Citat:
Ursprungligen postat av
megahelgon56
Oh wow oh wow. Känner ilskan hela vägen härifrån. Jag förstår dig fullständigt. All möda och slit, förlorade timmar du kunde ha använt för att leva livet - när lösningen var så enkel, du kunde ha köpt en plats. Det är inte fuskarnas fel att du valde den svåra vägen

. Ärligehet har man aldrig kommit långt med, titta bara på politiken. Man kan inte förvänta sig moral från ”små folket” när hela världen och systemet är korrupt. Fixar man skiten längst upp (dvs makten) faller allt annat på plats.
1. Mitt slit har inte varit förlorade timmar. Det har lärt mig mycket, förutom ren kunskap även att ha disciplin.
2. Jag valde den ärliga och rätta vägen.
3. Det ena utesluter inte det andra. Korruption och felaktigheter kan och skall bekämpas från alla håll, både underifrån (individer) och uppifrån (makt, strukturer, myndigheter).
Jag förstår att du resonerar som du gör - det är inte lätt att vara lat, odisciplinerad och korkad så att man måste försvara fusket och skylla allt på politikerna. Att du riktar agg mot oss som på ärliga sätt skrivit HP visar vilken rutten människa du är.