2018-11-27, 19:51
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Haha patetiskt också att IL målar upp honom som att han alltid varit en fattig misslyckad snubbe, han har gjort bra affärer och haft flyt också. Nu har han tydligen varit så fattig att han inte kunnat betala något?

Exakt! efterhandskonstruktionerna gar pa hogvarv! Om nagon just nu tar BB pa allvar ifragasatter jag er formaga att tanka kritiskt.

H uttalar sig inte. Han forsoker losa problemet.

Vad gor BB? Sprider patetiskt skvaller, forsoker skapa sympati genom att snacka om kriminella med hennes avdankade livvakt som proxy. Aker utomlands och snackar om att inte kunna ata? Hon behover inte ata.

/C
Citera
2018-11-27, 19:51
Medlem
Varför skulle H fly om det inte fanns någon hotbild alls?
Och BB som tänker på pengar jämt och jobbar typ konstant, varför skulle hon fly utan anledning? För mig är det ologiskt. Jaja, någon gång lär vi få mer förklaringar.
Citera
2018-11-27, 19:53
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Jag vet att det handlar om tiotals miljoner sen får du tro vad du vill, hade det inte gjort det hade han såklart förnekat det på en direkt fråga från en journalist.

ja och hade det stamt sa hade han sagt, ja det handlar om tio-tals miljoner. Satt inte ett varde pa variablen X innan X ar bekraftat. Finns ingen anledning. Att det nu medialt skall handla om kriminella, tiotals miloner och folk lamnar landet visar bara pa att det inte finns sa mycket information att tillga for tillfallet. Addera da aven att BB forsoker klistra pa efterhandskonstruktioner.

Sen vet vi inte om det finns fler spelare an H. Tror knappast detta varit en one man show.

Lugna er bara med slutsatser innan vi vet mer.

/C
Citera
2018-11-27, 19:55
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hampus kan också mena att det är mer är 10 mkr.

Absolut. Vardet pa forlusten ar X.

Finns ingen anledningar att spekulera forrens vi vet.

Om det nu ar 8 miljoner och alla tror att det ar 10+ snackar vi om tva helt olika scenario.

/C
Citera
2018-11-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
vad är en likviditetsaffär? belåna sin likviditet i bolaget eller vad? har aldrig hört det förut

Folk har lånat ut pengar till vad de tror är ett seriöst bolag, mot en fördelaktig ränta. Sen visar det sig att han bara sitter och handlar för pengarna.
Citera
2018-11-27, 19:56
Medlem
Larasofts avatar
Om någon påstår att jag gjort en förlust som är större än vad den är så nekar jag till summan, om det rör sig om ett större belopp så svarar jag svävande för att framstå i bättre dager. Hampus kan förstås fungera på ett annat sätt.
Citera
2018-11-27, 19:58
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Varför är det så många som bara köper det Hampus säger nu när han "talat ut"?

Har han någon trovärdighet?

Jag tycker inte det och jag tror inte på ett ord den mannen säger.

Men Prinsessan Löwengrip tror du på? Efter allt som hon ljugit om historiskt, hon har noll komma noll i trovärdighet. Det enda som existerar för henne är att sälja hennes skitprodukter som jag verkligen alla slutar köpa nu. Ställ dig frågan, varför har det inte lämnats in en polisanmälan av detta? även om det inte är brott så kan hon ju anmäla folk som är dömda kidnappare om de befinner sig utanför hennes hus. Sedan, varför går hon och köper ett hus som ligger intill en större väg på Lidingö som är extremt enkelt att slå till emot om det vore "riktiga" kriminella som ville henne eller exet något ont. Ligger ju för fan på en kulle vid en åker och är extremt enkelt att slå till emot.
Jag tror att det är så här, hennes ex har plötsligt förlorat hela sitt innehav. Det har gått dåligt, sannolikt så har han haft andra som placerat del av sina besparingar hos han och de har sannolikt också förlorat pengar. Någon har åkt för att konfrontera honom med det, och ringt på dörren. Sammantaget av det här är att det passar inte in i hennes egen lilla fairytale som prinsessan av allt och nu vill hon bli av med honom. Jag tror inte ett skit på henne, hon verkade inte så bekymrad igår på sina nya flyktort med exets Patek på armen och bagagevagnen full av resväskor. Den där tjejen hoppas jag alla vettiga män i framtiden undanviker!
Citera
2018-11-27, 19:59
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Om någon påstår att jag gjort en förlust som är större än vad den är så nekar jag till summan, om det rör sig om ett större belopp så svarar jag svävande för att framstå i bättre dager. Hampus kan förstås fungera på ett annat sätt.

Absolut. Tror inte den exakta summan ar sa vasantlig just nu. Tror inte ens chocken lagt sig an vare sig for BB eller H.

Livet forandras snabbt ibland.

Men hoppas samtliga inser att det bara ar BB som gar pa hogvarv med teorier och skitsnack.

Tror ni inte H ocksa kunnat ga loss i media? Gor han det? Nix.

Min personliga erfarenhet ar att den som saljer en story mest ljuger och overdriver.

/C
Citera
2018-11-27, 19:59
Medlem
Playmaker1s avatar
BB uppenbarligen ljuger eller kraftigt överdriver hela storyn för att locka läsare till sin blogg och att få mer uppmärksamhet i media, och det gör succe. Tydligen är alla smutsiga metoder helt ok för henne. Jag var inne på det spåret redan igår.
Nu är jag övertygad om att allt hon säger i media är en lögn eller en stor överdrift.

För övrigt så kollade jag på hennes instagram och ser att hon själv skriver den 21 Juli i år att HENNES nästa bil blir en bentley.

Onekligen fick BBs historia genomslagskraft när jag t.o.m själv läser skiten.
Citera
2018-11-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Exakt! efterhandskonstruktionerna gar pa hogvarv! Om nagon just nu tar BB pa allvar ifragasatter jag er formaga att tanka kritiskt.

H uttalar sig inte. Han forsoker losa problemet.

Vad gor BB? Sprider patetiskt skvaller, forsoker skapa sympati genom att snacka om kriminella med hennes avdankade livvakt som proxy. Aker utomlands och snackar om att inte kunna ata? Hon behover inte ata.

/C

Det i särklass mest patetiska är du. ”Surt”, sa räven om rönnbären. Dessutom kommer du med påståenden utan att ha läst tråden, misslyckade människa.
Citera
2018-11-27, 20:11
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Det i särklass mest patetiska är du. ”Surt”, sa räven om rönnbären. Dessutom kommer du med påståenden utan att ha läst tråden, misslyckade människa.

Well, that's just like your opinion, man.

/C
Citera
2018-11-27, 20:18
Medlem
Äh, Bella har ingenting med saken att göra. Det är Hampus som förlorat en massa pengar. Hon profiterar på det för hon har medias öra. Skulle inte förvåna mig att Bella och Hampus kommit överens om att hon kör en hysterisk story om folk som förföljer henne och då kommer allting att handla om det istället för alla pengarna som Hampus förlorat. För det är grejen.

Men om Bella serverar en story av gangsters som är efter henne då kommer allting att handla om det, inte om Hampus som lurat en massa folk på pengar med löften om stora vinster. Kolla reaktionerna. Massor med killar (som antagligen gett honom pengar) försvarar Hampus och det kan man utgå ifrån hör till Hampus-sekten som inte kan erkänna att de blivit lurade.

Men om all media koncentrerar sig på Bella som är ett lätt jobb då kommer Hampus undan. Båda kan ta en skön semester och lämna novembermörkret för varmare breddgrader. Kanske inte tillsammans men ändå. Hampus får tid att försöka övertyga CMC markets, Avanza, Nordnet, Pareto eller vilka han nu trejdade genom att rädda honom. Det är större pengar och frågor här än vad Hampus försnillat. Det här kan bli politik. Den som vill slå på ISK etc har ett fantastiskt tillfälle här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in