2018-11-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Tramadol Actavis 50mg kapsel.
Har du någon annan drog i systemet? För låter ju helt skumt men kanske kan bero på din metabolisering har för mig att den kan påverkas av iprincip allt du stoppar i dig men det är ju bara ren spekulation.
Citera
2018-11-22, 11:22
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbisen
Har du någon annan drog i systemet? För låter ju helt skumt men kanske kan bero på din metabolisering har för mig att den kan påverkas av iprincip allt du stoppar i dig men det är ju bara ren spekulation.

Jag brukar stoppa i mig medikinet dagligen och röker hasch på helgen. Dock ingen medikinet idag. Hasch har jag inte tagit sedan helgen. Tar Stilnoct för att sova med men har inte tagit någon tablett på en vecka.
Citera
2018-11-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Jag brukar stoppa i mig medikinet dagligen och röker hasch på helgen. Dock ingen medikinet idag. Hasch har jag inte tagit sedan helgen.
Det var ju tråkigt att du inte fick en bra upplevelse det kanske blir bättre om du provar igen någon annan gång
Citera
2018-11-22, 16:30
Medlem
Varför gick jag ner i vikt som fan när jag gick på tramadol? Blir det så för alla att man får minskad aptit eller kan ni käka på tram?

Tack på förhand.
Citera
2018-11-22, 18:04
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Varför gick jag ner i vikt som fan när jag gick på tramadol? Blir det så för alla att man får minskad aptit eller kan ni käka på tram?

Tack på förhand.

Minskad aptit, eller så skiter man i att äta även om aptit finns, för att man kan. Och vissa (jag var en av dessa) blir också väldigt hyperaktiva på tramadol och kan gå och röra på sig hur länge som helst.
Citera
2018-11-22, 18:32
Medlem
Kan man snorta tramadol kapslar med pulver i som med t ex oxynorm?
Citera
2018-11-22, 19:31
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrius
Kan man snorta tramadol kapslar med pulver i som med t ex oxynorm?
Klart man kan, men jag förstår inte varför. Oxynorm och tramadol har både bra biotillgänglighet genom oralt intag, speciellt Oxynorm. Dvs du kommer inte få ett så mycket starkare eller snabbare rus bara för att du drar upp pulvret nasalt.
Citera
2018-11-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Klart man kan, men jag förstår inte varför. Oxynorm och tramadol har både bra biotillgänglighet genom oralt intag, speciellt Oxynorm. Dvs du kommer inte få ett så mycket starkare eller snabbare rus bara för att du drar upp pulvret nasalt.

Tack för svar! Oftast ptq otålighet
Citera
2018-11-24, 23:08
Medlem
Håller på att hoppa av tåget nu efter ca 2 månaders användning. Dosering varierade , men en "cykel" kunde se ut ut såhär:

Dag 1: 400mg
Dag 2: 400mg
Dag 3: 200mg
Dag 4: 100mg
Dag 5: 100mg
Dag 6: 0 mg
Vissa perioder med lite högre doser.

Nu när jag försöker sluta har det sett ut såhär
efter senaste "reaktionella" dosen på 300mg:
Dag 1: 0mg
Dag 2: 125mg
Dag 3: (Igår): 0mg
Dag 4 (idag): 100mg

Inatt kunde jag knappt sova, myrkryp^2.
Detta är mitt största problem. Uteblivna sömnen gör alla andra biverkningar mer påtagliga. Biverkningarnaa jag märkt under dagen har mest är svaghet och oro. För att sova ikväll tog jag precis 100mg.

Hur tycker ni jag ska lägga upp avtrappningen från och med nu? När kan jag räkna med att vara helt fri?
Senast redigerad av AVART3N 2018-11-24 kl. 23:17. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-25, 15:55
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Håller på att hoppa av tåget nu efter ca 2 månaders användning. Dosering varierade , men en "cykel" kunde se ut ut såhär:

Dag 1: 400mg
Dag 2: 400mg
Dag 3: 200mg
Dag 4: 100mg
Dag 5: 100mg
Dag 6: 0 mg
Vissa perioder med lite högre doser.

Nu när jag försöker sluta har det sett ut såhär
efter senaste "reaktionella" dosen på 300mg:
Dag 1: 0mg
Dag 2: 125mg
Dag 3: (Igår): 0mg
Dag 4 (idag): 100mg

Inatt kunde jag knappt sova, myrkryp^2.
Detta är mitt största problem. Uteblivna sömnen gör alla andra biverkningar mer påtagliga. Biverkningarnaa jag märkt under dagen har mest är svaghet och oro. För att sova ikväll tog jag precis 100mg.

Hur tycker ni jag ska lägga upp avtrappningen från och med nu? När kan jag räkna med att vara helt fri?
Inget bra nedtrappningsschema du har där. Du ska eftersträva en jämn doskurva som sänks i lagom takt för att få så lite besvär som möjligt.

Rekommendationen konventionellt är annars att minska med 50mg/vecka.
Men i ditt fall och "bara" två månader så ett snabbare schema(ditt schema är enbart helt onödigt lidande.)
Säger att du snittat 300mg/dygn i två månader, ganska okomplicerat bruk och inga svårigheter att rädda upp.
Nedtrappningsschema:
250mg i tre dygn. Fördelat på tre dygnsdoser(100+50+100)
Sen tre dygn på 200mg fördelat på fyra dygnsdoser(50+50+50+50)

Nu har du på ca en vecka trappat ner 100mg.
Fortsätt på liknande sätt, dvs plocka bort 50mg som snabbast var tredje dag.
Sprid ut doserna som jämnt du kan över dygnet. Öka aldrig i dos men blir det jobbigt så vänta längre med att sänka, ligg kvar på den dosen en vecka istället innan nästa sänkning. Lycka till!
Citera
2018-11-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Inget bra nedtrappningsschema du har där. Du ska eftersträva en jämn doskurva som sänks i lagom takt för att få så lite besvär som möjligt.

Rekommendationen konventionellt är annars att minska med 50mg/vecka.
Men i ditt fall och "bara" två månader så ett snabbare schema(ditt schema är enbart helt onödigt lidande.)
Säger att du snittat 300mg/dygn i två månader, ganska okomplicerat bruk och inga svårigheter att rädda upp.
Nedtrappningsschema:
250mg i tre dygn. Fördelat på tre dygnsdoser(100+50+100)
Sen tre dygn på 200mg fördelat på fyra dygnsdoser(50+50+50+50)

Nu har du på ca en vecka trappat ner 100mg.
Fortsätt på liknande sätt, dvs plocka bort 50mg som snabbast var tredje dag.
Sprid ut doserna som jämnt du kan över dygnet. Öka aldrig i dos men blir det jobbigt så vänta längre med att sänka, ligg kvar på den dosen en vecka istället innan nästa sänkning. Lycka till!

Förstår ditt resonemang! Mitt "schema" är inget planerat utan så det har blivit. Jag har inte stor tillgång till tram, och vill inte heller sitta på en större mängd då min disciplin lättare kan brista. Blivit så att jag frågat runt om någon i min krets har 100mg över. De flesta vill bara sälja kartor, men igår fick jag till slut tag i 100mg. Hade jag inte fått tag i det så hade jag fått stå ut helt enkelt. Finner då iaf tröst i att ju tuffare nedtrappning, desto snabbare blir jag kvitt alla besvär. Att dessa tuffa nätter gör mig fri snabbare gentemot om jag trappar ned en längre tid.

Idag lyckades jag få tag i 100mg x2 kapslar. Tänker mig:
Dag 5 (idag): 100mg
Dag 6 (imorrn): 100mg:
Dag 7: 0 mg
Då har jag i snittat 60mg/dag sedan jag påbörja min rehab. Veckan innan min rehab snittade jag 285mg per dag.

Nu tänker jag att om jag kan sova dag 7 utan besvär kommer jag inte fylla på något mer utan gå "CT". Sover jag dåligt Dag 7 så kommer jag att försöka få tag i en låg dos på 50-100mg.

Tack för svar!
PS: Jag ser själv hur jag gör saker och ting onödigt komplicerat hehe.
Citera
2018-11-25, 21:11
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Förstår ditt resonemang! Mitt "schema" är inget planerat utan så det har blivit. Jag har inte stor tillgång till tram, och vill inte heller sitta på en större mängd då min disciplin lättare kan brista. Blivit så att jag frågat runt om någon i min krets har 100mg över. De flesta vill bara sälja kartor, men igår fick jag till slut tag i 100mg. Hade jag inte fått tag i det så hade jag fått stå ut helt enkelt. Finner då iaf tröst i att ju tuffare nedtrappning, desto snabbare blir jag kvitt alla besvär. Att dessa tuffa nätter gör mig fri snabbare gentemot om jag trappar ned en längre tid.

Idag lyckades jag få tag i 100mg x2 kapslar. Tänker mig:
Dag 5 (idag): 100mg
Dag 6 (imorrn): 100mg:
Dag 7: 0 mg
Då har jag i snittat 60mg/dag sedan jag påbörja min rehab. Veckan innan min rehab snittade jag 285mg per dag.

Nu tänker jag att om jag kan sova dag 7 utan besvär kommer jag inte fylla på något mer utan gå "CT". Sover jag dåligt Dag 7 så kommer jag att försöka få tag i en låg dos på 50-100mg.

Tack för svar!
PS: Jag ser själv hur jag gör saker och ting onödigt komplicerat hehe.
Sömnproblemen kommer garanterat att finnas kvar upp till en vecka oavsett hur du väljer att sluta, det kan jag nästan garantera. Mitt tips är att du köper på dig några klonazepam/iktorivil 2 mg och sedan tar en halv tablett vid behov eller varannan dag på kvällen. Eller nyttja något annat som du vet att du slocknar av. Sömnproblem, eller rent av icke-existerande sömn, hör till när man slutar med opioider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in