2016-08-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaari
Japp märkte det, är ju bara hur ordrarna sorteras och vilken man ska lämna först osv som "algoritmen" sköter. Inte jätte imponerad!

Jasså vad ligger lönerna på i Stockholm?
Lönen för Foodora cyklister i Stockholm skrevs ovan
Citera
2016-10-27, 16:09
Medlem
Är det arbetsintervju och sånt piss? Eller hur funkar det? Hämta väskan ladda ner appen och börja köra?
Citera
2016-11-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Är det arbetsintervju och sånt piss? Eller hur funkar det? Hämta väskan ladda ner appen och börja köra?
Arbetsintervju i GBG. Mest för att se att du inte är inkompitent. De flesta som blir avisade jobbet har varit inne på att vilja köra bil eller moppe ist. för att cykla.
Citera
2016-11-17, 13:55
Medlem
Brainmydamages avatar
http://www.goteborgdirekt.se/nyheter/dumpade-loner-och-inga-kollektivavtal-for-foodoras-cykelbud/reppiu!Ym9@saAmXZaCQzNyzyAXMg/

Citat från artikeln: Enligt fackliga måttstockar är arbetsvillkoren undermåliga. Cyklisterna på Foodora saknar kollektivavtal där den lägsta lönen, enligt ombudsmannen Tony Blomberg på Svenska Transportarbetareförbundet, är 130 kronor i timmen för ett cykelbud.

– Den här lönen är åt helskotta, det är att utnyttja folk. Företag som väljer bort kollektivavtal gör ju ofta det för att kunna dumpa lönerna, säger han.

Vart lite sugen på att söka jobb på foodora men efter att ha läst artikeln blir man ju lite tveksam. Tänkt att ha som lite extra cash men framförallt då jag ändå motionerar med cykel så lika väl få betalt för det. Någon som arbetar i gbg för närvarande som kan dela med sig av sina intryck av jobbet?
Citera
2016-11-30, 21:02
Medlem
Varför klagar folk så mycket på foodoras löner? Jag är just nu timanställd som brevbärare i en storstad och tjänar ca 73kr i timmen efter skatt, det är ingen som klagar på den lönen trots att cykeln är mycket tyngre och man springer upp och ner för trappor mycket mer med stora tunga högar av brev och kataloger. Man borde väl nästan tjäna mer på foodora?
Citera
2016-12-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ablslisv
Varför klagar folk så mycket på foodoras löner? Jag är just nu timanställd som brevbärare i en storstad och tjänar ca 73kr i timmen efter skatt, det är ingen som klagar på den lönen trots att cykeln är mycket tyngre och man springer upp och ner för trappor mycket mer med stora tunga högar av brev och kataloger. Man borde väl nästan tjäna mer på foodora?

Foodora tjänar 70kr innan skatt. :P
Citera
2017-03-30, 13:24
Medlem
Bestämmer man sina arbetstider själv eller är det speciella pass?
Måste man arbeta min 10 timmar i veckan på foodora?
Citera
2017-06-12, 20:17
Medlem
Bump!

Är inne på samma spår som ts. Någon som har koll på frågan som ställdes ovan ang. arbetstider?
Citera
2017-07-27, 02:10
Medlem
Arbetstider:
En normal arbetsvecka består av 10-15h varav minst 2-3h är på en helg/röddag eller fredag eftermiddag. Man måste jobba minst 10 timmar varje vecka, annars får man ansöka om ledighet via deras schemaläggningssystem (vilket godkänns 99% av tiden om du inte ansöker hela tiden). Du väljer dina egna arbetstider på det sättet att du skriver in i deras schemaläggningsystem vilka tider du kommer inte kommer att vara tillgängliga nästkommande vecka och får pass utefter din tillgänglighet.

Vad som kan ses problematisk (särskilt för de som pendlar långa sträckor) är att du kan få ordrar fram till sista sekunden på ditt pass. Detta gör att om du är bokad fram till 22.30 ett pass kan du få en order 22.30 vilket kan ha en dropoff i ett riktigt opraktisk ställe såsom Gärdet, Midsommarkransen, Stora Essingen... you name it. Detta gör att ett pass kan "sluta" 1 timme senare än eventuellt planerat.

Mer än 20 timmar per vecka går nästan inte att få på Foodora då det är så många som vill jobba och det finns inte oändligt mycket med ordrar. Dock vill man nog itne jobba mer, då detta är extremt tröttsamt och opraktiskt att ha som heltidsjobb... man orkar inte hålla en hög takt i mer än 20 timmar i veckan.
Citera
2018-09-05, 20:01
Medlem
Keonels avatar
Bump. Någon som sitter på någon form av uppdatering om lönerna..? Spörsmålet rör Göteborg
Citera
2018-10-24, 16:22
Medlem
När är lönen utbetald?
Om man börjar jobba, måste man vänta tills nästa månad för att få pengarna?
Citera
2018-11-02, 13:26
Medlem
Samowiedzas avatar
Vet inte om Wolt är något att sikta på, ångrade mig fort när jag märkte vilken sorts företag det är även om det inte är helt fel med lite extra fickpengar.

Fick direkt dåliga vibbar av deras halvdana hemsida och oproffsiga mailsvar med smileys i, fick inte någon förvarning innan de ringde och som grädde på moset hade han som ringde ingen aning om vem jag var, var jag bor eller om jag tänkte använda mig av cykel eller bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in