2018-11-28, 23:20
Medlem
dialektikers avatar
Susanna spelar högt.
Citera
2018-11-28, 23:21
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hungrigman
Här har ni Sussanas Yeison

https://www.facebook.com/yeison.gomezzarzuela/friends

Kolla vem som har gillat omslagsfotot.
T
Men det var länge sedan, 2016? Antagligen är han psykfallet som brände henne, ser ut som en bad guy
Citera
2018-11-28, 23:22
Medlem
hungrigmans avatar
Här har ni Sussanas pappas(?) FB. Har laggt upp endel inlägg gällande BSF.

https://www.facebook.com/goran.karlsson.167
Citera
2018-11-28, 23:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Per: Hade två mysiga och fina dejter, men han verkar ju ha mycket starkare känslor för Sofie med tanke på att han tog med henne till det stället han vill leva på med någon han tycker mycket om. Dejten med Lina kändes mera neutral om man säger så. Känner mig tämligen säker på att det kommer vara Sofie som blir hans slutliga val efter dagens program. Men å andra sidan, man har ju blivit paff förut i BSF.
Båda tjejerna är bra och hade funkat med honom verkar det som men det han har med Sofie känns mer speciellt och rätt.

Citat:
Susanna: Starka känslor för båda killarna, undrar om det inte blir så att hon väljer bort båda för att hon inte kan välja någon av dem? Eller för att hon inte vill sabba deras vänskap? Man ser ju henne ledsen i nästa avsnitt samt att Linda säger till henne att hon inte varit med om nåt liknande?! Spännande nästa onsdag.
Ja, det vete sjutton vad som händer där. Har ju tidigare känts rätt självklart att hon ska välja Hannes och det kan hon ju fortfarande göra, kan ju hända att produktionen bara vill lura oss gällande att hon skulle ha "svårt att välja" osv.

Oavsett så tror jag inte att det håller med Hannes tyvärr. Med tanke på Susannas historik och den person jag fått uppfattningen om att hon är så tror jag att hon vill ha en "farligare" kille. Hannes är duktig på att uttrycka sina känslor och verkar vara väldigt kärleksfull av sig. Något som många kvinnor hade sett som väldigt fina egenskaper.
Dock så kan det tyvärr uppfattas som en "svaghet" om man gillar farligare killar. Susanna är nog inte van vid att ha övertaget i en relation och kan därför tendera att se ner på Hannes. Hon är nog mer van, och dras till, en hårdare mer nonchalant kille. Därav psykopaten i det förgångna till exempel. Hon har säkert lovat sig själv att satsa på en snällare kille, "pojkvänsmaterial" som hon själv var inne på osv. Men det är en sak att säga, en annan sak att göra. Det är inte lätt att bara programmera om sig gällande vad man attraheras av, kanske rent av omöjligt.
Senast redigerad av Lostworld 2018-11-28 kl. 23:51.
Citera
2018-11-28, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
T
Men det var länge sedan, 2016? Antagligen är han psykfallet som brände henne, ser ut som en bad guy

Han bor i Valdemarsvik står det på hans profil. Han är även skriven i samma husnummer som hon. Kompis eller pojkvän är frågan.
Citera
2018-11-28, 23:29
Medlem
hungrigmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Han bor i Valdemarsvik står det på hans profil. Han är även skriven i samma husnummer som hon. Kompis eller pojkvän är frågan.

Står också på FB att han är i ett samboförhållande.
Citera
2018-11-28, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hungrigman
Står också på FB att han är i ett samboförhållande.

Helt klart hennes kille, allt annat vore osannolikt. Möjligtvis är han psykopaten som hon åter fallit för. Hon är nog svag för dessa. Hon kanske såg Bonde söker fru som en chans att komma över honom, men märkte att det inte gick.

Reagerade lite på att Susanna inte verkade klä upp sig ens på sina dejter ikväll. Stickad tröja och trasiga jeans. Visst, det kan varit kallt framåt kvällen, men känns inte som hon anstränger sig överhuvudtaget för att imponera på sina beundrare. Jim är ju hästlängder före Raggaren vad gäller stil i alla fall. Raggaren hade jeansshorts och t-shirt (eller hade han luvtröja?) på dejten. Susanna kanske inte alls är intresserad av någon ny hane.
Senast redigerad av kattemaks 2018-11-28 kl. 23:40.
Citera
2018-11-28, 23:39
Medlem
Foo666s avatar
Citat:

Såvitt jag kan se står hon skriven på nr 2 och han på nr 3 (hitta.se)

Edit
Men på ratsit båda på 3 🤔
Senast redigerad av Foo666 2018-11-28 kl. 23:44.
Citera
2018-11-28, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Såvitt jag kan se står hon skriven på nr 2 och han på nr 3 (hitta.se)

På Ratsit (som går direkt under folkbokföringen) står de skrivna på samma adress. Kollar du på henne, sedan scrollar du ner och där står det: "registrerat på adressen" och så två namn, hans och hennes.
Senast redigerad av kattemaks 2018-11-28 kl. 23:45.
Citera
2018-11-28, 23:45
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
På Ratsit (som går direkt under folkbokföringen) står de skrivna på samma adress. Kollar du på henne, sedan scrollar du ner och där står det: "skrivna på adressen" och så två namn, hans och hennes.

Såg det nu... jaja vi får väl se.
Citera
2018-11-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Båda tjejerna är bra och hade funkat med honom verkar det som men det han har med Sofie känns mer speciellt och rätt.

Ja, det vete sjutton vad som händer där. Har ju tidigare känts rätt självklart att hon ska välja Hannes och det kan hon ju fortfarande göra, kan ju hända att produktionen bara vill lura oss gällande att hon skulle ha "svårt att välja" osv.

Oavsett så tror jag inte att det håller med Hannes tyvärr. Med tanke på Susannas historik och den person jag fått uppfattningen om att hon är så tror jag att hon vill ha en "farligare" kille. Hannes är duktig på att uttrycka sina känslor och verkar vara väldigt kärleksfull av sig. Något som många kvinnor hade sett som väldigt fina egenskaper.
Dock så kan tyvärr uppfattas som en "svaghet" om man gillar farligare killar. Susanna är nog inte van vid att ha övertaget i en relation och kan därför tendera att se ner på Hannes. Hon är nog mer van, och dras till, en hårdare mer nonchalant kille. Därav psykopaten i det förgångna till exempel. Hon har säkert lovat sig själv att satsa på en snällare kille, "pojkvänsmaterial" som hon själv var inne på osv. Men det är en sak att säga, en annan sak att göra. Det är inte lätt att bara programmera om sig gällande vad man attraheras av, kanske rent av omöjligt.

Ja det var nåt speciellt mellan Per och Sofie så tror Lina kommer bli besviken där nästa vecka.

Ja jag fattar inte heller vad Susanna håller på med, hon trasslar in sig ordentligt nu i och med att hon är kär i båda killarna. Det är nog massor som går genom hennes huvud nu, "vem ska jag välja?" " Ska jag välja någon?" "Detta är ju en snäll kille kan det funka i längden?" "Ska jag förstöra deras vänskap genom att ta den ena som min partner?"

Tror nog ärligt talat att det bästa skulle vara om hon inte valde någon alls av dessa två. Och jag tror att det kan vara ganska svårt att "omprogrammera" sig till att plötsligt bli attraherad av nåt man kanske inte egentligen är attraherad av. Man kan ju säkert bygga ett luftslott kring det en kortare tid men sen tror jag det rasar.

Nej Susanna verkar väldigt ovan när det kommer till relationer, verkar mest söka efter uppmärksamhet och bekräftelse samt är velig.
Citera
2018-11-28, 23:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Erik: Känns väl efter dagens avsnitt som att Alicia kommer bli hans slutliga val. Där blev det ju närhet och första gången Erik börjar visa den typen av närhet och till och med pussar på en tjej. Dejten han hade med Caroline var ju en ren katastrof och det fanns ju inge förståelse alls mellan dem. Var paff att han ens kommer ha ett val nästa vecka då jag trodde Caroline redan dragit frivilligt efter deras ”tjafs-dejt”.
Det kändes som om de talade förbi varandra och hade grava kommunikationsproblem. Jag har väldigt svårt att se att Caroline skulle vara helt ointresserad av naturen eller att någonsin försöka engagera sig i sin pojkväns intressen. I så fall kan man ju verkligen undra varför hon sökt till detta program.
Nej, jag tror att det handlar om att hon var trött på hans "prestationskrav" som hon känt av rent allmänt under tiden med honom och att hon menade att känslor måste få lov att uppstå naturligt, utan att pressas fram av att man måste umgås på ett visst sätt. Därifrån till att aldrig vara ute i naturen tillsammans eller ta del av Eriks intressen, det tror jag inte att hon menade. Tror bara att hon vill få fram att känslorna måste komma först, oavsett sammanhang. Hon kunde dock varit lite tydligare i sin formulering.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
FY FAN för Erik, han visade prov på att vara den mest osympatiska människa i Bonde söker fru:s historia. Vilken jävla människa. Först tar han med den första tjejen på en dejt där hon får pröva det hon önskat allra mest att få testa (att pröva att få skjuta), sen tar han med Caroline på något där hon endast ska demonstrera vad hon presterar, i en fritidssysselsättning han trivs med. När hon känner sig pressad av situationen och det låser sig för henne blir han fullständigt iskall mot henne. Han visade prov på vilken vidrig, vidrig människa han är.
[…]
Fy fan för Eriks sociala inkompetens där han pressar Caroline till ett mandomsprov. Är han så jävla feg att han inte vågar kommunicera med människor.

Nu tycker jag att du är rätt orättvis och överreagerar. Jag fattar din poäng, samtidigt så kan det ju vara så att han har vissa betänkligheter gällande Caroline och då måste han ju ta tjuren vid hornen och konfrontera det. Se mitt svar ovan gällande att jag tycker att de var dåliga på att kommunicera med varandra.
Det är ju inte fel av Erik att vilja ha en tjej som till viss del kan dela hans intressen. Som han sa vill han ju inte fortsätta att göra allt på egen hand eller med kompisar och bara ha en tjej som han kan kolla på tv med. Det måste ju finnas fler gemensamma nämnare än så.
Jag tror absolut att Caroline har mer att erbjuda men att tjafset uppstod pga Carolines frustration med hur Erik väljer att hantera dejterna. Att hon hellre vill att känslor ska uppstå mer spontant och naturligt, inte utifrån nån slags checklista, och att man därefter kan öppna sig och engagera sig mer för den andres intressen. Jag väljer att tro att det var så hon menade i alla fall. Annars är det inte så konstigt att hon är singel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in