2018-11-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Skulle inte det där med ett års dokumenterat missbruk tas bort eller inbillar jag mig nu?

Bra initiativ i alla fall och ska bli intressant att följa. Är själv inte i programmet och har inga tankar på det eftersom jag i princip är ren från opiater och dessutom inte hade kommit in eftersom mitt missbruk inte var så farligt men tycker det är intressant.

Du inbillar dig inte. Det räcker med att det bedöms att individen har haft ett opiat/opioidmissbruk under minst ett år.

Men bedömningen brukar göras genom att se över dokumentationen bakåt i tiden men det är inget absolut krav.

Förr behövdes ganska gedigen dokumentation men reglerna har luckrats upp en hel del till att bli väldigt generösa.
Citera
2018-11-29, 08:26
Medlem
Finns det någon här som har sin dos uppdelad, typ på morgon och eftermiddag?
Citera
2018-11-29, 10:17
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Finns det någon här som har sin dos uppdelad, typ på morgon och eftermiddag?
Finns liksom ingen som helst anledning till det om man inte är nere på extremt låga doser, typ 0.2 mg, eftersom buprenorfin metaboliseras snabbare då.
Citera
2018-11-30, 08:49
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Finns liksom ingen som helst anledning till det om man inte är nere på extremt låga doser, typ 0.2 mg, eftersom buprenorfin metaboliseras snabbare då.

Är hyfsat vanligt att ha uppdelad dos 2ggr om dagen. Även vid högre doser. Typ 2x8mg. Det är vad en sköterska på min mottagning så föruDet
Citera
2018-11-30, 08:57
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Är hyfsat vanligt att ha uppdelad dos 2ggr om dagen. Även vid högre doser. Typ 2x8mg. Det är vad en sköterska på min mottagning så föruDet
Jo horsare har ju svart bälte i att framkalla abstinenspöken, det blir väl kanske lugnare om dom få sig sin dos två gånger om dagen även det är meningslöst.
Citera
2018-12-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jo horsare har ju svart bälte i att framkalla abstinenspöken, det blir väl kanske lugnare om dom få sig sin dos två gånger om dagen även det är meningslöst.
Nja, mot värk är det iallafall inte meningslöst att ge metadon tre ggr om dagen..
Citera
2018-12-02, 20:15
Medlem
Om man vill gå me programmen MEN

Hej jag undrade om man kan gå med subutex programmet när jag får utskrivet benso ( iktorivil ) 2mg
2x om dagen båda på morgonen efter frukost *För kramp*. Kommer dom vilja att jag slutar med den också ? Har gått på ikto nu i 4 år snart
Citera
2018-12-02, 21:06
Bannlyst
Den laro jag går på så måste alla narkotikaklassade mediciner gå genom deras egen läkare. Så om laro inte tycker du ska ha dom kan du glömma de. Däremot finns de folk som får benzo och sub men det är inte ofta det händer
Citera
2018-12-02, 21:09
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Det kan du fetglömma
Citera
2018-12-02, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Det kan du fetglömma
fetglömma är ju att ta i lite. Nu vet jag dock inte folk som får just ikto men vet 2st som har stess och sub, subventionerat av laro
Citera
2018-12-02, 23:46
Medlem
Va tråkigt att höra ... Måste ju gå på ikton.. Och utan programmet så äre ju KNAS så *hurra* !

Dags att trappa ner o sluta , kan inte sluta ta ikton.. Tar 4 mg per dag varje morgon , när jag slutar hur mycket kan lindra at'n ? Har massor har 2 stillisar fullt med loperamid alvedon vitaminer och kan fixa fram fm1'er

Kan jag sluta ? Har hållit på i 2-3 månader nu men opi har jag tagit i 10-11 månader innan sub.
Jag vet alla kan sluta vad jag mena hur kan jag förenkla min sits ? Om jag inte kan går med i programmen så ska jag banne mig ta o sluta !
Citera
2018-12-03, 10:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Om man vill gå me programmen MEN" infogad./mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in