2018-11-26, 23:27
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Jag håller själv på med aktier men har inte följt honom. Det som ter sig smått otroligt är ju isf på sättet han har förlorat summorna och vilka isf kunderna är. Ja, personligen är jag både fascinerad och häpen över så mycket i detta.

Mina tankar angående kunderna:

1a) Om flera personer är kunder och anlitat andra att driva in pengarna, då har han förmodligen lurat dem på risken och haft för stor hävstång mot kundernas vetskap. Men vem, med de pengarna (säg några mille var?), låter en 28-åring spekulera med deras pengar och inte går till en vanlig hedgefond/liknande!?

1b) Om han har spekulerat bort fel personers pengar direkt, dvs mer eller mindre tvättar pengarna (omedvetet eller inte), så har han ju även där förmodligen lurat dem på risken. (En annan fråga är: hur redovisar han var pengarna kommer ifrån? På exempelvis Avanza måste du ange var pengarna kommer ifrån och antar att de ringer rejäla varningsflaggor om en 28-åring får in så mycket pengar utan inkomst …)

Mina tankar angående sättet han torskat:

2a) Om han nu mestadels har handlat i index, olja och krypto så ter det sig otroligt (eller iaf okunnigt) att han har spekulerat bort allt i längre positioner tekniskt oavsett hävstång, iaf för de sistnämnda. Tittar man på månadsgrafen (vilket jag antar att han gjort om han har legat lång) i oktober, framförallt hur exempelvis Bitcoin och oljan stängde, så skriker båda en fortsatt nedgång i november. När sedan Bitcoin går under 20-månaders i mitten av november så är det sälj deluxe och nu, troligtvis, söker sig ned till 50-månaders. Just saying. Men visst, varför inte, rent psykologiskt kan det vara svårt att sälja om man kommer in fel, det händer väl alla men då oftast om något bryter ut och inte håller upp, men här är det ju inte alls så.

2b) Spekulerar han bort hela kapitalet i korta positioner så har han förmodligen använt för mycket av kapitalet på samma gång med för hög hävstång, vilket också verkar helt otroligt (eller iaf okunnigt).

Som sagt, är så fascinerad över så mycket i detta.

Tack för intressant inlägg i tråden. Vi är inte alla kunniga inom aktiemarknaden då är sådana här inlägg intressant för att öka förståelsen kring hur hajen lyckats "slarva" bort x antal mkr.
Citera
2018-11-26, 23:34
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror han ville vara som Bella.
Läs hennes inlägg genom raderna. Ja hon har omsättning på vissa företag. Troligen var väl det (hur man nu kan vara indrivare å ta egen bil) någon ny i gamet som ville driva in Hampus skuld. Jag uppfattar det som att Säpo eller liknande agerat. Kanske är Hampus ny informatör. Aldrig en en hel internethistorik raderas så fort.
Jag noterar inte att HJ ville vara som henne. Varför citerar du mig ens?
Citera
2018-11-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2

Och fanatiskt vilken bra livvakt hon har, kriminella med dessa summorna är inga orten luffare utan det är killar som kommer få tillbaka pengarna. Nu har BB blandat in media och yttrat sig på bloggen, det bästa hon hade kunnat göra va att hålla käft! Och det skulle livakterna förklarat, speciellt om hon nu var ”oskyldig” ville dom inte åt henne innan så vill dom åt både henne och hennes tillgångar nu!

Njaa det bästa Blondinbella kunde göra är ju att gå ut offentligt med detta. Nu vet det kriminella nätverket att allmänhetens ögon är riktade mot dem. Det är mer när man är tyst och lider som kriminella kan ta för sig.
Citera
2018-11-27, 00:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ska bli intressant att följa. Jag uppfattar honom som en skicklig trader och tror att detta är ruskigt överdrivet, men man har ju haft fel om folk förr. Han stavar inte sitt efternamn med ä förresten, det är inga prickar.

Eller så har han bara haft tur samt orimlig tillgång till andras pengar? Då faller korthuset snabbt...

Hur fan kan man lyckas bli av med exakt alla pengar man har i sin portfölj. Sopigt är bara förnamnet
Citera
2018-11-27, 00:10
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Njaa det bästa Blondinbella kunde göra är ju att gå ut offentligt med detta. Nu vet det kriminella nätverket att allmänhetens ögon är riktade mot dem. Det är mer när man är tyst och lider som kriminella kan ta för sig.

Man vet aldrig faktiskt, men de blir spännande faktiskt när hon blandat in media.

Man undrar vad dom ska göra, det är mycket pengar de handlar om här.
Citera
2018-11-27, 00:14
Medlem
CFCSwedens avatar
Hampus är i grunden en skicklig handlare. Han har suttit på kontor med annat duktigt folk som styrker detta.

Antagligen har han tagit vatten över huvudet i riskhantering (pga penga/statuskåthet/imponera på BB) kombinerat med belåning och fått ett >2 sigma event i röven.

Förövrigt väldigt skeptisk till att någon typ av maffia slänger ut den summa som nämns, utan säkerhet, på en random kille. Dessutom låter deras agerande rätt amatörmässigt enl tidningarna/BB:s utsago.
Citera
2018-11-27, 00:31
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFCSweden
Hampus är i grunden en skicklig handlare. Han har suttit på kontor med annat duktigt folk som styrker detta.

Antagligen har han tagit vatten över huvudet i riskhantering (pga penga/statuskåthet/imponera på BB) kombinerat med belåning och fått ett >2 sigma event i röven.

Förövrigt väldigt skeptisk till att någon typ av maffia slänger ut den summa som nämns, utan säkerhet, på en random kille. Dessutom låter deras agerande rätt amatörmässigt enl tidningarna/BB:s utsago.

Jodå det händer, han har dessutom byggt upp ett ansenligt rykte och man har trott att han är god för pengarna.
Senast redigerad av madsolar 2018-11-27 kl. 00:36.
Citera
2018-11-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Jodå det händer, han har dessutom byggt upp ett ansenligt rykte och man har trott att han är god för pengarna.

Man måste tvätta dessa pengar som kommer in om man gärna vill använda dom någorlunda öppet
Pengarna han använt kan redan ha varit tvättade dock
Citera
2018-11-27, 00:40
Medlem
discomusens avatar
Undrar var H gör i just detta nuet, tänker mig att han sitter livrädd och gömd på ett hotellrum i typ Buenos Aires eller något. Obehagligt att behöva vara på flykt livet ut. Har han lite pengar kvar kan han nog leva på att vara trader vart som helst där det finns uppkoppling.
Citera
2018-11-27, 00:48
Medlem
madsolars avatar
Det är inte olagligt att leta efter någon inte heller hembesöka i det syftet, obehagligt är de men lagligt

Personer som jobbar inom det nätverket har varit på hembesök, inget alltför ovanligt förutom den stora summan pengar som med rätta får alla att bli lite nervösa.

Vad är det amatörmässiga i deras beteende, att de kunde bli identifierade? Det är inga konstigheter, de gjorde inget olagligt, samt känner många till affären.

"svarta" pengar eller inte, pengar som pengar och denna gång väldigt mycket pengar som måste komma till rätta på något sätt.. Man undrar hur bara

Har han rik familj får dom ta smällen
Senast redigerad av madsolar 2018-11-27 kl. 01:02.
Citera
2018-11-27, 00:51
Medlem
Har han uppmanat/"hetsat" folk i sin "Sharkpool" att handla i BTC hos CMC senaste tiden så lär det vara där vi har förklaringen, BTC har nästan halverats på några veckor, har han handlat det på CFD med hävstång så kan det ha gått åt helvete rätt fort.

Som privatperson får man inte sitta o handla åt andra och ta betalt för det förövrigt så redan där har han varit rejält snett ute, med så stora summor hade det inte hållt, förr eller senare hade Skatteverket/Fi fått nys om det.

När han köper en bil för en miljon så är summorna "tiotals miljoner" fullt rimliga, vem är så dum så de låter en ensam snubbe handla med så stora summor av ens egna pengar däremot...
Senast redigerad av schnyggsomfan 2018-11-27 kl. 00:53.
Citera
2018-11-27, 00:51
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Undrar var H gör i just detta nuet, tänker mig att han sitter livrädd och gömd på ett hotellrum i typ Buenos Aires eller något. Obehagligt att behöva vara på flykt livet ut. Har han lite pengar kvar kan han nog leva på att vara trader vart som helst där det finns uppkoppling.

Undrar också det. Det är som att se Snabba Cash i live version.
Ett liv är dock mer värt än alla pengar i världen.
Måtte det sluta väl.
*poppar popcorn*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in