2018-11-29, 19:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svammel! Hur orkar du?
Jag har hela tiden hävdat att skälen till häktning var bl.a. att han var i området. Varför ska du nu helt plötsligt tolka det som att jag menar BP?
Det tar 3:54 minuter att gå från SD till LW och ytterliga 2:06 att gå till FP. Räknar inte du själv det till området? Hur ska jag skriva för att du ska förstå?

Så du hävdar alltså att SD gick dit. Men samtidigt var han hemma, eventuellt vid tomten. Är du månne schizofren?
Citera
2018-11-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför blandade sig JG i det? Vad har han för anledning och mandat att kommendera ut vad andra ska göra? Är han polis?

Därför att JG är SDs beundrare och knähund, han gör allt SD ber om och lite till. JG har mycket att stå till svars för. Han var också den första att vända LW ryggen och stötta SD efter misshandelsanmälan. Ska fråga mig runt huruvida JG har alibi eller om SD var hemma hos honom och duschade och bytte kläder.
Citera
2018-11-29, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Till saken är att jag vet att frågan ställdes till SD och han sa direkt att han haft kontakt. Det gjorde han redan under FM, innan han vart inplockad. Svårt att då försöka ljuga om det i förhör...
Däremot KAN det stämma att SD uppgav en tidpunkt på EM/kvällen när han trodde att han pratade med LW, men tidpunkten skilde sig från verkligheten. Hur mycket eller så är svårt att spekulera i, vet inte ens om det är sant det MV skriver.
Skulle inte förvåna mig om SD till och med visade upp sin mobil till första patrullerna och där suns ju tidpunkterna. Varför ljuga eller slira om det i ett förhör? Ologiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, jag är nog också inne på att SD sagt eller inte sagt något - alternativt ljugit om något. Sedan har man i utredningen velat fortsätta att utreda och undersöka honom, hans bostad, mobil och bil etc. Huruvida han är skyldig kan jag inte svara på, men utredarna är ju som sagt inne på den linjen.

Det måste vara helt elementärt att man frågar de personer som är på plats när en person anmäls försvunnen, om någon har haft kontakt med den försvunne den närmaste tiden och när det skedde i tid.

Kanske verkar SD lite väl mycket "på" genom att han redan kanske har kontaktat de personer som han "misstänkt" att hon har haft kontakt med på kvällen (om det stämmer). Det kan få polisen att ha ögonen på honom ganska direkt.

Det skulle kunna vara nu SD inte berättar direkt att han har haft en sen kontakt med LW. På frågan om han haft kontakt med henne svarar han kanske först nekande och visade upp sin sms konversation på plats först när man frågade om någon av dom hade haft en digital kontakt med henne på kvällen.

Kanske visade han den direkt utan anmodan men därefter när man plockar in honom på em så ställs han inför faktum att han har haft ytterligare en kontakt med henne via annan kanal vid 23 -tiden, vilket han först inte berättat.
Citera
2018-11-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så du hävdar alltså att SD gick dit. Men samtidigt var han hemma, eventuellt vid tomten. Är du månne schizofren?
Var hävdar jag att han gick dit? Jag skriver väl hur långt ifrån det är och med det menar jag att det är inom området för att göra SD misstänkt för mordet, som jag hela tiden hävdat...

Utveckla hur dina tankegångar går när du läser vad jag skriver, kan bli spännande läsning...
Du svarade inte på frågan.... Vad är området för dig? Varför har du inte reagerat innan?
Citera
2018-11-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Därför att JG är SDs beundrare och knähund, han gör allt SD ber om och lite till. JG har mycket att stå till svars för. Han var också den första att vända LW ryggen och stötta SD efter misshandelsanmälan. Ska fråga mig runt huruvida JG har alibi eller om SD var hemma hos honom och duschade och bytte kläder.

Bor JG tillräckligt nära för att SD skulle ha hunnit dit? (Utgår nu från att det finns en bortre tidpunkt att ta hänsyn till, men det är visserligen ingenting som är bekräftat utanför den här tråden.)
Senast redigerad av Zymbal 2018-11-29 kl. 19:25.
Citera
2018-11-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det måste vara helt elementärt att man frågar de personer som är på plats när en person anmäls försvunnen, om någon har haft kontakt med den försvunne den närmaste tiden och när det skedde i tid.

Kanske verkar SD lite väl mycket "på" genom att han redan kanske har kontaktat de personer som han "misstänkt" att hon har haft kontakt med på kvällen (om det stämmer). Det kan få polisen att ha ögonen på honom ganska direkt.

Det skulle kunna vara nu SD inte berättar direkt att han har haft en sen kontakt med LW. På frågan om han haft kontakt med henne svarar han kanske först nekande och visade upp sin sms konversation på plats först när man frågade om någon av dom hade haft en digital kontakt med henne på kvällen.

Kanske visade han den direkt utan anmodan men därefter när man plockar in honom på em så ställs han inför faktum att han har haft ytterligare en kontakt med henne via annan kanal vid 23 -tiden, vilket han först inte berättat.

Ja, någonting har förhörsledaren uppmärksammat som misstänkt gällande SD. Det kan handla om en eller flera små saker som sammantaget ger en bild av misstanke eller att de i alla fall ger utredningen anledning till vidare utredningar kring honom
Citera
2018-11-29, 19:40
Bannlyst
Citat:
Det är ingen privat dialog ni kan föra här, skicka PM om ni vill ha en privat match!

Du frågade var ni skrivit så och jag skickade in den fråga svar som mycket bygger på.
Men då ställer jag er en direkt fråga: Har SD varit hotfulla mot er?

Det går bra att föra det här öppet i tråden. Har svartat inlägget som
Kontot Snor-Johan postat som du sedan svarar på. Där en länk till det vi svartat önskas. Som du inte länkat
Litar på moderatorerna.
Kan du inte bemöta det vi svartat öppet så vänligen lägg ner och hoppa inte på oss mer.

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Frågan var stäld till kontot Snor-Johan då det kontot postat det. Om du nu svarar för kontot Snor-Johan vill du då vänligen länka till det inlägg där vi ska ha skrivit så av det vi svartat. Annars vänligen Snor-Johan och du sluta med att sprid saker som inte vi skrivit. Tack på förhand.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-11-29 kl. 20:01. Anledning: Mer ord. Det Öppet
Citera
2018-11-29, 19:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Var hävdar jag att han gick dit? Jag skriver väl hur långt ifrån det är och med det menar jag att det är inom området för att göra SD misstänkt för mordet, som jag hela tiden hävdat...

Utveckla hur dina tankegångar går när du läser vad jag skriver, kan bli spännande läsning...
Du svarade inte på frågan.... Vad är området för dig? Varför har du inte reagerat innan?

Jag tar för givet att du förstår att faktumet att en person håller sig hemma, och ca 500 m från en brottsplats inte leder till en sannolik misstanke. Eller är alla boende inom en halv kilometers radie sannolikt misstänkta?
Citera
2018-11-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tar för givet att du förstår att faktumet att en person håller sig hemma, och ca 500 m från en brottsplats inte leder till en sannolik misstanke. Eller är alla boende inom en halv kilometers radie sannolikt misstänkta?
Det har jag inte heller sagt.... Men om du tar in hur många inom 500m som känner LW, har en historik, inget alibi och haft kontakt... då kanske du fattar?!
Citera
2018-11-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det går bra att föra det här öppet i tråden. Har svartat inlägget som
Kontot Snor-Johan postat som du sedan svarar på. Där en länk till det vi svartat önskas. Som du inte länkat
Litar på moderatorerna.
Kan du inte bemöta det vi svartat öppet så vänligen lägg ner och hoppa inte på oss mer.
Kan någon förklara vad hen menar? Jag är för trött/trög....
Citera
2018-11-29, 20:20
Medlem
Tompa-123s avatar
Vem är GM? Orkar inte kolla igenom 2000 sidor. Tack:-)
Citera
2018-11-29, 20:28
Medlem
sommarljums avatar
Nytt mord i Örebro idag. Ännu mindre resurser för Örebropolisen att lösa mordet på LW.

https://www.na.se/artikel/en-anhallen-for-misstankt-mord-i-rynninge-polisen-fortegen-kan-varken-bekrafta-eller-dementera?refer rer=app
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in