2018-11-25, 22:39
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Förstår ditt resonemang! Mitt "schema" är inget planerat utan så det har blivit. Jag har inte stor tillgång till tram, och vill inte heller sitta på en större mängd då min disciplin lättare kan brista. Blivit så att jag frågat runt om någon i min krets har 100mg över. De flesta vill bara sälja kartor, men igår fick jag till slut tag i 100mg. Hade jag inte fått tag i det så hade jag fått stå ut helt enkelt. Finner då iaf tröst i att ju tuffare nedtrappning, desto snabbare blir jag kvitt alla besvär. Att dessa tuffa nätter gör mig fri snabbare gentemot om jag trappar ned en längre tid.

Idag lyckades jag få tag i 100mg x2 kapslar. Tänker mig:
Dag 5 (idag): 100mg
Dag 6 (imorrn): 100mg:
Dag 7: 0 mg
Då har jag i snittat 60mg/dag sedan jag påbörja min rehab. Veckan innan min rehab snittade jag 285mg per dag.

Nu tänker jag att om jag kan sova dag 7 utan besvär kommer jag inte fylla på något mer utan gå "CT". Sover jag dåligt Dag 7 så kommer jag att försöka få tag i en låg dos på 50-100mg.

Tack för svar!
PS: Jag ser själv hur jag gör saker och ting onödigt komplicerat hehe.

Jag körde i en månad i streck på doser 400-600 mg om dagen. Mot slutet gjorde jag en väldigt snabb nedtrappning för att ta en CT på det också. Så mina sista dagar jag käka tramadol såg ungefär ut så här

600 mg - 600 mg - 600 mg - 500 mg - 400 mg - 400 mg - 100 mg - Cold turkey

Fysiska besvär fick jag knappt något av, nysningar och lös i magen. Det psykiska slog till direkt o hänsynslöst dock! En stark ångest och depression och dagar av utebliven sömn. Hade jag tur lyckades jag få 2-3 timmars sömn max. Nu ser det lite bättre ut med sömnen, fortfarande trögt, men bättre.

Gå av det där rävgiftet och kasta skiten sedan. Att inte sova på dagar är normalt, även om jag vet hur psykiskt jävla påfrestande det är och rubbar en mentalt. Men sömnen kommer sakta men säkert tillbaks. För vissa kan det ta en vecka, för andra två, och för vissa även tre.
Citera
2018-11-26, 20:19
Medlem
thegodalmightys avatar
Vad kostar det? Tänker på er som tar 1G+ om dagen, kan ju inte bli billigt.
Citera
2018-11-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crajsyblet
Var tog all tramadol i Göteborg vägen?

Tramadol kostar i Göteborg just nu 50kr/st eller 400 per karta. Någon som vet varför det blev sån stor torka på tramadol eller när gamla priset är tillbaka alltså 25kr/st. Är det bara i Göteborg priset är högt just nu eller är det samma i andra städer ?
Samma i andra städer med, väldigt torrt på tram just nu tyvärr :/
Citera
2018-11-28, 13:01
Medlem
minilogos avatar
Det är dåligt med tram i landet, förmodligen har något viktigt led in till landet sprängts eller att någon händelse kopplat till tillverkning/export av dessa vanliga röda tram som gjort att vi har underskott nu. Tidigare har vi haft mycket bra tillgång till de röda 200mg (Signature), dessa verkar nu slut och det tycks även vara så ute på kontinenten.
Bra läge för någon ny att slå sig in på marknaden!
Citera
2018-11-28, 17:17
Medlem
thegodalmightys avatar
Låter konstigt, kan inte erinera mig om nån torka inte :O
Citera
2018-11-28, 18:07
Bannlyst
Någon som har testat edol 50 mg? Vad tycks isåfall?
Citera
2018-11-28, 19:39
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollis1
Någon som har testat edol 50 mg? Vad tycks isåfall?
Fungerar helt okej. Jag kan inte komma på något att klaga på. Helt vanliga tramadol skulle jag säga.
Citera
2018-11-28, 20:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Priser på droger diskuteras endast i (FB) Den stora "Vad kostar piller/droger?"-tråden (Prisfrågetråden) II ./mod
Citera
2018-11-28, 20:29
Medlem
Hej jag tänkte tramma lite i helgen och jag undrar följande...

Som vi alla vet är en vanlig biverkan av tramadol illamående/kräkningar. I vilka doser är denna biverkan ett faktum? Kan man motverka illamående och kräkningar och isåfall hur?

Någon som vet om det finns några kända interaktioner mellan intuniv och tramadol?

Tack!
Citera
2018-11-28, 20:43
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn

Som vi alla vet är en vanlig biverkan av tramadol illamående/kräkningar. I vilka doser är denna biverkan ett faktum? Kan man motverka illamående och kräkningar och isåfall hur?

Någon som vet om det finns några kända interaktioner mellan intuniv och tramadol?

Tack!

Det där är väldigt individuellt! I mitt umgänge så har det endast varit 1 som mått illa och kräkts på Tramadol, och det var i lägre doser. Resterande, och det är många, har aldrig blivit illamående på det eller kräkts, om inte annat varit inblandat!

Tar du en dos på 100-400 mg utan alkohol eller andra substanser så har jag personligen svårt att se att du skulle må illa på det. Återigen, det är från person till person. Min vän spydde på 200 mg (har för mig att cannabis var inblandad också).

Generellt så gissar jag på att illamående kan förekomma på 500+...för andra så sker det på 900+.

Och andra frågan kan jag tyvärr inte svara på, finns säkert folk här som kan ge dig ett svar på den frågan.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2018-11-28 kl. 20:45.
Citera
2018-11-28, 20:47
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:

Tack!
Om man är nybörjare och saknar grundtolerans för opioider så är det mer regel än undantag att man drabbas av illamående och spyr. I början av min karriär kunde jag bli spyfärdig av 200-400 mg tramadol, detta löste jag oftast med att försöka röra på mig istället för att sitta stilla, Det hjälpte.
Postafen sägs hjälpa mot detta problem. Aldrig provat dock.
Citera
2018-11-28, 21:49
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:

Tack!

Jag brukar skriva detta till nybörjare på Tramadol även om jag vet hur jobbigt det låter, tycker själv att jag är jobbig som behöver påpeka det för varje nybörjare, men se till att inte fastna på det! Att använda tramadol disciplinerat är sjukt nice, riktigt jävla nice, det ska jag inte förneka. Men jaga inte ruset/euforikänslan varje dag!

Om du nu skulle bli sjukt nöjd med tramadol och dess effekter så se till att ta pauser och kör aldrig ett race på 1 vecka eller mer. Många här på flashback är erfarna och vet konsekvenserna och kan handskas med dem, men för många kan beroendet bli ett mycket stort problem, kanske även livsändrande. Så njut av tramadolet men gör det inte till en daglig grej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in