2018-11-29, 17:11
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Fanns det en "Gurkan" i Baren också? Det var ju annars i Big Brother som Gurkan var med i.

Det vara samma Gurka det. Innan dess var han med i Expedition Robinson 2010 där han gjorde stor succé den tid han var där. Snacka om att vara med i fel program. Men det är ju det som gör det till så stor underhållning med han. Där är han sig själv, inte något skådespel. "Var värre än krig, i krig kan man gömma sig, här kan man inte gömma sig någonstans". Sen var han med i Sverige värsta bilförare. Där var det mkt skådespelaren Gurkan man såg. Enda program han var sig själv var i Expedition Robinson 2010. Och han är en jävla trevlig kille faktiskt. Fast han inte är "svensk". Men enligt mig är han en som absolut får kalla sig och känna sig svensk hur mkt han vill. Bra kille helt enkelt.

Hans deltagande i Robinson kan du se här. Tror alla delar finns. Fanns förr i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=ay7AQj-Uvos

Han kan vart med i fler tv grejer. Hoppas att få se han i farmen i framtiden. Mer Gurkan i tv. Han är som en nysvensk Svullo. Och det gillar jag.
Citera
2018-12-01, 12:52
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det vara samma Gurka det. Innan dess var han med i Expedition Robinson 2010 där han gjorde stor succé den tid han var där. Snacka om att vara med i fel program. Men det är ju det som gör det till så stor underhållning med han. Där är han sig själv, inte något skådespel. "Var värre än krig, i krig kan man gömma sig, här kan man inte gömma sig någonstans". Sen var han med i Sverige värsta bilförare. Där var det mkt skådespelaren Gurkan man såg. Enda program han var sig själv var i Expedition Robinson 2010. Och han är en jävla trevlig kille faktiskt. Fast han inte är "svensk". Men enligt mig är han en som absolut får kalla sig och känna sig svensk hur mkt han vill. Bra kille helt enkelt.

Hans deltagande i Robinson kan du se här. Tror alla delar finns. Fanns förr i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=ay7AQj-Uvos

Han kan vart med i fler tv grejer. Hoppas att få se han i farmen i framtiden. Mer Gurkan i tv. Han är som en nysvensk Svullo. Och det gillar jag.

OK. Men han är förmodligen bättre som granne (han är din granne, skrev du) än som skådespelare. Jag tycker inte att han hör till dom såpakändisar som jag saknar.
Citera
2018-12-01, 13:30
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Säsong 1 ca 60 avsnitt finns nu på viafree

Bra tips! Jag missade i stort sett hela första säsongen av Barens första säsong, och jag trodde att jag aldrig skulle få möjlighet att se detta igen. Hoppas att även senare säsonger av Baren kommer upp. De här kortare avsnitten sändes förövrigt tillsammans med ca en halvtimmes oredigerat livesänt material, och även i samlad form som "Bakisbaren" på söndagar, och det var just på en söndag när jag var bakis som jag började följa på Baren.

Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Det ser ut som att dom har lagt upp en avmagnetiserad VHS kopia från 1984 – Fy fan vad dålig bildkvalité! Helt omöjligt att titta på.

De två första avsnitten är tydligen från gamla VHS-kopior ja. Men from avsnitt 3 är det bättre bildkvalitet.
Senast redigerad av Kurt1 2018-12-01 kl. 13:33.
Citera
2018-12-01, 13:35
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
OK. Men han är förmodligen bättre som granne (han är din granne, skrev du) än som skådespelare. Jag tycker inte att han hör till dom såpakändisar som jag saknar.

Granne är väl kanske inte riktig rätt säga. Vet att jag skrev det. Olika lägenhetshus. Bor en annan "kändis" där. Men det ska jag inte skriva här. Då blir det ett jävla liv.

Jag gillar folk som skiljer sig från dom övriga. Folk som sticker ut. Bara dom sticker ut på avstånd från mig. Som genom en datorskärm. Ser inte på tv sedan valvakan 2010.
Citera
2018-12-02, 11:10
Medlem
Kurt1s avatar
Hur gick det förresten sedan för Karin som snöpligt blev utröstad redan första veckan i första säsongen av Baren? Blev det någon karriär som sångerska, eller är hon helt bortglömd idag?

Edit: Jag googlade lite nu. Ingen träff på Wikipedia, men hon har tydligen spelat in lite i alla fall:
https://www.popfakta.se/sv/artist/e/.../karin-ritakt/
Senast redigerad av Kurt1 2018-12-02 kl. 11:29.
Citera
2018-12-03, 21:30
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Granne är väl kanske inte riktig rätt säga. Vet att jag skrev det. Olika lägenhetshus. Bor en annan "kändis" där. Men det ska jag inte skriva här. Då blir det ett jävla liv.

Jag gillar folk som skiljer sig från dom övriga. Folk som sticker ut. Bara dom sticker ut på avstånd från mig. Som genom en datorskärm. Ser inte på tv sedan valvakan 2010.

OK, men jag kan inte påstå att jag gillar Gurkan. Jag kan för övrigt rekommendera dig att kolla på Barens första säsong på Viafree. Det är kanske den allra bästa Baren-säsongen. Och om du alltså gillar turkiskt så är ju Meral Tasbas med där.
Citera
2018-12-03, 21:43
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
OK, men jag kan inte påstå att jag gillar Gurkan. Jag kan för övrigt rekommendera dig att kolla på Barens första säsong på Viafree. Det är kanske den allra bästa Baren-säsongen. Och om du alltså gillar turkiskt så är ju Meral Tasbas med där.

Jag såg första säsongen när det gick på tv. Och jag höll på att se på baren på Viafree tills jag upptäckte att även Club Goa fanns där. Och Club Goa är överlägset den bästa dokusåpan.

Sen håller jag inte med om att barens första säsong var den bästa. Vad jag minns så gick baren nästan året runt. En ny säsong tog vid där en slutade. Meral var med i alla säsonger, som deltagare eller coach. Alla dom som jag verkligen minns från Baren var med i säsongerna efter första. Minns Järnrörs Daniel, Molle, tjejen som tjatade om kaniner hela tiden, Baren Håkan som sedan blev färjan Håkan. För mig var han och kommer alltid vara Baren Håkan. Var några tvillingkillar med och DICK som var en poet, han vann ju. Baren hade många deltagare som man minns.

I Club Goa är ju ELITEN inom dokusåpa med. + Att Jugge och Nalle är med.

Järnrörs Daniel https://www.youtube.com/watch?v=rr-P-QoECVY
Senast redigerad av PingPongZong 2018-12-03 kl. 21:45.
Citera
2018-12-03, 22:43
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Jag såg första säsongen när det gick på tv. Och jag höll på att se på baren på Viafree tills jag upptäckte att även Club Goa fanns där. Och Club Goa är överlägset den bästa dokusåpan.

Sen håller jag inte med om att barens första säsong var den bästa. Vad jag minns så gick baren nästan året runt. En ny säsong tog vid där en slutade. Meral var med i alla säsonger, som deltagare eller coach. Alla dom som jag verkligen minns från Baren var med i säsongerna efter första. Minns Järnrörs Daniel, Molle, tjejen som tjatade om kaniner hela tiden, Baren Håkan som sedan blev färjan Håkan. För mig var han och kommer alltid vara Baren Håkan. Var några tvillingkillar med och DICK som var en poet, han vann ju. Baren hade många deltagare som man minns.

I Club Goa är ju ELITEN inom dokusåpa med. + Att Jugge och Nalle är med.

Järnrörs Daniel https://www.youtube.com/watch?v=rr-P-QoECVY

Ja, med Club Goa lyckades dom samla ihop dom största dokusåpastjärnorna i Sverige. Tyvärr är ju då också Farmen-Kristina med och tar upp mycket plats. Framför allt det, tycker jag sänker den serien. I och för sig var det väl lite roligt när hon rökte mossa från en dörrkrans istället för tobak och tyckte att det gick lika bra i ett avsnitt av Farmen, men jag är inte direkt förtjust i henne och hon tar för mycket utrymme när hon är med.

Jag råkade missa Håkans Baren-säsong (bodde utomlands då). Hoppas att Viafree eller någon annan sänder det igen.
Senast redigerad av Kurt1 2018-12-03 kl. 22:46.
Citera
2018-12-04, 21:35
Medlem
Kurt1s avatar
Jag kollar just nu på Baren säsong 1 på Viafree, och där framgår att de tydligen hade en Wet T-Shirt tävling, men det visades ingenting från den i programmet. Finns det bilder eller filmclip från denna tävling nånstans? Meningen var tydligen att de skulle visa lite från denna tävling i avsnitt 18, men av någon anledning klantade de till just den sändningen.

Baren-deltagaren Jennie Stenmark sa att hon skulle vika ut sig i Slitz. Finns bilder från detta utvik nånstans? Jag har inte hittat något genom googling.
Citera
2018-12-12, 15:01
Medlem
fenomens avatar
Minns första säsongen när deltagaren Kaj i direktsändningen med Robert Aschberg plötsligt stack med dagskassan!
Citera
2018-12-15, 20:57
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Minns första säsongen när deltagaren Kaj i direktsändningen med Robert Aschberg plötsligt stack med dagskassan!

Här sker det: https://www.viafree.se/program/reali...g-1/avsnitt-42
Senast redigerad av Kurt1 2018-12-15 kl. 21:30.
Citera
2018-12-16, 21:42
Medlem
Kurt1s avatar
Är det någon som vet hur det gick sedan för Kaj Dyrvold? De 14.000 kronorna som han snodde ur kassan, lär ju inte ha räckt länge. Blev han tvungen att återvända till Sverige, och blev han åtalad då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in