2018-11-27, 00:52
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Det är inte olagligt att leta efter någon inte heller hemböska i det syftet, obehagligt är de men lagligt

Personer som jobbar inom det nätverket har varit på hembesök, inget alltför ovanligt förutom den stora summan pengar som med rätta får alla att bli lite nervösa.

Vad är det amatörmässiga i deras beteende, att de kunde bli identifierade? Det är inga konstigheter, de gjorde inget olagligt, samt känner många till affären.

"svarta" pengar eller inte, pengar som pengar och denna gång väldigt mycket pengar som måste komma till rätta på något sätt.. Man undrar hur bara

Har han rik familj får dom ta smällen

1. Nä men varför ska de förvärra allt genom att ta just bilen som är reggad på någon med människorovbakgrund?
2. H kan absolut komma från en jätterik familj, men så pass rika att de har många, många miljoner...då bör de vara offentliga bland de rikaste i Sverige. De som har 50 mkr+ är oftast listade på offentliga listor etc..rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2018-11-27, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Undrar var H gör i just detta nuet, tänker mig att han sitter livrädd och gömd på ett hotellrum i typ Buenos Aires eller något. Obehagligt att behöva vara på flykt livet ut. Har han lite pengar kvar kan han nog leva på att vara trader vart som helst där det finns uppkoppling.
Han kan hålla sig undan ett tag men för eller senare måste han betala tillbaka
Citera
2018-11-27, 00:54
Medlem
meganegerdases avatar
Får flashbacks till Habo Finans. Metallarbetaren som började hjälpa kollegor investera pengar och sedan tog sig vatten över huvudet. Alla i samhället kände någon som blivit av med pengar genom Habo Finans, det var total lynschstämning och Peter Rosendahl fick fly till hemlig adress.

Rättegången sändes på bio och ägaren dömdes till flera år i buren. Frågan är dock om han hade någon egen vinning i ditt upplägg eller om det var ett desperat agerande när han märkte att affärerna inte gick som det var tänkt.
Citera
2018-11-27, 00:55
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Har han uppmanat/"hetsat" folk i sin "Sharkpool" att handla i BTC senaste tiden så lär det vara där vi har förklaringen, BTC har nästan halverats på några veckor, har han handlat det på CFD med hävstång så kan det ha gått åt helvete rätt fort.

Som privatperson får man inte sitta o handla åt andra och ta betalt för det förövrigt så redan där har han varit rejält snett ute, med så stora summor hade det inte hållt, förr eller senare hade Skatteverket/Fi fått nys om det.

När han köper en bil för en miljon så är summorna "tiotals miljoner" fullt rimliga, vem är så dum så de låter en ensam snubbe handla med så stora summor av ens egna pengar däremot...

Han har använt Isabellas goda rykte och välkända namn. Med henne som säkerhet har han kunnat ”låna” pengarna som han nu har förlorat på något sätt.
Stackars henne, barnen och Odd.
Citera
2018-11-27, 00:59
Medlem
bl1nks avatar
Att hon går ut i media tror jag bara är ett försök till att skicka ett meddelande till de som kan vara ute efter honom. Att hon är oskyldig. De kanske inte vet vilka de är? Eller så är hon insyltad också. Lämnar den sjunkande båten. Kvinnor och barn först. Han tar på sig skulden.
Citera
2018-11-27, 01:11
Medlem
madsolars avatar
Citat:
1. Nä men varför ska de förvärra allt genom att ta just bilen som är reggad på någon med människorovbakgrund?
2. H kan absolut komma från en jätterik familj, men så pass rika att de har många, många miljoner...då bör de vara offentliga bland de rikaste i Sverige. De som har 50 mkr+ är oftast listade på offentliga listor etc..rätta mig gärna om jag har fel.

1 Vad spelar det förr roll, tror dock inte de räknade med att blondinen skulle välja just det att nämna in sin visselblåsning. Men de kanske ville visa för henne, markera å skrämmas lite, de gör oftast skeva grejer dessa människor. Men man vet aldrig som sagt. Kanske ingenting oavsett det förvärrar ingenting, de gjorde inget olagligt och oavsett måste de beblanda sig med blondinen så de kommer stöta på varandra å hon vet vilka de är.

2, vet inget om listor men är de rika blir det lån, sen ryker båten och etc etc
Citera
2018-11-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Pengarna han använt kan redan ha varit tvättade dock
Eller sen pengarna var vita och skattade ifrån tidigare aktiehandel.. Fingerprint hade flest ägare år 2015 i Södertälje av något konstigt anledning 🤔🤔🤔
Citera
2018-11-27, 02:02
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Håller med, tycker(tyckte) mitt liv sög pga massa saker. Känner dock ingen skadeglädje. Följer Prison Break just nu, tänker H på flykt lik Michael Scofield..Ständigt på flykt och gömd. Fyyyyy. Ja må låta som en film men det här är ju typ..en film. Jaja godnatt, vi får se vad som dyker upp härnäst. Vi kan bara spekulera just nu utifrån IL:s info.

Jag känner en sorts skadeglädje för hon är en typisk bloggerska som visar upp allt som är flaschigt i hennes liv. Nu får hon smaka på verkligheten. Samtidigt vill jag inte vara i varken hennes för små skor eller hennes ex idag. Uj uj... kan inte vara lätt idag.
Citera
2018-11-27, 02:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Han har använt Isabellas goda rykte och välkända namn. Med henne som säkerhet har han kunnat ”låna” pengarna som han nu har förlorat på något sätt.
Stackars henne, barnen och Odd.

Äh, sluta nu. Hon är en fiffelfia och det vet alla som följt henne genom åren när hon konkat flera gånger och spridit olika lögner i media.

Det är givetvis fullt möjligt att hon vetat om sin pojkvän Hampus affärer men sen när det börjar osa vidbränt på riktigt så får hon kalla fötter och gör allt för att ta avstånd från sin älskare. Hon är rätt duktig på att slira på sanningen.

Det är ju inte alls länge sen som hon (22 oktober) basunerade ut detta:

https://www.hant.se/isabella-lowengrips-exklusiva-fodelsedagspresent-fran-hampus/

Undrar om hon är lika glad över älskaren Jarlbos present idag?

Det skulle dessutom vara mycket intressant att få höra hans version av det hela
Citera
2018-11-27, 02:05
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrucker
Jag känner en sorts skadeglädje för hon är en typisk bloggerska som visar upp allt som är flaschigt i hennes liv. Nu får hon smaka på verkligheten. Samtidigt vill jag inte vara i varken hennes för små skor eller hennes ex idag. Uj uj... kan inte vara lätt idag.

Ah du tänker så. Jag tänker mig enbart utifrån hans perspektiv, vet inte varför men tycker typ extremt synd om honom. Hon dumpa honom tre gånger offentligt, styrde o ställde och ville inte vara exklusiv hit och dit. Han verkade bara vilja vara den rika pojkvännen men det kostade honom ev livet.....
Citera
2018-11-27, 03:23
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Äh, sluta nu. Hon är en fiffelfia och det vet alla som följt henne genom åren när hon konkat flera gånger och spridit olika lögner i media.

Det är givetvis fullt möjligt att hon vetat om sin pojkvän Hampus affärer men sen när det börjar osa vidbränt på riktigt så får hon kalla fötter och gör allt för att ta avstånd från sin älskare. Hon är rätt duktig på att slira på sanningen.

Det är ju inte alls länge sen som hon (22 oktober) basunerade ut detta:

https://www.hant.se/isabella-lowengrips-exklusiva-fodelsedagspresent-fran-hampus/

Undrar om hon är lika glad över älskaren Jarlbos present idag?

Det skulle dessutom vara mycket intressant att få höra hans version av det hela

Ja alltså jag har ju egentligen ingen aning. Det är spännande oavsett.
Det känns ju omoraliskt förkastligt att tycka denna soppa är underhållande, men man är ju inte mer än människa. Dubbelmoral here I come.
Citera
2018-11-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hampus Jarlbo tidigare Blondinbellas pojkvän har utsatt henne och barnen för fara. Vilka kriminella har letat efter honom hos Isabella. Isabella berättar att det är personer som är bla dömda för människorov.

https://www.expressen.se/noje/kidnappare-hos-lowengrip-letar-efter-ex-pojkvannen/

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Rx7w1A/kriminella-sokte-upp-isabella-lowengrip
Är det säkert att det är samma personer som han har blåst som dök upp hos Löwengrip?

Det kan ju också vara så att han är skyldig någon "seriös" pengar som kontaktat mindre vettiga skuldindrivare när han inte betalat tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in