Citat:
Ursprungligen postat av
Hurmph
Detta får mig att tänka på en händelse för många år sedan, en svartmäklare lurade nån på 20.000, den skulden gavs bort till folk man inte vill ha efter sig. Det som senare utspelade sig var något i hästväg...där familj och vänner blev indragna.
Det slutande inte väl för nån, då gällde det småpengar....har det försvunnit stora summor kommer man jaga pengar över allt.
Publiciteten kanske kan fördröja, men förr eller senare kommer nån få betala.
Tyvärr är det så. Tänk bara på vad krögaren Melker Andersson råkade ut för. Hans krogar i Stockholms utsattes för brandattentat och hot under en lång period eftersom han vägrade betala för beskyddarverksamhet.
Men Melker gav sig inte och jag tror att rättsväsendet tog hand om de skyldiga till sist.
Låt oss hoppas att Isabella och Hampus inte har folk av den kalibern efter sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bad.Ass.Bitch
Tycker nog inte att det är en situation man skrattar åt. En ung killes liv är slaget i spillror pga hans fartblindhet och hybris. Visst, hans egna fel men tror verkligen inte han ville illa. Att förlora på börsen kan hända den bästa. Dock så ska man inte investera ”svart” åt suspekta typer...med äckligt mycket pengar som förmodligen inte är helt clean. Naiviteten hos honom är slående. Jag vet inte i vilken liten bubbla han levt i men han borde fattat att ju mer pengar man förlorar åt någon desto argare blir dem. Det är pengar han inte kan få tbx.. det kommer ta år... Tror inte de är sugna på att diskutera en 200-års avbetalningsplan... Visst han kan ju börja tradea igen men det finns inget som säger att han inte kommer förlora pengarna igen. Så mycket pengar kommer ta tid att få tbx.
Tänk på att ännu så länge vet vi ingenting . Allt är spekulationer baserat på det Isabella berättat.