Citat:
Om man inte visste bättre skulle man gissa att Deep State har fört fram denna dåre. Motståndarna skulle väl åtminstone vara intresserade av att lyfta fram någon annan än en nykter Joe Sixpack.
Jag tror de här frågorna handlar om något helt annat.
Där människors allmänna rädsla går hand i hand med förändringar i samhället. Man vill då se konspirationer, bara för att livet inte är som när man växte upp, vare sig det gäller att USA relativt sett har förlorat makt, eller att staten har blivit mer konservativ och eller liberalistisk.
Vad man skulle vilja säga är väl kanske att det kanske inte är så konstigt ifall det finns problem inom amerikansk industri, och för dess arbetare. Det var ju något som inte så sällan skapades för länge sedan, och som kanske hade sin höjdpunkt redan i 50-talet.
Man kan jämföra med England, som hade en än äldre industri, och där man har fått investera massor av pengar för att få igång städerna igen. Det fanns ingen som på ett elakt sätt gjorde deras industri gammal, med åren var det bara så att det hände.
Jag tror de här frågorna handlar om något helt annat.
Där människors allmänna rädsla går hand i hand med förändringar i samhället. Man vill då se konspirationer, bara för att livet inte är som när man växte upp, vare sig det gäller att USA relativt sett har förlorat makt, eller att staten har blivit mer konservativ och eller liberalistisk.
Vad man skulle vilja säga är väl kanske att det kanske inte är så konstigt ifall det finns problem inom amerikansk industri, och för dess arbetare. Det var ju något som inte så sällan skapades för länge sedan, och som kanske hade sin höjdpunkt redan i 50-talet.
Man kan jämföra med England, som hade en än äldre industri, och där man har fått investera massor av pengar för att få igång städerna igen. Det fanns ingen som på ett elakt sätt gjorde deras industri gammal, med åren var det bara så att det hände.
Nej, det går inte att jämföra. Det som Sverige, och västvärlden, nu genomlider är den största förändring i västerlandets historia. Och jag är inte säker på att den har folkligt stöd, trots att bara 17% röstar SD.
Det ÄR en konspiration som ligger bakom detta, frågan är bara av vem och varför. Men det luktar Kalergiplanen lång väg.
Det skulle i så fall betyda att det görs i fredsbevarande syfte. Och det blir nog utfallet, Det kommer aldrig någonsin bli krig mellan Europas (väst)länder igen. Däremot är ju risken mycket stor att det blir krig inom länderna istället. Den gamle Kalergi tänkte kanske aldrig så långt?
Jag får berätta om mina tankar