Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Tror inte det var den senaste. OM det var SD som var senate digital kontakten efter 23:09 så minskas tidsfönstret dramatiskt för att han är GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det är intressant hur vill du förklara att SD inte skulle kunna vara GM eftersom den sista digitala kontakten skedde kl 23:09?
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Men varför måste msn springa för att passa bevisningen?
På dessa avstånd är det ju frågan om en väldigt liten tidsskillnad.
Då finns det väldigt exakta tidsangivelser. Kan SD ha en kamera själv som utredarna inte ser honom i bild under X antal minuter?
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag går in och svarar med en liten sammanställning.
SD fanns i närområdet.
SD har haft digital kontakt under dagen med LW
SD har en motivbild
SD har förmågan
SD inte något alibi.
Det är detta åklagaren gick in med. Normalt bör det räcka till sannolika skäl på ett mord enligt ett par kunniga som tittat på detta, det var skäligen. Efter veckan som skäligen så gick åklagaren in med ny bevisning för att få upp detta till sannolika. Detta höll inte heller, SD kvarstår som skäligen i TR:s ögon. Den bevisning som åklagaren gick in med som extra var tydligen mer eller mindre patetiskt och sågs inte som seriöst av henne. Försvarsadvokaten behövde inte ens framföra sina synpunkter, det gjorde domaren själv.
Om det inte skulle outa mig så skulle jag ställt frågan själv till SD, men just nu låter jag det bero.
Den vallning som gjorts, där polisen provgått sträckan från FP till SD (utan att först kratta spår, helt otroligt), så beror det på att det finns hålltider. Tiderna är när SD inte är aktiv i/runt hemmet, utan kan vara ute och mörda.
Jag fick just höra att SD har kameror i villan (vilket inte förvånar mig, han är en tekniknörd).
Men vad jag vet så har han inte åberopat kamerorna som alibi, vilket jag tycker är konstigt. Dom kanske kom dit i efterhand, men skulle förklara väldigt bra polisens vallning och klockning.
Till skillnad mot MV:s input så verkar några inom huset tro att det är en annan GM eller tillvägagångssätt. Den som sa detta jobbar inte ens nära grova brott, men i huset.
Har tänkt att fråga dig förut, men det har inte blivit av.
Ser att redan 8/7 nämner du ett tidsfönster.
Det var inget som vi i tråden hade kännedom om då, att det fanns en tidpunkt att förhålla sig till.
Jag tänkte då mest att det kanske var en tidslinje man ställde upp med vittnen osv för att pussla ihop vittnesuppgifter med hur en flyktväg kunnat se ut och om detta skulle vara möjligt.
Moralensväktare har senare sagt att man har klockat att det skulle kunna vara möjligt för mgm att ta en tänkt flyktväg för att ta sig hem. Så då har det framgått att de har olika tidsuppgifter som behöver stämma.
Jag har länge tänkt att denna klockning har ställts mot att SD har satt på sin dator eller att han larm har satts på och stängts av vissa tidpunkter, hans mobil kopplats upp mot mast som täcker hans hem men inte LWs vilket inte har gett honom alibi för tidpunkten för mordet, men strax efter.
Min tanke har också varit att den tid han varit borta från hemmet har varit extremt kort för att hinna med att både gå ner till LW, få ner henne till planket och därefter mörda henne och sedan komma hem igen.
Detta är kanske anledningen till att han har känt sig så säker på att mordet aldrig kommer att klaras upp (om det var det han sa???). Han tänker att det är ett så litet tidsfönster att det är omöjligt att han skulle kunna utfört mordet?
Funderar över om du visste redan tidigt att utredarna hade ett tidsfönster att förhålla sig till, detta genom den kamera du hört talas om? Har han sagt att det inte var möjligt att hinna både träffa henne, mörda henne och sedan att ta sig hem på denna tid?