Citat:
Nyktra till är inte så svårt då jag inte dricker alkohol. Fast när man läser dina inlägg så målar du upp polisen som änglar.
Ang misshandeln som lades ner så var det vittnesuppgifter från 2 ordningsvakter, entré värden och 5 gäster och det las ner.
Du går väldigt gärna förklara för mig varför förundersökningsledaren la ner utredningen mot en av hans kollegor och varför skickades det inte till åklagaren. Även ordningsvakterna tyckte det var helt sjukt att en misshandel med flera vittnesuppgifter från olika personer kunde läggas ner.
Ontopic jag kan förstå att polisen var stressad men att en med Downs skulle vara kapabel till att skjuta med ett automatvapen känns helt galet för mig eftersom att dom flesta med Downs som jag har träffat alltid är glada och ler. Visst jag har stött på våldsamma också men då har dom även haft någon annan diagnos som autism eller liknande.
Ang misshandeln som lades ner så var det vittnesuppgifter från 2 ordningsvakter, entré värden och 5 gäster och det las ner.
Du går väldigt gärna förklara för mig varför förundersökningsledaren la ner utredningen mot en av hans kollegor och varför skickades det inte till åklagaren. Även ordningsvakterna tyckte det var helt sjukt att en misshandel med flera vittnesuppgifter från olika personer kunde läggas ner.
Ontopic jag kan förstå att polisen var stressad men att en med Downs skulle vara kapabel till att skjuta med ett automatvapen känns helt galet för mig eftersom att dom flesta med Downs som jag har träffat alltid är glada och ler. Visst jag har stött på våldsamma också men då har dom även haft någon annan diagnos som autism eller liknande.
Återigen så är vad du, och andra stollar , anser er ha blivit utsatta för inte bevis. Det är era känsloyttringar inget annat.
" Ordningsvakterna ansåg"...verkligen tung vetenskap vi pratar om här ser jag
Anledningen till att det hela lades ned var för att brott inte kunde styrkas, alt handligen var inte brott, spaningsuppslag saknas...osv osv. Det är ALLTID åklagare som håller i utredningar kring anmälda poliser och står för alla beslut, dessutom är SU en enhet inom polisen helt avskild ifrån den ordinarie verksamheten. Så antingen svamlar du, eller så är ärendet du nämner riktigt jävla unikt.
En med downs kan definitivt avfyra ett vapen ja, det måste du väl ändå fatta? Men du menar att då skall polisen bara räkna med att fru fortuna är framme och låta honom avfyra vapnet emot dom? En med downs kan aldrig vara aggressiv, och det kan heller inte vara så att någon gett honom vapnet och sagt åt honom att göra detta, utan att han själv förstår vad han gör?
Faktum kvarstår, du har PRECIS lika stor nödvärnsrätt mot en som har downs syndrom som mot någon som inte har det. Även mot den som bara har ett leksaksvapen, beroende på hur verklighetstroget vapnet då såklart är.
Vapnet är återigen anledningen till varför dom sköt, att han hade downs har inte med saken att göra.
Heltidsjobbet på flashback, gör dig tjatig. Samma ord -samma uttryck hela tiden.