2018-11-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tror att vi alla känner med hennes barn. De är helt oskyldiga och de måste ha det väldigt svårt just nu. De har uppenbarligen försatts i en förskräcklig sits av sin mor. Tydligen ska barnens far också varit tvungen att gå under jorden, vilket inte förbättrar situationen för barnen på något sätt.
Ja precis! Dock så tycker jag nog allra mest synd om hans närmaste familj. Tänk hans mamma. Fy fan! Fruktansvärt när ens barn har dödshot mot sig.
Citera
2018-11-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Ett tips till livvakten, håll käften till media oavsett om du fått order vad du ska säga eller inte. Ger inte ett seriöst intryck alls.

Livvakten heter Magnus Andersson. Finns artiklar om honom på Google. Han verkar mer vara allt-i-allo och hennes talesperson
Citera
2018-11-26, 22:45
Medlem
Biatchs avatar
Satt och kollade hennes stalker på insta.
Snubben ser ju mest "sjuk" ut mer än farlig..

Lr funktionshindrad är väl mer rätt ord.

Tycker han ser ut att lida av någon autismstörning om man kollar på kroppshållningen, samma miner och stela ansikte.
Citera
2018-11-26, 22:47
Medlem
Plötsligt kändes ens eget tråkiga inrutade liv med medelinkomstlön som inte alltid räcker till 10 % sparande som himmelriket! Inga pengar i världen är värda att hamna i denna situation som IL försatt sig i. Hon blev förbildad av hans uppvaktande jämförd med halvtråkiga exmaken som ville ta ner henne på jorden och bromsa hennes impulsivitet och iver till stora pengar.

Redan när hon skrev detta inlägg om hur honoch Hampus möttes fick jag en känsla av att det var något skumt med honom https://www.isabellalowengrip.se/2018/05/28/och-sa-kom-h/
Citera
2018-11-26, 22:49
Medlem
Tyvärr tror jag att hennes anhängare och fans köper den tårdrypande historien om H, vilket kommer gynna hennes företag.
Citera
2018-11-26, 23:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geflebo80
Plötsligt kändes ens eget tråkiga inrutade liv med medelinkomstlön som inte alltid räcker till 10 % sparande som himmelriket! Inga pengar i världen är värda att hamna i denna situation som IL försatt sig i. Hon blev förbildad av hans uppvaktande jämförd med halvtråkiga exmaken som ville ta ner henne på jorden och bromsa hennes impulsivitet och iver till stora pengar.

Redan när hon skrev detta inlägg om hur honoch Hampus möttes fick jag en känsla av att det var något skumt med honom https://www.isabellalowengrip.se/2018/05/28/och-sa-kom-h/
I maj 2018 hette det att de var två lika själar som mötts.
Om det innebär att båda är impulsiva och ivriga till stora pengar är det inte konstigt att det gick åt helvete.
Är någon av dem ens kapabel att dra i bromsen innan de hamnat i diket? Att de inte gjorde det vet vi.
Citera
2018-11-26, 23:09
Medlem
Kan inte låta bli att dra på smilet när jag ser en $nubbe kommentera, på Hs profilbild på facebook, "100 % kundnöjdhet 👍". Eller inte... Fy fan, man kan ju undra om han kommer levande ur det här?
Citera
2018-11-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karinsalskling
Kan inte låta bli att dra på smilet när jag ser en $nubbe kommentera, på Hs profilbild på facebook, "100 % kundnöjdhet 👍". Eller inte... Fy fan, man kan ju undra om han kommer levande ur det här?
Tycker nog inte att det är en situation man skrattar åt. En ung killes liv är slaget i spillror pga hans fartblindhet och hybris. Visst, hans egna fel men tror verkligen inte han ville illa. Att förlora på börsen kan hända den bästa. Dock så ska man inte investera ”svart” åt suspekta typer...med äckligt mycket pengar som förmodligen inte är helt clean. Naiviteten hos honom är slående. Jag vet inte i vilken liten bubbla han levt i men han borde fattat att ju mer pengar man förlorar åt någon desto argare blir dem. Det är pengar han inte kan få tbx.. det kommer ta år... Tror inte de är sugna på att diskutera en 200-års avbetalningsplan... Visst han kan ju börja tradea igen men det finns inget som säger att han inte kommer förlora pengarna igen. Så mycket pengar kommer ta tid att få tbx.
Citera
2018-11-26, 23:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurmph
Detta får mig att tänka på en händelse för många år sedan, en svartmäklare lurade nån på 20.000, den skulden gavs bort till folk man inte vill ha efter sig. Det som senare utspelade sig var något i hästväg...där familj och vänner blev indragna.
Det slutande inte väl för nån, då gällde det småpengar....har det försvunnit stora summor kommer man jaga pengar över allt.
Publiciteten kanske kan fördröja, men förr eller senare kommer nån få betala.
Tyvärr är det så. Tänk bara på vad krögaren Melker Andersson råkade ut för. Hans krogar i Stockholms utsattes för brandattentat och hot under en lång period eftersom han vägrade betala för beskyddarverksamhet.
Men Melker gav sig inte och jag tror att rättsväsendet tog hand om de skyldiga till sist.
Låt oss hoppas att Isabella och Hampus inte har folk av den kalibern efter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Tycker nog inte att det är en situation man skrattar åt. En ung killes liv är slaget i spillror pga hans fartblindhet och hybris. Visst, hans egna fel men tror verkligen inte han ville illa. Att förlora på börsen kan hända den bästa. Dock så ska man inte investera ”svart” åt suspekta typer...med äckligt mycket pengar som förmodligen inte är helt clean. Naiviteten hos honom är slående. Jag vet inte i vilken liten bubbla han levt i men han borde fattat att ju mer pengar man förlorar åt någon desto argare blir dem. Det är pengar han inte kan få tbx.. det kommer ta år... Tror inte de är sugna på att diskutera en 200-års avbetalningsplan... Visst han kan ju börja tradea igen men det finns inget som säger att han inte kommer förlora pengarna igen. Så mycket pengar kommer ta tid att få tbx.
Tänk på att ännu så länge vet vi ingenting . Allt är spekulationer baserat på det Isabella berättat.
Citera
2018-11-26, 23:33
Medlem
Citat:
Tyvärr är det så. Tänk bara på vad krögaren Melker Andersson råkade ut för. Hans krogar i Stockholms utsattes för brandattentat och hot under en lång period eftersom han vägrade betala för beskyddarverksamhet.
Men Melker gav sig inte och jag tror att rättsväsendet tog hand om de skyldiga till sist.
Tror att det är exakt den typen utav folk de har efter sig.
Citera
2018-11-26, 23:43
Medlem
Citat:

Tänk på att ännu så länge vet vi ingenting . Allt är spekulationer baserat på det Isabella berättat.

Tror nog inte ” ägarna av pengarna är så jäkla arg på Just det ? Att deala m papper och pengar är ju ett risktagande och de vet nog alla de som håller på m aktier mm. Däremot så kanske de tycker mindre om att han levt lyxliv på deras pengar . Sin miljon bil , dyra presenter åt flickvännen ., resor ... ser ju lite dumt ut att ta ” andras pengar till det 😕 tror att H att lånat stora pengar ochså av dessa figurer , trott att han ska kunnat betala igen , men tyvärr inte kunnat det . De kommer jaga honom vart han än är. Verkar vara stora pengar ? Och folk har ” försvunnit spårlöst för mindre .
Citera
2018-11-26, 23:45
Medlem
Som någon sa, nog är man tacksam över sitt eget inrutade liv just nu! Men jag kan ändå inte låta bli att undra, är det överhuvudtaget någon idé att polisen blandas in i Hs fall?

Jag menar vem skulle vara målsägande i en soppa där allt mellan raderna handlar om stora summor pengar som ska tvättas och en tvist som uppstått kring dessa? Det är väl just därför som den undre världen har sina egna indrivare. Melker tog iallafall ställning och beblandade sig inte även om han utsattes för deras trackande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in