Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Det är ju bra att det kommer fram fler detaljer.
Har jag fattat det hela rätt så var hon Zaida och han Michael på uppdrag att leta efter massmördare. Bevisligen hittade hon dom, så då är ju uppdraget delvis klart. Till och med bilder och röster.
Undrar hur dom tänkte: Vi ska leta upp massmördarna - så ger dom sig iväg till Afrika, skaffar en tolk och börjar fråga efter massmördarna. Dom träffar på mördarna, som tar dom till djungeln. Antagligen för att "hjälpa dom" hitta mördarna.
Hur har dom tänkt: Vi letar efter mycket farliga massmördare - och när vi hittar dom så meddelar vi FN och polisen som får komma och hämta dom? Och så hittar dom mördarna, och så gick det som det gick.
Har du läst mina tankar? Exakt det här tänkte jag gå in i tråden och skriva om.
Jag skulle vilja ha ett seriöst svar från någon som tror på sådana här uppdrag, till vilken nytta görs dem?
Vi vet att det massmördas, våldtas och begås fasansfulla övergrepp i de här områdena.
Vad är det för mening att åka dit, och själv råka illa ut?
Skulle Zaida, Michael eller för den del Martin Schibbey kunna stoppa dem för att de åker till extremt farliga områden där massmord sker?
Det enda det leder till är att de själva mördas eller eventuellt kidnappas och ställer till vansinniga problem för hemlandet.