Citat:
Se där ja. Detta har legat mig varmt om hjärtat som tema. För ser man ett visst mönster i en förövares beteende kan det leda till sammankopplingar med annat. Rött hår, Kraka/Aslög diskuterades men det var inte preferenser (opportunity - vulnerability - desirability) som gjorde att han valde Kim, snarare olyckliga omständigheter. Att hon hade långt vackert hår gjorde nog inte saken sämre, den stora stygga vargen slickade sig nog om läpparna..
Små, till synes intetsägande ord, där han inte riktigt orkar knipa käft (grandios) och talar i gåtor, kan vara av intresse.
Skulle till och med kunna tänka mig att låna hans egna ord om detta beteende: En offentlig hemlighet.
Ibland är det blindskär - eller inte?
Madsen har god koll på breda områden. Han följer True Crime, serieförbrytare, han tuggar om sin psykopati. Jag ser honom som Thrill killer.
Vill han säga nåt? Vad har ubåtarna gett tillbaka?
"Ubådene Freya, Kraka og Nautilus har i den grad givet indsatsen som de har kostet at bygge tilbage, i form af den dirrende blanding af frygt og spændning som på engelsk kaldes "thrill".
https://ing.dk/blog/billeder-dejlig-...autilus-197842
Just Freya som 'first born' tror jag härbärgerar en hel del nostalgi och stort symbolvärde.
Han vill till Flakfortet med en av de potentiella offren, sms skickat den 8 augusti. Freyas gravplats.
Här är inlägg som härror till de Lorckianska datumen:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
... och lite fortsatt spånande i samma ämne:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Små, till synes intetsägande ord, där han inte riktigt orkar knipa käft (grandios) och talar i gåtor, kan vara av intresse.
Skulle till och med kunna tänka mig att låna hans egna ord om detta beteende: En offentlig hemlighet.
Ibland är det blindskär - eller inte?
Madsen har god koll på breda områden. Han följer True Crime, serieförbrytare, han tuggar om sin psykopati. Jag ser honom som Thrill killer.
Vill han säga nåt? Vad har ubåtarna gett tillbaka?
"..the sparkling blend of fear and excitement known as "thrill"..
"Ubådene Freya, Kraka og Nautilus har i den grad givet indsatsen som de har kostet at bygge tilbage, i form af den dirrende blanding af frygt og spændning som på engelsk kaldes "thrill".
https://ing.dk/blog/billeder-dejlig-...autilus-197842
Just Freya som 'first born' tror jag härbärgerar en hel del nostalgi och stort symbolvärde.
Han vill till Flakfortet med en av de potentiella offren, sms skickat den 8 augusti. Freyas gravplats.
Här är inlägg som härror till de Lorckianska datumen:
... och lite fortsatt spånande i samma ämne:
(Lorck stavar "Freja", men visst ska det vara "Freya"!)
Så detta sa han helt öppet, om att han önskade återsjösätta Nautilus den 3 maj av personliga skäl. Då kom jag inte med något nytt. Men visst är det spännande! Jag tror också att M levde mycket efter sin egen mystik - precis som vissa lever sina liv efter astrologi eller numerologi - och talade i gåtor. Klipsk och poetisk som en bard är han också.
(Jag har också börjat prata danska ibland det senaste året...)
). Han är amibtiös men man får även inse hur ambitiös han var på tortyrfronten och ta fram bilden där Kim står fastbunden och fullständigt vettskrämd i ubåten. Kan man inte leva sig in i just hennes våndor då sätter man sig själv, sin dotter eller nån annan kvinna i den positionen under vattenytan, helt oräddbar.