2018-11-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Klockan hon fick var tydligen en PP av billigare sort. Inte mycket i värde i den när den dessutom är graverad vilket sänker värdet ytterligare. Kanske 25-50k om man stampar på den i bästa fall. Inget som täcker några miljonskulder i vilket fall.

Klockans model en
” Patek Phillippe 4910/10a”.
Citera
2018-11-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Klockan kostade 100.000kr ny.

Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Klockans model en
” Patek Phillippe 4910/10a”.

Japp, 111695 om man skall vara exakt.

https://www.uret.se/patek-philippe-twenty4-vit-stal-30x25-mm-p-13819.html

Vilket kanske ger runt 50k på pantbanken i bästa fall. Men det vet säkert andra bättre som besökt den inrättningen.
Senast redigerad av B.R.Donut 2018-11-27 kl. 09:54.
Citera
2018-11-27, 09:54
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Att använda en bil registrerad på någon som är dömd för människorov samt hälsa på privat är inte dumt eftersom Blondi och hampus nu vet att det är på riktigt...
Man vill ha tillbaka sina pengar och gå ut för hårt direkt är kanske inte önskvärt, om nu något av hennes historia är sant.
Ja, och de hade nog räknat med att Blondinbella och hennes pojkvän skulle hostat upp pengarna, inte fly landet. De överskattade nog blondinbellas ekonomi.
Citera
2018-11-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Då har vi olika uppfattningar om vad en bra trader är.

Ge mig ett exempel på en erkänt bra trader som har förlorat alla sina egna (och sina kunders) pengar. Hänvisa gärna till en källa där det framgår att han en bra trader. Någon lista eller liknade.

Ger du mig det så ska jag lägga mig platt. Gordon Geggo räknas inte.

Då kan vi väl ”the trader of all traders” Jesse Livermore. Lägg dig platt
Citera
2018-11-27, 09:57
Medlem
Contants avatar
Nu ber jag om ursäkt, i förväg, om det är så att någon redan tagit upp detta. (Orkade bara ögna igenom tråden t.o.m. s. 24).

SJÄLVKLART visste BB om sin pojkväns affärer.
SJÄLVKLART gör inte yrkeskriminella den tabben, att de ställer en reggad bil med den uppenbara historiken på ägaren utanför huset. Det är en medveten handling för att ge stress. Såvida det inte är en lyricatuggande ortenkille som sitter och dreglar bakom ratten.

Inte lika självklart men jag tror på att BB gått ut till tidningen och gråter -"dumma ex." av den enkla anledningen, att göra en rökridå. Hon är säkert fortfarande tillsammans med honom och de sitter nu tillsammans utomlands och hoppas att planens första skeende går i lås.

Edit

Någon skrev tidigare att det inte finns så många kriminella gäng i Sverige. Totalt fel. Det är inte längre Mc-gäng som styr. Det finns en uppsjö av konstellationer som lever på kriminallitet.
Senast redigerad av Contant 2018-11-27 kl. 10:01.
Citera
2018-11-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Då kan vi väl ”the trader of all traders” Jesse Livermore. Lägg dig platt

Såg nu att du ville ha källor, bara googla så ser du att han förlorat allt och är erkänd som en av de största genom tiderna. Sen kan du gå in på Hajens blogg och ladda ner boken ”Market Wizards” och läsa genom den, nästan samtliga där (som är världens mest framgångsrika traders) har någon gång förlorat allt.
Citera
2018-11-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Ja, och de hade nog räknat med att Blondinbella och hennes pojkvän skulle hostat upp pengarna, inte fly landet. De överskattade nog blondinbellas ekonomi.

Hon har väl i alla fall 1 företag som går hyfsat men det är ju inga pengar man kan plocka ut hur som helst. Tycker man att en klocka för 100k är dyr/exklusiv så är man inte speciellt rik nej.
Citera
2018-11-27, 10:02
Medlem
Det verkar finnas folk som anser sig blivit lurade.

mikael svensson
‏ @micke378
14 timför 14 timmar sedan

Om det är någon där ute som fastnat i hampus affär så kan ni dra ett DM om ni vill gå ihop med andra för att dela på juristkostnaderna.
Citera
2018-11-27, 10:03
Medlem
Ja, jävlar vilken soppa han verkar ha kokat ihop.
Har ju sett BB stoltsera på bild med Bentleyn, sett bilen även hos fordonsmäklarna infra city nu.
Klart som fan att BB haft fingrarna i kakburken.
Hon säger ju sig ha gett råd och tips till HJ, Hon har ju ett erkänt intresse för pengar som har med spekulation att göra.
Kan inte se något annat än att hon är medskyldig på ett eller annat sätt än om moraliskt.
Givetvis otroligt klantigt att vilja tjäna sig en hacka på andras pengar och inte ha koll på vems pengar det är man blåser! (?).
Om bägge har vetat om att det är kriminellas stålar så får man fan skylla sig själv.
Tar man emot 50mille från nån ljusskygg tex, trollar dessa till 55mille... Så kan du va rätt säker att dom kommer inte släppa en sån snabb inkomstkälla så enkelt.

Dock borde Odd ha sitt på det torra samt barnen om det är kriminella med ett uns av moral i sig. Hur det ser ut för mödrar, fäder etc till dessa bägge... beror helt och hållet på vilka man lekt med. Om det är överjävliga typer så kommer man skaka den tomma burken tills det börjar trilla ut pengar ur den. Det är bara så det funkar och har alltid funkat.
Är iaf inte avis på sitsen dom hamnat i om man ska läsa mellan raderna av det som skrivits.

Men ser man på hur samhället ser ut idag så blir folk skjutna för struntsummor & detta är ingen struntsumma. Vilken bov vill bli ihågkommen, han som blev blåst av en börsspekulerare? Han tappar ju ansiktet totalt då!
Är givetvis enbart spekulationer från min sida nu som jag baserat på det som står mellan raderna.
Citera
2018-11-27, 10:14
Medlem
SÅ. På dryga en månad köper han en bil för 1 miljon. En klicka för 100.000 samt åker till Dubai på resa med sin dåvarande. Antar att den inte var billig, 50.000 för bonde? Det har gått ut väldigt mycket pengar på kort tid. Försökte han rädda fasaden på slutet? Eller visste han vad som komma ska?...
Citera
Medlem
Hampus familj bor i ett ödsligt kvarter strax utanför centrala Lund. Så sent som igår kväll ska en hyrbil setts parkerad i kvarteret, inte många hus där.

Hur stor är chansen att han befinner sig hemma hos familjen?

Personligen tror jag att han befinner sig i Marbella med många andra svenska brottslingar.
Men en del saker talar emot den teorin då dessa kriminella grupperingar mest troligen har kontakter där.

Vad tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Ja, jävlar vilken soppa han verkar ha kokat ihop.
Har ju sett BB stoltsera på bild med Bentleyn, sett bilen även hos fordonsmäklarna infra city nu.
Klart som fan att BB haft fingrarna i kakburken.
Hon säger ju sig ha gett råd och tips till HJ, Hon har ju ett erkänt intresse för pengar som har med spekulation att göra.
Kan inte se något annat än att hon är medskyldig på ett eller annat sätt än om moraliskt.
Givetvis otroligt klantigt att vilja tjäna sig en hacka på andras pengar och inte ha koll på vems pengar det är man blåser! (?).
Om bägge har vetat om att det är kriminellas stålar så får man fan skylla sig själv.
Tar man emot 50mille från nån ljusskygg tex, trollar dessa till 55mille... Så kan du va rätt säker att dom kommer inte släppa en sån snabb inkomstkälla så enkelt.

Dock borde Odd ha sitt på det torra samt barnen om det är kriminella med ett uns av moral i sig. Hur det ser ut för mödrar, fäder etc till dessa bägge... beror helt och hållet på vilka man lekt med. Om det är överjävliga typer så kommer man skaka den tomma burken tills det börjar trilla ut pengar ur den. Det är bara så det funkar och har alltid funkat.
Är iaf inte avis på sitsen dom hamnat i om man ska läsa mellan raderna av det som skrivits.

Men ser man på hur samhället ser ut idag så blir folk skjutna för struntsummor & detta är ingen struntsumma. Vilken bov vill bli ihågkommen, han som blev blåst av en börsspekulerare? Han tappar ju ansiktet totalt då!
Är givetvis enbart spekulationer från min sida nu som jag baserat på det som står mellan raderna.

Hur kom du in på Odd? Han har ju bara oturen att ha barn med Isabella. Det är ju Hampus som haft ihop det till Isabella
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in