2018-11-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om man inte visste bättre skulle man gissa att Deep State har fört fram denna dåre. Motståndarna skulle väl åtminstone vara intresserade av att lyfta fram någon annan än en nykter Joe Sixpack.

Jag tror de här frågorna handlar om något helt annat.

Där människors allmänna rädsla går hand i hand med förändringar i samhället. Man vill då se konspirationer, bara för att livet inte är som när man växte upp, vare sig det gäller att USA relativt sett har förlorat makt, eller att staten har blivit mer konservativ och eller liberalistisk.

Vad man skulle vilja säga är väl kanske att det kanske inte är så konstigt ifall det finns problem inom amerikansk industri, och för dess arbetare. Det var ju något som inte så sällan skapades för länge sedan, och som kanske hade sin höjdpunkt redan i 50-talet.

Man kan jämföra med England, som hade en än äldre industri, och där man har fått investera massor av pengar för att få igång städerna igen. Det fanns ingen som på ett elakt sätt gjorde deras industri gammal, med åren var det bara så att det hände.

Nej, det går inte att jämföra. Det som Sverige, och västvärlden, nu genomlider är den största förändring i västerlandets historia. Och jag är inte säker på att den har folkligt stöd, trots att bara 17% röstar SD.
Det ÄR en konspiration som ligger bakom detta, frågan är bara av vem och varför. Men det luktar Kalergiplanen lång väg.
Det skulle i så fall betyda att det görs i fredsbevarande syfte. Och det blir nog utfallet, Det kommer aldrig någonsin bli krig mellan Europas (väst)länder igen. Däremot är ju risken mycket stor att det blir krig inom länderna istället. Den gamle Kalergi tänkte kanske aldrig så långt?
Citera
2018-11-27, 21:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Nej, det går inte att jämföra. Det som Sverige, och västvärlden, nu genomlider är den största förändring i västerlandets historia. Och jag är inte säker på att den har folkligt stöd, trots att bara 17% röstar SD.
Det ÄR en konspiration som ligger bakom detta, frågan är bara av vem och varför. Men det luktar Kalergiplanen lång väg.
Det skulle i så fall betyda att det görs i fredsbevarande syfte. Och det blir nog utfallet, Det kommer aldrig någonsin bli krig mellan Europas (väst)länder igen. Däremot är ju risken mycket stor att det blir krig inom länderna istället. Den gamle Kalergi tänkte kanske aldrig så långt?

Mmm, vad är det du försöker säga? Någon som heter Kalergi försöker göra USAs industri gammal i förväg?

För det enda jag har sagt är väl egentligen att viss industri blir gammal med tiden?

Och förutom det att vi människor har ärvt rädsla, och att den idag inte alltid är rationell.
Citera
2018-11-27, 21:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Vänta...så du menar att det vi ser nu är större än urbaniseringen, neolitseringsprocessen, industriella revolutionen, demokratiseringsprocessen, enandet av olika kulturer inom både de germanska nationerna och de italienska nationerna för att inte tala om romarrikets kollaps?

Jag tror nog allt att dessa saker är enormt mycket större än att folk går och röstar på SD eller vad tusan din poäng försöker att vara.
Citera
2018-11-27, 22:17
Medlem
Citat:
Mmm, vad är det du försöker säga? Någon som heter Kalergi försöker göra USAs industri gammal i förväg?

För det enda jag har sagt är väl egentligen att viss industri blir gammal med tiden?

Och förutom det att vi människor har ärvt rädsla, och att den idag inte alltid är rationell.

Ok, får erkänna att jag inte hängde med i diskussionen från början. Ber om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vänta...så du menar att det vi ser nu är större än urbaniseringen, neolitseringsprocessen, industriella revolutionen, demokratiseringsprocessen, enandet av olika kulturer inom både de germanska nationerna och de italienska nationerna för att inte tala om romarrikets kollaps?

Jag tror nog allt att dessa saker är enormt mycket större än att folk går och röstar på SD eller vad tusan din poäng försöker att vara.

Jag trodde att goseigen menade på konspirationer generellt, och då hävdade jag att det visst finns en konspiration idag.

För vårt folk är massinvandringen den största förändringen i historien. Som kommer få oöverskådliga konsekvenser för all framtid. Och som av allt att döma kommer sluta riktigt jävla illa (åtminstone för oss som folk). De processer du nämner var till godo och säkerligen önskvärda även på sin tid (av de allra flesta). Romarrikets kollaps undantaget, åtminstone av romarna själva. Så ja, det menar jag.
Citera
2018-11-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men vad fan

Ja, ok, jag menade house of representatives men det kunde ni ju lista ut med siffrorna 233 mot 201...

Jag tänkte väl att dom hade någon typ av "expeditionsministär" fram tills växlingen i januari men så kanske inte var fallet.
Rätt ska vara rätt eller du kanske tycker att 1+1är lika med 3?
Ja men de kan ni väl lista ut,1+1blir ju alltid 2.

Dålig bortförklaring.
Citera
2018-11-27, 22:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ok, får erkänna att jag inte hängde med i diskussionen från början. Ber om ursäkt.

Jag trodde att goseigen menade på konspirationer generellt, och då hävdade jag att det visst finns en konspiration idag.

För vårt folk är massinvandringen den största förändringen i historien. Som kommer få oöverskådliga konsekvenser för all framtid. Och som av allt att döma kommer sluta riktigt jävla illa (åtminstone för oss som folk). De processer du nämner var till godo och säkerligen önskvärda även på sin tid (av de allra flesta). Romarrikets kollaps undantaget, åtminstone av romarna själva. Så ja, det menar jag.

Jag får berätta om mina tankar

Det måste inte vara en konspiration. Styrande kan tycka att vi behöver befolkning, och ser invandring som en lösning på det. Det är inte en slump att vi har Lööfs uttalande om 30 miljoner, eller vad det var, på sikt förstås.

Jag håller med om att massinvandringen är den största förändringen vi sett sedan åtminstone bronsåldern.

Vad jag skulle vilja påpeka är att vi här har flera frågor som har blandats samman, och att man inte måste leta efter en grand theory.

Konkret, om man ser på mig, väljer jag att tycka att diverse konspirationsteorier är direkt trams, även den om att vi människor inte påverkar jorden. Ändå håller jag med konservativa människor och är själv konservativ och tycker att Sverige är för svenskarna, eller nordvästeuropeerna.

Mångfald är helt ok, men vi kan inte göra slut på våra länder genom att importera kreti och pleti. Till sist kommer de som tjänat pengar också behöva fly. Och vilken medmänsklighet har de som struntar i problem så länge de bara drabbar andra?

Fast viss amerikansk industri blir gammal, oavsett denna diskussion.
Citera
2018-11-28, 08:19
Medlem
Citat:

Mångfald är helt ok, men vi kan inte göra slut på våra länder genom att importera kreti och pleti. Till sist kommer de som tjänat pengar också behöva fly. Och vilken medmänsklighet har de som struntar i problem så länge de bara drabbar andra?
Fast viss amerikansk industri blir gammal, oavsett denna diskussion.

Om vi går vidare med ämnet konspirationsteori,

en stark medelklass som vi haft i Europa är ganska svårstyrd och kan göra livet surt för de styrande/eliten.

Man kan ju alltid importera en grupp som ställs mot existerande grupper, alla får det sämre, och dom börjar bråka med varandra?

De styrande/eliten berörs sällan av problemen om folket ber sedan om mer polis och hårdare nypor, som också appliceras på dom själva om dom skulle börja protestera för högljutt.

Fun fact, 2008 krisen var egentligen bara den största förmögenhetsomfördelningen i modern tid.
Europas medelklass sitter egentligen bara med ett enormt banklån och är skuldslavar, no more...

I sverige så kommer skatterna höjas och självkostnaderna för välfärd gå upp, det kommer bli mycket sämre.
Citera
2018-11-28, 08:23
Medlem
Pussykings avatar
Från Voat med adress till de som menar att inget händer eller har hänt.

Citat:
RULE OF LAW. The pieces have been set.. House intelligence committee investigations. Justice Kavanaugh is in SC. Tipping the conservative scale. Dozens of Federal Judges appointed by Trump and confirmed. Midterm election Senate 53/47. They control FBI AND DOJ OVERSIGHT plus Senate level investigations.. that means they will take the House Inteligence committee investigation and CONTINUE. Regardless of the dems in the House. The dems CANNOT STOP THE SENATE!! Mean while at the DOJ,FBI.. almost All bad actors removed or replaced.. Inspector General Horowitz has John Huber investigate EVERYTHING while MSM and libtards salivate over Muller probe. Trump threttens declas of FISA, no response.. Trump orders declass, Now UK and AU call and beg POTUS NOT to declas. So POTUS got what he was after. UK and AU had to eat crow and admit their crimes. Trump walks back declass to leave the DS squirming and held on to it for leverage...for now..Now Jeff Sessions stepped down and his chief of staff moves up to the acting AG spot. Witiker is in position to Prosecute any and all crimes committed. Comey and Lynch testify next week, Huber testify next week, Homeland Securry election fraud report due 12/22ish... It's All coming together...D5 NO ONE can stop what's coming. Wheels are in motion. Wheels of JUSTICE.....Get yer popcorn! Enjoy the show. But this shit is coming to a head and she's gonna BLOW WIDE OPEN!!!
Citera
2018-11-28, 10:12
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=0-soNT1N9K8

Trump noterar deep state i talet i Biloxi, Mississippi häromdagen..
Det han sa var, "..we still got deep state but one by one we're getting them out you have deep state bad people...". Spela fram till 1:32:20 och lyssna.
Det låter som Q skulle ha sagt det, "These people are sick", "These people are stupid", osv.
För övrigt vann Cindy Hyde-Smith senatsvalet i Mississippi, som Trump kampanjade för. Senatens sammansättning blev 53-47 R majoritet, som Q förutsåg.
Senast redigerad av Q-follower 2018-11-28 kl. 10:14.
Citera
2018-11-28, 10:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
mohttps://www.youtube.com/watch?v=0-soNT1N9K8

Trump noterar deep state i talet i Biloxi, Mississippi häromdagen..
Det han sa var, "..we still got deep state but one by one we're getting them out you have deep state bad people...". Spela fram till 1:32:20 och lyssna.
Det låter som Q skulle ha sagt det, "These people are sick", "These people are stupid", osv.
För övrigt vann Cindy Hyde-Smith senatsvalet i Mississippi, som Trump kampanjade för. Senatens sammansättning blev 53-47 R majoritet, som Q förutsåg.

Men snälla du, Trump har pratat om deep state sedan 2015 eller 2016.

Att sedan använda hans "they are [valfritt val mellan sick, evil, bad] people" skulle bevisa något är bara fjantigt.

Han har kört med den stilen i över 10 år, det är inte direkt svårt att härma honom.
Citera
2018-11-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men snälla du, Trump har pratat om deep state sedan 2015 eller 2016.

Att sedan använda hans "they are [valfritt val mellan sick, evil, bad] people" skulle bevisa något är bara fjantigt.

Han har kört med den stilen i över 10 år, det är inte direkt svårt att härma honom.

..då fortsätter Trump i samma stil och retorik även efter presidentvalet.
Q startade i oktober ifjol och har samma retorik, sedan behöver det inte betyda/bevisa någon sammankoppling i övrigt.
Senast redigerad av Q-follower 2018-11-28 kl. 10:38.
Citera
2018-11-28, 10:48
Medlem
Från högkvalitativa Friatider...
http://www.friatider.se/storbritannien-och-ecuadors-hemliga-plan-utl-mna-assange-till-usa

Vad är 5 dimensional chesset här?

Skall Trump få Assange till USA för att sedan vittna mot blodsdrickande deep state?

För mig låter det faktiskt som att Assange kämpar för sin överlevnad och att Trump är drivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in