2018-11-24, 16:25
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast månadslön är inte kutym. Många byråer betalar bara ut provision för nyexade jurister. Många nyexade jurister flyttar hem under sin provanställning. Det är därför Jusek trycker på de enskilda firmorna att införa kollektivavtal. Vad gäller arbetstiderna så är det inte ovanligt att jobba 60 timmar även på humanjuridiska byråer. Det förväntas av arbetsgivarna att man ska lägga in så mycket timmar som möjligt. Att jobba en vanlig 40h timmarsvecka anses vara svagt, det finns ett svaghetsförakt mot jurister som vill jobba normala arbetstider.

Vad gäller kårandan så är det bara att kolla på hur juriststudenter mår. Juriststudenter mår absolut sämst av alla studenter år efter år. http://www.dagensjuridik.se/2018/10/...na-giftiga-kul

Att du försöker få till grupparbeten som något sorts kvitto på kåranda är befängt.

Har rätt många kompisar i branschen och mitt ex jobbar på byrå. All verkar ha fast lön men de på humanjuridisk byrå har lite lägre fast lön och provision. Du verkar inte ha så bra koll.
Citera
2018-11-24, 17:36
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Vem?
Fyi så måste man vara advokat för att kunna bli utesluten ur samfundet.
Mitt misstag. Läste fel i rullorna. Han ansökte om inträde 2018, inte beviljat. Sorry
Citera
2018-11-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Grym reklam för Dubio advokatbyrå
Jo. Tror dock tyvärr inte att den här typen av lagvrängare kommer lida av dålig publicitet. Dom kommer alltid få nya klienter i form av det nya spännande Sverige som i allt större utsträckning behöver juridiskt ombud, om du förstår vad jag menar.
Nivån är så jävla låg på dom här s k "juristerna" , mediekåte VDn inte undantagen.

Vi får de talanger vi förtjänar. Finns några lysande undantag i Johan Ericsson och Thomas Olsson men de kan knappast kallas ungdomar längre, annars är återväxten riktigt dålig.
Senast redigerad av glendale 2018-11-25 kl. 01:18.
Citera
2018-11-25, 15:20
Avstängd
nidbilds avatar
GM är alltså dömd, hur ser uppväxten ut?
Citera
2018-11-26, 04:07
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
En våldtäkt är en våldtäkt, men jag håller med dig om att kvinnor och män sätter sig i situationer som är väldigt riskfyllda. Kvinnor tycker att de ska kunna gå ensamma i natten utan att riskera ett överfall, men om jag som man skulle välja att gå full och ensam genom ett utsatt område och bli förvånad om jag blev rånad eller misshandlad... Då skulle folk tycka att jag får skylla mig själv.

I en perfekt värld så skulle vi vara trygga överallt, men så ser inte världen ut, har aldrig gjort o kommer aldrig att ske. Höj kvinnors riskmedvetenhet och höj straffen för våldtäkt till att börja med.

Absolut är det förjävligt. Kontentan är väl att kvinnor är så åt helskotta naiva! Det är som att de inte ser eller förstår vad som sker i samhället.
Citera
2018-11-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Har rätt många kompisar i branschen och mitt ex jobbar på byrå. All verkar ha fast lön men de på humanjuridisk byrå har lite lägre fast lön och provision. Du verkar inte ha så bra koll.

Fast lön är standard ja. Vissa små humanjuridiska har provis.
Citera
2018-11-28, 09:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
OT-inlägg raderade. Vill ni snacka juristlöner rent allmänt får ni söka er annorstädes.

/Moderator
Citera
2018-11-28, 11:16
Medlem
oviktigts avatar
Var finns fup?
Citera
2018-11-28, 11:29
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oviktigt
Var finns fup?

Hos tingsrätten. Sekretessbelagd. Är du intresserad kan du ju be dem maska.
Citera
2018-11-28, 12:10
Medlem
oviktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Hos tingsrätten. Sekretessbelagd. Är du intresserad kan du ju be dem maska.

tidigare personer i tråden har hänvisat till fup, finns den inte sparad någonstans?
Citera
2018-11-28, 16:52
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oviktigt
tidigare personer i tråden har hänvisat till fup, finns den inte sparad någonstans?

Nej, det är ganska säkert domen dom refererar till
Citera
2018-11-29, 19:49
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Bisarr dom. Tydligt ej våldtäkt. Klassiskt att hon ångrar sig dagen efter när hon har en pojkvän - vilket hennes första meddelanden styrker: "Jag har vart otrogen".

Kvinnan bör dömas, om någon.
Rättsskandal om så är fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in