2018-11-23, 23:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Men i så fall skrev du fel i inlägget jag citerade.

Nej, jag skrev inte fel, signaturen SickSickSick menade att man är opportunist om man inte anmäler, hen skrev sedan att hen benämnde det fel utan hen avsåg "karriärist".
I något antal icke anmälda mörkerfall där en våldtäkt begåtts där GM och BO känner varandra så kan bekantskapen i och för sig vara kopplad till en arbetsplats där en är överordnad, men långt ifrån alla, de flesta fallen är förmodligen inte kopplad till arbetsgemenskap. På vilket sätt är man "karriärist" om man tycker att låta bli att anmäla är minst jobbiga alternativet?
Citera
2018-11-24, 07:34
Medlem
Dr.Diegos avatar
Undrar när Rambergskan utesluter honom ur samfundet.
Citera
2018-11-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego

Vem?
Fyi så måste man vara advokat för att kunna bli utesluten ur samfundet.
Citera
2018-11-24, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det gamla vanliga i det här fallet. Ung ambitiös människa som utnyttjat sin sexuallitet lite för aggressivt och som sen missuppfattas av en äldre stackare på en fest. Ja, jag skriver stackare för denna man är fortfarande kvar i ungdommens drömmar, längtar efter sex med andra än gamlingar och kan inte komma vidare i livet. Den unga kvinnan är det inte mycket synd om, hon får säkert mångas gillande nu på sociala medier och har livet framför sig. Lite förvånande att hon blir sur över att förlora jobbet, vill hon verkligen vara kvar eller är det bara uppmärksamheten hon nu söker? Mannen är körd och var väl det innan också och man får väl hoppas att han inte har för många barn och barnbarn. Kvinnan kommer att kråma sig vidare i karriären då talang inte räcker. Ja, hårda ord men det är ju den egentliga orsaken till att dom inte vill ha henne kvar. Hon var väl en vacker frisk fläkt på kontoret och det är fel att anställa på dom grunderna för det bäddar för sådant här. Fan ta dig, det var ju våldtäkt! skriker någon nu men det skiter jag i, jag vet inte vad våldtäkt är numera, förr var det med våld tilltvingad sex men nu räcker det nästan med en klapp på baken. Vilken tur att man inte vill ha sex med andra människor längre. Själv ska jag köpa en sexig robot med lite AI i framtiden och jag skiter i om den kostar en miljon (blir billigare än en kvinna) för sex med en människa tänker jag aldrig mer ha. Klet, lukt, sjukdomar, bedrägerier, utnyttjande i alla former #nejtack! Sex är skönt men det är bäst att ha det för sig själv. Skyll inte på mig då befolkningstillväxten av svenskar rasar. På sätt och vis förstår jag kvinnan, det är hemskt att vakna upp på morgonen med ångest efter att haft sex med någon man egentligen inte önskat det med efter en blöt fest. Framför allt efter att kvinnan tvättat bort sminket på morgonen och man inte känner igen henne. Fast jag har aldrig anmält någon av dom för våldtäkt eller bedrägeri. Tur att den tiden är förbi sedan länge.

Tips:
* Ha inga företagsfester
* Anställ inga attraktiva unga människor som kan förvrida huvudet på andra anställda
* Kastrera männen kemiskt om ovan inte kan genomföras (sexuallitet är livsfarligt, värre än döden)

Punkt två verkar genomförd på denna advokatbyrå, dom borde ta den första också. Tråkigt, fult och kallt är säkert.

Har du läst domen och de uppgifter som lämnats av berörda och arbetskollegorna, samt tingsrättens skäl för fällande?
BO 29 år, GM 31 år för övrigt.
Citera
2018-11-24, 12:01
Avstängd
HBOLLs avatar
Grym reklam för Dubio advokatbyrå
Citera
2018-11-24, 12:16
Om du jävligt gärna vill ha ett jobb på ett företag där du blir våldtagen av VD:n så försvinner din chans att få jobbet om du gör en anmälan. Då kanske du känner efter en gång till och anser att det inte var så farligt eftersom du fortfarande kan få jobbet och använda det som ett karriärsteg som gör att du kan gå vidare på en ny nivå. Är det här så jävla svårt att lista ut?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag skrev inte fel, signaturen SickSickSick menade att man är opportunist om man inte anmäler, hen skrev sedan att hen benämnde det fel utan hen avsåg "karriärist".
I något antal icke anmälda mörkerfall där en våldtäkt begåtts där GM och BO känner varandra så kan bekantskapen i och för sig vara kopplad till en arbetsplats där en är överordnad, men långt ifrån alla, de flesta fallen är förmodligen inte kopplad till arbetsgemenskap. På vilket sätt är man "karriärist" om man tycker att låta bli att anmäla är minst jobbiga alternativet?
Citera
2018-11-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Om du jävligt gärna vill ha ett jobb på ett företag där du blir våldtagen av VD:n så försvinner din chans att få jobbet om du gör en anmälan. Då kanske du känner efter en gång till och anser att det inte var så farligt eftersom du fortfarande kan få jobbet och använda det som ett karriärsteg som gör att du kan gå vidare på en ny nivå. Är det här så jävla svårt att lista ut?

Men fattar du såjävla illa? Det var inte specifikt den situationen enbart som ett mörkertal kan finnas. Människor har vanligtvis så mycket mer bekanta än kollegor, chefer, underordnade. En process som typiskt följer av en anmälan kan väl vara skitdritt även om man inte är kollegor, varför man kanske bedömer den som jobbigare än den ev tillfredställelsen av att sätta dit våldtäktsmannen som man kanske är något bekant med (inte nödvändigt en chef eller kollega fastän det förstås kan vara det).
Så varför anser du att en kvinna som inte anmäler en våldtäkt är karriärist, opportunist eller något annat nedsättande -istigt?

På vilket jävla sätt kan man använda en oanmäld våldtäkt som "karriärsteg" (jo, det är jävligt svårt att räkna ut)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-24 kl. 12:54.
Citera
2018-11-24, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läste du ens FUP innan du började skriva? Han följde med henne trots att hon gjorde klart att hon inte ville det. Redan där har hon nekat samtycke till att beblanda sig med GM. Med den nya samtyckeslagen blir detta ännu tydligare.

Vad är grejen med att snubbar på FB misstror alla sexualoffer trots överväldigande bevisning? Det måste vara nån sorts inavel och efterblivenhet som präglar er, med en dosa utanförskap. Har ni svårt att närma er det kvinnliga könet? För vissa av er har en närmast vrickad syn på sexuella relationer. Det är liksom inte en slump eftersom kvinnor kan känna av på avstånd vad för typer ni är. Den kvinnliga intuitionen är stark. Och tacka fan för det, så slipper man att ni fortsätter avla era misanpassade gener.
"Han följde med henne trots att hon gjorde klart att hon inte ville det" vem fan har sagt det ? Var du där ? Skojar du med mig ? Bevis ?? Du kan ju fan knulla med vem som helst sen säga att du har sagt att du inte ville ha hem personen, eller att du inte ville knulla eller att du sov när han knullade dig i fittan. Jag tror fan att 80 av 100 fall om våldtäkt i par som på hotel/hemma hos någon av personerna är falska påhitt. Dessutom lär dig stava din missanpassade överviktiga fbare
Citera
2018-11-24, 13:43
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det gamla vanliga i det här fallet. Ung ambitiös människa som utnyttjat sin sexuallitet lite för aggressivt och som sen missuppfattas av en äldre stackare på en fest. Ja, jag skriver stackare för denna man är fortfarande kvar i ungdommens drömmar, längtar efter sex med andra än gamlingar och kan inte komma vidare i livet. Den unga kvinnan är det inte mycket synd om, hon får säkert mångas gillande nu på sociala medier och har livet framför sig. Lite förvånande att hon blir sur över att förlora jobbet, vill hon verkligen vara kvar eller är det bara uppmärksamheten hon nu söker? Mannen är körd och var väl det innan också och man får väl hoppas att han inte har för många barn och barnbarn. Kvinnan kommer att kråma sig vidare i karriären då talang inte räcker. Ja, hårda ord men det är ju den egentliga orsaken till att dom inte vill ha henne kvar. Hon var väl en vacker frisk fläkt på kontoret och det är fel att anställa på dom grunderna för det bäddar för sådant här. Fan ta dig, det var ju våldtäkt! skriker någon nu men det skiter jag i, jag vet inte vad våldtäkt är numera, förr var det med våld tilltvingad sex men nu räcker det nästan med en klapp på baken. Vilken tur att man inte vill ha sex med andra människor längre. Själv ska jag köpa en sexig robot med lite AI i framtiden och jag skiter i om den kostar en miljon (blir billigare än en kvinna) för sex med en människa tänker jag aldrig mer ha. Klet, lukt, sjukdomar, bedrägerier, utnyttjande i alla former #nejtack! Sex är skönt men det är bäst att ha det för sig själv. Skyll inte på mig då befolkningstillväxten av svenskar rasar. På sätt och vis förstår jag kvinnan, det är hemskt att vakna upp på morgonen med ångest efter att haft sex med någon man egentligen inte önskat det med efter en blöt fest. Framför allt efter att kvinnan tvättat bort sminket på morgonen och man inte känner igen henne. Fast jag har aldrig anmält någon av dom för våldtäkt eller bedrägeri. Tur att den tiden är förbi sedan länge.

Tips:
* Ha inga företagsfester
* Anställ inga attraktiva unga människor som kan förvrida huvudet på andra anställda
* Kastrera männen kemiskt om ovan inte kan genomföras (sexuallitet är livsfarligt, värre än döden)

Punkt två verkar genomförd på denna advokatbyrå, dom borde ta den första också. Tråkigt, fult och kallt är säkert.

Hahahah, men alltså, din fantasi skenar. Tjejen är född 1989, killen är född 1987. Tror faktiskt inte att han har några barnbarn än! Dessutom hade de samma position - biträdande jurist - på byrån. Dvs ingen var överordnad den andre. Även om han visserligen hade varit anställd lite längre.

Ska du inte ta och skriva en snyftroman istället?
Citera
2018-11-24, 13:47
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego

Han ansökte om inträde i början på sommaren. Lär ju ej ha beviljats, häktad som han var osv.
Citera
2018-11-24, 13:57
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Han ansökte om inträde i början på sommaren. Lär ju ej ha beviljats, häktad som han var osv.

Han lär inte ens kunna arbeta som jurist framöver (som inte är en skyddad titel).
Citera
2018-11-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Du och jag är klara med den här diskussionen, ditt jävla bokstavsbarn. Jag har med så få ord som möjligt förklarat för dig vad jag menar men du hakar fast i dina tics och kan inte gå vidare till nästa etapp. Svara inte mig fler gånger, jag läser inte ens igenom ditt dravel eftersom det inte behövs. Jag har en poäng i mitt påstående, sen spelar det ingen roll hur länge du behöver sitta innan någon kommer och torkar. Adjö.

Svar på din sista efterblivna fråga: MeToo, idiot. MeToo.

Bokstavsbarn kan du vara själv, du öser ju nedlåtande benämningar utan att kunna ange hur de är relevanta.

Det ger väl inget karriärmässigt avancemang. Om man nu yttrar något om det man händelsevis inte anmält så kanske det ger uppmärksamhet ett tag, var uppmärksamheten märks beror väl på hur pass känd den utsatte är, men inte ens kända BO som sagt sig ha våldtagits men inte anmält har väl fått något karriärmässigt avancemang.

Vem har fått ett karriärlyft av MeToo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in