2018-11-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tolkar det här inlägget av MV som att SD inte nekat till den digitala kontakten
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
"Men man har sparade digitala spår som MGM lämnat efter sig och det har även han erkänt att han skickar detta på mordkvällen. Men han förnekar att man efter det träffats"

Om MV skrivit något annat om det här i något annat inlägg vet jag dock inte.

Ja, MV har skrivit mer om detta. Runt 7-8/7 står att MGM "förnekade först digital konversation".
TILLÄGG: du hittar ett inlägg 8/7 kl. 16.29
Senast redigerad av VigosRos 2018-11-27 kl. 18:39.
Citera
2018-11-27, 17:57
Medlem
Om jag minns rätt kom det från EGT och stämmer det inte så backar jag. Då var det Moralens väktare.(Att han trodde de menade fysisk kontakt).
Så EGT är bara trovärdig när det gynnar SD?
Dessutom är MV trovärdig för mig och att SD spelat missuppfattad när beviset slängs på bordet är inget som jag skulle bli förvånad över.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra att du orkade noggrant gå igenom vilka upprepade samling glidningar på sanningen trådsanningen bygger på.
För att någon är misstänkt så friskrivs ni drivande i drevet inte från att ohederligheten att fara med osanning för att inbilla er lösa mordet på detta sätt
Citera
2018-11-27, 17:59
Medlem
Precis, det är nog inbyggt hos oss alla. Går det så går det.
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är väl en del av den s.k. reptilhjärnan: förneka allt som inte är bevisat?
Citera
2018-11-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Spot-on! Tack!

Inget om att han förnekar digital kontakt.
Det finns/fanns ett till inlägg, söker sen.

Initialt ska han ha förnekat digital konversation enl. MV i början av juli. Rätt ska vara rätt. Återstår då frågan om det är polisen/MV eller MGM som sladdar.
Citera
2018-11-27, 18:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den där graden, gällande misstanke, baserad på bevis, hamnade ju inte särskilt högt när det gäller SD, för att uttrycka sig milt. Nådde "skäligen", alltså en ynka etta på den tvågradiga skalan.
Trots ett halvårs harvande med tio stycken polisiära heltidsutredare har denna lilla etta därför inte kommit "vidare genom rättsprocessen".
Borde kunna väcka en hel del frågor tycker jag.
Har du någon teori om vem som har mördat LW? Random GM, f.d. älskare eller kanske något jobbrelaterat?

Jag frågar därför att jag inte förstår varför du verkar säker på att det inte är SD.
Citera
2018-11-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Enligt vad det går att utläsa från MV:s inlägg så rör det två skilda saker:

1. Lögnen inledningsvis om att han ej haft digitala kontakt med LW den aktuella dagen.

2. "Lögnen" (omedveten felaktighet) rörande vilken tid denna kontakt ska ha varit.
Kan du köra en repris för Dreifors snälla
Citera
2018-11-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Enligt vad det går att utläsa från MV:s inlägg så rör det två skilda saker:

1. Lögnen inledningsvis om att han ej haft digitala kontakt med LW den aktuella dagen.

2. "Lögnen" (omedveten felaktighet) rörande vilken tid denna kontakt ska ha varit.

Exakt så har jag uppfattat MVs inlägg.
Citera
2018-11-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Var du med under förhören?

Frågan aktualiseras. MV undrade i ett tidigare skede hur sekretessbelagda uppgifter från åklagaren kunnat hamna i tråden!
Citera
2018-11-27, 18:59
Medlem
Citat:
Frågan aktualiseras. MV undrade i ett tidigare skede hur sekretessbelagda uppgifter från åklagaren kunnat hamna i tråden!

Det är intressant, det finns en skribent i tråden som känner till uppifter som MV vet är under sekretess.
Citera
2018-11-27, 19:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Initialt ska han ha förnekat digital konversation enl. MV i början av juli. Rätt ska vara rätt. Återstår då frågan om det är polisen/MV eller MGM som sladdar.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har inte från polisens sida gått på byskvaller utan man fick tidigt indikationer på att hon hade kontakt med SD vilket var anledningen till att man började kolla upp han och hans förehavanden under mordkvällen. Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt men förnekar att han mötte henne på kvällen. Vilket anses som besvärande uppgifter för SD.

Jag kan ha missat det inlägg från MV som du tänker på, där MV säger att SD ska ha förnekat att han har haft en digital kontakt. Kan inte hitta ett sådant statement när jag gått igenom MVs inlägg. Det ovan är ett av de som kanske är så nära som man kan komma.

Eftersom det känns viktigt för tråden att vi får klarhet i frågan är det jättebra om du eller någon annan lyckas hitta ett sådant inlägg där det tydligt framgår att SD förnekar digital kontakt.

Jag har ju de senaste dagarna lagt upp de inlägg från MV i frågan som jag har lyckats hitta.
Citera
2018-11-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan ha missat det inlägg från MV som du tänker på, där MV säger att SD ska ha förnekat att han har haft en digital kontakt. Kan inte hitta ett sådant statement när jag gått igenom MVs inlägg. Det ovan är ett av de som kanske är så nära som man kan komma.

Eftersom det känns viktigt för tråden att vi får klarhet i frågan är det jättebra om du eller någon annan lyckas hitta ett sådant inlägg där det tydligt framgår att SD förnekar digital kontakt.

Jag har ju de senaste dagarna lagt upp de inlägg från MV i frågan som jag har lyckats hitta.

Jag gjorde en anteckning om ett inlägg från MV 8/7 kl 16.29.
Citera
2018-11-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fetningen: Nej!

Både enligt SD och andra så visade/sa SD till polisen redan på förmiddagen att han haft kontakt med LW under måndagen, men inget som kunde bringa klarhet var hon var.

Så varför skulle han då helt plötsligt börja förneka kontakt i förhör? Om faktisk tidpunkt skiljer sig mot vad han uppger vet jag inte, och inte heller hur mycket i så fall (säger 16 är 17, eller säger 14 är 23....)
Av vilken anledning var han i kontakt med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in