2018-11-27, 20:51
  #55045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soBre
Otroligt hur dessa jävla apor som jobbar med hp kan hålla på.....
Att de har gått tillbaka till basics, med en variant av hp åt alla.

Men väntar med facit i några veckor och att rättningen ska ta såhär lång tid? för att sedan se till o göra såpass ojämna prov? för om dem nu vill hålla proven på liknande svårighets grad har de misslyckats något katastrofalt.

Och att ta fast fuskare, verkar inte heller vara av så stort intresse om man ser reaktionerna från UG.
Sjukt soft, med tanke på att nån som bor i ett annat eu-land kan betala 100k för sin utbildning och få den i sverige. Men det gör ju inget...... 218

100k? Hela utbildningen kostar mer än så.
Citera
2018-11-27, 23:04
  #55046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payya
En teori är att provfrågorna medvetet gjordes lättare. Antagligen har fuskorganisationen inte räknat med en så brutal normering och därför har fuskare fått lägre resultat än vad de betalat för. Kanske kan varierande normering göra det svårare att köpa ett specifikt resultat vilket i sin tur kan göra det mindre lockande att fuska i fortsättningen.

UHR skulle aldrig göra om hela provet enbart för att försöka försvåra för de 0,01% som fuskar.
Citera
2018-11-27, 23:23
  #55047
Medlem
Det var färre som skrev provet i år och fler kanske presterade bättre som kanske resulterade i att vi fick en tuff normeringstabell?
Citera
2018-11-27, 23:35
  #55048
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det var färre som skrev provet i år och fler kanske presterade bättre som kanske resulterade i att vi fick en tuff normeringstabell?

Ytterst osannolikt. Det finns specifika kriterier för en urvalsgrupp som ska fungera normerande. Den är förmodligen inte mindre än tidigare. Oftast är det gymnasieungdomar i specifik ålder som skriver provet, typ så är kriterierna.
Citera
2018-11-28, 01:49
  #55049
Medlem
Gavle112s avatar
När visas sitt egna svarshäfte?
Citera
2018-11-28, 08:28
  #55050
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Ligan som han använde sig av sitter häktade just nu och är åtalade för grova brott. 70 stycken fuskare blev stoppade under provet våren 2018, när polisen slog till mot lägenheten. Det finns inga andra nätverk som erbjuder telefonmetoden just nu, eftersom andra nätverk blev tagna av UHR:s fälla eller helt enkelt lagt ner sin verksamhet. Så din förklaring är att folk skriver av sina bänkkamrater? Du vet att man får 0.88 om man gör så? Du är helt ute och cyklar, det var rekordfå personer som fuskade till sig över 1.75 det här provet. Den enkla förklaringen är att provet var enklare, det är inte svårare än så.
Så du anser dig veta säkert att inga andra fuskligor finns och att färre nu fuskade? Jag tror att din ödmjuka, intelligenta, sakliga och kunskapsbaserade åsikt får stå kvar utan ytterligare kommentar. Jag tror att alla ändå kan analysera ditt halmgubbsjagande svammel vad gäller att skriva av bänkgrannar osv och se det för vad det är. Det måste vara skönt att vara så naiv och godtrogen, jag avundas dig.
Citera
2018-11-28, 08:32
  #55051
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12tre
Tror faktiskt det beror på att provet var snäppet enklare än tidigare, hur naivt det än må låta. Om man kikar på de delar där folk har höjt sig mest jämfört med exempelvis förra hösten är det i huvudsak DTK och ELF. Upplevde inte provet i helhet som mycket lättare, men faktiskt just dessa två delar. Kan såklart vara som du säger dock, upplevde också att provledare var extremt slappa..
Ja de var extremt slappa där jag skrev, precis som de även varit vid tidigare tillfällen. Konflikträdda, okunniga, ointelligenta, obefintliga befogenheter eller obrydda, jag vet inte vilken faktor som spelar in mest. Men oavsett vilket så lämnade de i princip fältet fritt för fuskare, och med tanke på hur mycket folk fuskar vad gäller betydligt mindre viktiga saker än en karriär så kan ju alla förstå vad sådant leder till.
Citera
2018-11-28, 09:06
  #55052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
När visas sitt egna svarshäfte?

Tror redan nu, jag kan iallafall se mitt häfte.
Citera
2018-11-28, 11:02
  #55053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Ytterst osannolikt. Det finns specifika kriterier för en urvalsgrupp som ska fungera normerande. Den är förmodligen inte mindre än tidigare. Oftast är det gymnasieungdomar i specifik ålder som skriver provet, typ så är kriterierna.

Jo, det förstår jag men vad för rimlig förklaring kan det finnas till den här tuffa normeringen? Kan det vara ett sätt att stävja fusket?
Citera
2018-11-28, 14:14
  #55054
Medlem
Är nomineringen bara snävare i toppen? För jag kollade normeringen från VT 2017 och jag hade fått 1.45 då också.
Citera
2018-11-28, 14:45
  #55055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jo, det förstår jag men vad för rimlig förklaring kan det finnas till den här tuffa normeringen? Kan det vara ett sätt att stävja fusket?

Jag läste på hpakademins analys att det är för att uppgifterna var lättare. Finns kommentar från normeraren på UHR där också. https://hpakademin.se/normering-hogskoleprovet/
Citera
2018-11-28, 14:49
  #55056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerxer
Jag läste på hpakademins analys att det är för att uppgifterna var lättare. Finns kommentar från normeraren på UHR där också. https://hpakademin.se/normering-hogskoleprovet/

Vilket innebär att det måste ha varit fler presterade bättre som jag skrev innan, därav det hårda normeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in