2018-11-28, 12:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
För att inte glömma att idioterna filmade mordet också, dessa gärningsmän är inga andra än djungelsoldater utan träning och disciplin helt enkelt. Djur, kan man också kalla de. Man blir nästan frustrerad när man tänker på alla misstagen de gör, jag har läst om så många mordfall på flashback med likadana misstag vilket resulterar i att gärningsmännen till slut åker fast. Dessa ska alltså vara någon form utav "soldater" i kriget som pågått i Kongo ett bra tag. Ja, man kan ju inte sluta tänka på hur jävla låg nivå det kriget måste hålla. Inte för att jag är förvånad dock. Ammunitionskonservering som du nämner också, haha ja. Om de hade velat spara ammunition hade de kunnat gått fram till Sharp och Zaida när de sitter ned och skjuta ett skott i huvudet vardera. Där snackar vi effektiv ammunitionskonservering. Men som sagt, dessa gärningsmän var extremt nervösa och otränade.

Nu står väl ett 20-tal personer åtalade för dessa två mord också? Så går det när man filmar mordet.

Att morden filmades och att filmen gjordes allmänt tillgänglig anser jag vara en indikation på att morden var planerade av myndigheterna med syftet att skuldbelägga en motståndare.
Citera
2018-11-28, 12:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är ju bra att det kommer fram fler detaljer.
Har jag fattat det hela rätt så var hon Zaida och han Michael på uppdrag att leta efter massmördare. Bevisligen hittade hon dom, så då är ju uppdraget delvis klart. Till och med bilder och röster.
Undrar hur dom tänkte: Vi ska leta upp massmördarna - så ger dom sig iväg till Afrika, skaffar en tolk och börjar fråga efter massmördarna. Dom träffar på mördarna, som tar dom till djungeln. Antagligen för att "hjälpa dom" hitta mördarna.
Hur har dom tänkt: Vi letar efter mycket farliga massmördare - och när vi hittar dom så meddelar vi FN och polisen som får komma och hämta dom? Och så hittar dom mördarna, och så gick det som det gick.

Har du läst mina tankar? Exakt det här tänkte jag gå in i tråden och skriva om.

Jag skulle vilja ha ett seriöst svar från någon som tror på sådana här uppdrag, till vilken nytta görs dem?
Vi vet att det massmördas, våldtas och begås fasansfulla övergrepp i de här områdena.
Vad är det för mening att åka dit, och själv råka illa ut?
Skulle Zaida, Michael eller för den del Martin Schibbey kunna stoppa dem för att de åker till extremt farliga områden där massmord sker?
Det enda det leder till är att de själva mördas eller eventuellt kidnappas och ställer till vansinniga problem för hemlandet.
Citera
2018-11-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Jag skulle vilja ha ett seriöst svar från någon som tror på sådana här uppdrag, till vilken nytta görs dem?
Vi vet att det massmördas, våldtas och begås fasansfulla övergrepp i de här områdena.
Skulle Zaida, Michael eller för den del Martin Schibbey kunna stoppa dem för att de åker till extremt farliga områden där massmord sker?
Det enda det leder till är att de själva mördas eller eventuellt kidnappas och ställer till vansinniga problem för hemlandet.

Afrika åt afrikanerna. Vi kan dock skicka ned säckar med säd och medicin om de akut svälter eller får böldpest.

Ska dock bara lastas av på kajen. Resten får de sköta själva. Wakanda forewer!
Senast redigerad av Ottokar 2018-11-28 kl. 13:05.
Citera
2018-11-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
För att inte glömma att idioterna filmade mordet också, dessa gärningsmän är inga andra än djungelsoldater utan träning och disciplin helt enkelt. Djur, kan man också kalla de. Man blir nästan frustrerad när man tänker på alla misstagen de gör, jag har läst om så många mordfall på flashback med likadana misstag vilket resulterar i att gärningsmännen till slut åker fast. Dessa ska alltså vara någon form utav "soldater" i kriget som pågått i Kongo ett bra tag. Ja, man kan ju inte sluta tänka på hur jävla låg nivå det kriget måste hålla. Inte för att jag är förvånad dock. Ammunitionskonservering som du nämner också, haha ja. Om de hade velat spara ammunition hade de kunnat gått fram till Sharp och Zaida när de sitter ned och skjuta ett skott i huvudet vardera. Där snackar vi effektiv ammunitionskonservering. Men som sagt, dessa gärningsmän var extremt nervösa och otränade.

Nu står väl ett 20-tal personer åtalade för dessa två mord också? Så går det när man filmar mordet.

Mycket spekulationer om soldaterna. Räcker väl att konstatera att de var afrikaner.
Citera
2018-11-28, 13:08
Medlem
-GGs avatar
Avrättningsfilmen, är den mycket skrämmande att se? Kommer jag efteråt ångra att jag har det på näthinnan?

Var finns den i sin helhet, förresten?
Citera
2018-11-28, 13:12
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Det är ju svårt att se som annat än totalt omdömeslöst och på gränsen till naivt efterblivet. Det är så nära givet det kan bli på förhand. Men sedan var hon också miljöpartist, vilket i sammanhanget säger ganska mycket.
Citera
2018-11-28, 13:15
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Avrättningsfilmen, är den mycket skrämmande att se? Kommer jag efteråt ångra att jag har det på näthinnan?

Var finns den i sin helhet, förresten?

Jag länkade filmen på förra sidan.

Man får inte se när hon blir av med huvudet men däremot när hon blir skjuten.

Hon lider i ca en minut.
Citera
2018-11-28, 13:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Man påstår att Zaida inte blev våldtagen men detta är utan tvekan en lögn.

De kidnappades ca två veckor innan dom blev mördade.

Hur dumma tror dom att vi är? Ska vi tro på att en vit tillfångatagen tjej i Afrika, INTE blev våldtagen?

Zaida fick förmodligen under dessa två veckor mer aids-balle än vad 10 negresser får under hela sin livstid.

Haha, ja. Hon blev berikad ända in i döden. Vad avundsjuka alla andra PK och miljöpartister måste vara. Som självhatande vit är den slutgiltiga mångfald-dödsorgasmen uppnådd om ett gäng negrer avslutar dig.
Citera
2018-11-28, 13:34
Medlem
Citat:

Martin Schibbye kan du inte räkna med i det gänget, han verkar vara en beräknande attention whore som visste vad han gav sig in på + överdrev alltihop. Han riskerade ingenting. Nada. Etiopien är ett tryggt land och kan inte jämföras med Kongo öht.
Zaida verkar bara vara väldigt naiv.
Citera
2018-11-28, 13:37
Medlem
I ett svar 2017-04-02 på ett inlägg skrev jag följande

Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag förstår inte varför du hänvisar till höger och vänster för att backa upp dina påstående. Skall dina säkerhetsexperter också börja kommentera här i tråden?

Personsäkerhet i högriskområde eller stridszon är dynamisk och det är befälhavaren på fältet som har ansvaret. Jag tror inte för ett ögonblick att Zaida skulle åka utan eskort i ett farligt område.

Så frågan kvarstår. Varför hade Zaida ingen eskort eller var det eskorten som svek sitt uppdrag?

Ja, så har vi då fått en del av svaret på frågan. Varför?

FN mörkar att Kongos regering var inblandad i mordet på Zaida Catalán

Citat:
Mannen som ger ”skjut-ordern” talar arméns språk

Uppdrag granskning” träffar journalisten Sonia Rolley som med hjälp av språkexperter har analyserat videon som visar mordet. Hennes analys visar att de milismän som syns och hörs talar ett lokalt språk, men att den som ger order om att skjuta i stället talar lingala – det språk den kongolesiska armén använder.

Utöver de läcka dokumenten har ”Uppdrag granskning” tillgång till Zaida Cataláns dator och telefon. Dagen innan de två FN-experterna åkte till byn Bunkononde för att träffa Kamiuna Nsapu träffar de en äldre man som representerar den lokala milisen. De vill försäkra sig om att det är säkert att åka dit. Eftersom den äldre mannen inte talar franska finns två tolkar med.

Zaida Catalán spelade i hemlighet in samtalet med sin telefon – och av inspelningen framgår att den äldre mannen i själva verket varnar dem från att träffa milisen, medan tolkarna ger helt motsatt bild. Enligt de läckta FN-dokumenten är tolkarna agenter för Kongos säkerhetstjänst.

Det är tragiskt hur många journalister som blir lurade att agera i strid med strikt operativ personsäkerhet. Kim Wall i augusti 2017, den maltesiska journalisten Daphne Caruana Galizia i oktober 2017 och Jamal Khashoggi nu i oktober 2018 för att nämna några.

Det är inte en fråga om att journalisterna får skylla sig själva utan en påminnelse om hur farliga säkerhetstjänster för regeringar är för de som undersöker och/eller har dokument som komprometterar regeringen journalisten undersöker. Man skall inte heller förvänta sig att om någon händelsevis skulle fällas för morden så kommer det att vara alla anstiftarna som ställs till ansvar. Cynismen och maktmissbruk lyser igenom.
Citera
2018-11-28, 13:44
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
I ett svar 2017-04-02 på ett inlägg skrev jag följande

Ja, så har vi då fått en del av svaret på frågan. Varför?

FN mörkar att Kongos regering var inblandad i mordet på Zaida Catalán

Det är tragiskt hur många journalister som blir lurade att agera i strid med strikt operativ personsäkerhet. Kim Wall i augusti 2017, den maltesiska journalisten Daphne Caruana Galizia i oktober 2017 och Jamal Khashoggi nu i oktober 2018 för att nämna några.

Det är inte en fråga om att journalisterna får skylla sig själva utan en påminnelse om hur farliga säkerhetstjänster för regeringar är för de som undersöker och/eller har dokument som komprometterar regeringen journalisten undersöker. Man skall inte heller förvänta sig att om någon händelsevis skulle fällas för morden så kommer det att vara alla anstiftarna som ställs till ansvar. Cynismen och maktmissbruk lyser igenom.

Vem lurade kim wall och hur menar du?
Citera
2018-11-28, 13:46
Medlem
Sverige är FN:s kelgris och tvärtom.
Här hemma har Wallström varje kväll i sovrummet en ritual över FN-skrapan hon modellerat upp i ugnsfast lera innan hon går till sängs.

FN:s korrupta tjänstemän och valda koryféer är intresserad av en enda sak gällande lilla dumsnuten Sverige: medlemsavgiften och alla andra miljarder Sveriges skattebetalare pumpar in att göda organisationen.

Inte ens ett undersökningsprotokoll som gällde FN:s egna representanter Saida och hennes amerikanska kollega - som var i Kongo för att stärka människorättsfrågor - hade mutkolvarna och cynikerna i FN-skrapan minsta besvär med att mörka och falska för att trygga organisationens relation med Kongo, som ostörd genererar fortsatta pengar från medlemsländer till de korrupta tjänstemännen i FN.

Någon som tror att Wallström kommer ens minska svenska skattebetalares pengar till FN.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-11-28 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in