Citat:
Ursprungligen postat av
Keonel
Bump. Någon som sitter på någon form av uppdatering om lönerna..? Spörsmålet rör Göteborg
Uber Eats har jag ingen aning om, får kolla med mina kollegor vad lönerna är för OnlinePizza.
PostNord har kollektivavtal och kör bara heltidsanställningar tror jag. Kör man åt Wolt är det sällan man kommer upp över 100 kr/h på HELGER. Foodora har 110kr/h på vardagar, 130kr/h på helger, röda dagar samt efter kl 5 på fredagar. Utöver det får man 12% sem.ers.
Citat:
Ursprungligen postat av
Registrerad.Medlem
När är lönen utbetald?
Om man börjar jobba, måste man vänta tills nästa månad för att få pengarna?
Yes, man får lönen den 27:e i varje efterföljande månad. (foodora)
Citat:
Ursprungligen postat av
Samowiedza
Vet inte om Wolt är något att sikta på, ångrade mig fort när jag märkte vilken sorts företag det är även om det inte är helt fel med lite extra fickpengar.
Fick direkt dåliga vibbar av deras halvdana hemsida och oproffsiga mailsvar med smileys i, fick inte någon förvarning innan de ringde och som grädde på moset hade han som ringde ingen aning om vem jag var, var jag bor eller om jag tänkte använda mig av cykel eller bil.
Kan man svenska så räcker det långt för att kunna undvika Wolt. Det är företag jag generellt rekommenderar att man inte arbetar för (om man inte jobbar på kontoret/högt uppe i företaget så att säga) men som knegare absolut i högsta grad inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Besserschmitt
Händer det att ni får dricks?
Händer sällan och när man får är det oftast mellan 10-50kr.
För att summera: vill man jobba som cykelbud rekommenderar jag Foodora, det är det minst skräpiga företaget. Är man riktigt snabb på hojen kan man söka Ryska Posten men de kör heltidsanställningar samt att varje bud är egenföretagare. Men de vinner lönemässigt. De bjuder även på cykel samt anständiga kontor/hangout lokaler/garage.