Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Erik: Känns väl efter dagens avsnitt som att Alicia kommer bli hans slutliga val. Där blev det ju närhet och första gången Erik börjar visa den typen av närhet och till och med pussar på en tjej. Dejten han hade med Caroline var ju en ren katastrof och det fanns ju inge förståelse alls mellan dem. Var paff att han ens kommer ha ett val nästa vecka då jag trodde Caroline redan dragit frivilligt efter deras ”tjafs-dejt”.
Det kändes som om de talade förbi varandra och hade grava kommunikationsproblem. Jag har väldigt svårt att se att Caroline skulle vara helt ointresserad av naturen eller att någonsin försöka engagera sig i sin pojkväns intressen. I så fall kan man ju verkligen undra varför hon sökt till detta program.
Nej, jag tror att det handlar om att hon var trött på hans "prestationskrav" som hon känt av rent allmänt under tiden med honom och att hon menade att känslor måste få lov att uppstå naturligt, utan att pressas fram av att man måste umgås på ett visst sätt. Därifrån till att aldrig vara ute i naturen tillsammans eller ta del av Eriks intressen, det tror jag inte att hon menade. Tror bara att hon vill få fram att känslorna måste komma först, oavsett sammanhang. Hon kunde dock varit lite tydligare i sin formulering.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
FY FAN för Erik, han visade prov på att vara den mest osympatiska människa i Bonde söker fru:s historia. Vilken jävla människa. Först tar han med den första tjejen på en dejt där hon får pröva det hon önskat allra mest att få testa (att pröva att få skjuta), sen tar han med Caroline på något där hon endast ska demonstrera vad hon presterar, i en fritidssysselsättning han trivs med. När hon känner sig pressad av situationen och det låser sig för henne blir han fullständigt iskall mot henne. Han visade prov på vilken vidrig, vidrig människa han är.
[…]
Fy fan för Eriks sociala inkompetens där han pressar Caroline till ett mandomsprov. Är han så jävla feg att han inte vågar kommunicera med människor.
Nu tycker jag att du är rätt orättvis och överreagerar. Jag fattar din poäng, samtidigt så kan det ju vara så att han har vissa betänkligheter gällande Caroline och då måste han ju ta tjuren vid hornen och konfrontera det. Se mitt svar ovan gällande att jag tycker att de var dåliga på att kommunicera med varandra.
Det är ju inte fel av Erik att vilja ha en tjej som till viss del kan dela hans intressen. Som han sa vill han ju inte fortsätta att göra allt på egen hand eller med kompisar och bara ha en tjej som han kan kolla på tv med. Det måste ju finnas fler gemensamma nämnare än så.
Jag tror absolut att Caroline har mer att erbjuda men att tjafset uppstod pga Carolines frustration med hur Erik väljer att hantera dejterna. Att hon hellre vill att känslor ska uppstå mer spontant och naturligt, inte utifrån nån slags checklista, och att man därefter kan öppna sig och engagera sig mer för den andres intressen. Jag väljer att tro att det var så hon menade i alla fall. Annars är det inte så konstigt att hon är singel...