2018-11-25, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Om man använder sig av detta system på dom största spelbolagen och spelar enbart lite mindre summor för att omsätta bonuspengar och erbjudanden är det någorlunda riskfritt då?

Om t.ex. Bet 365 misstänker att jag använder ett sådant system för att omsätta bonus och stänger av mitt konto visst har jag ändå rätt att få tillbaka mina "riktiga" pengar som jag har satt in hos dom? Dom kan väl inte beslagta mina pengar utan bara bonuspengarna i sådana fall?

Detta system är på inget sätt olagligt. Du spelar ju bara på de odds som de själva erbjuder.
Ungefär som du handlar på ICA till de priser de sätter, skillnaden är att spelbranschen är nog den enda bransch som inte vill sälja sina produkter. I varje fall inte till vissa kunder...

Då kommer snart Fyllefyllot och säger att de måste limitera för att skydda sig själva och svaret är nej, det måste de inte. Det är bara att sätta ett lägre maxtak såsom Svenska spel har gjort, eller avstå från att erbjuda odds på de marknader som de helst inte vill ha spel på.
Precis som Svenska spel också har gjort. De vill till exempel inte ha spel på hörnor, alltså har de inte heller spel på hörnor.

Det Bet365 ägnar sig åt är inget annat än skitstöveri. Att de bara tillåter losande konton säger väl allt som behöver sägas...
Citera
2018-11-25, 18:42
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Detta system är på inget sätt olagligt. Du spelar ju bara på de odds som de själva erbjuder.
Ungefär som du handlar på ICA till de priser de sätter, skillnaden är att spelbranschen är nog den enda bransch som inte vill sälja sina produkter. I varje fall inte till vissa kunder...

Då kommer snart Fyllefyllot och säger att de måste limitera för att skydda sig själva och svaret är nej, det måste de inte. Det är bara att sätta ett lägre maxtak såsom Svenska spel har gjort, eller avstå från att erbjuda odds på de marknader som de helst inte vill ha spel på.
Precis som Svenska spel också har gjort. De vill till exempel inte ha spel på hörnor, alltså har de inte heller spel på hörnor.

Det Bet365 ägnar sig åt är inget annat än skitstöveri. Att de bara tillåter losande konton säger väl allt som behöver sägas...

Måste och måste, det är väl i någon mån rimligt att de som icke statliga bolag bör kunna ha något att säga till om. Det är ju fullständigt orimligt att alla vinnande spelare ska kunna spela helt obegränsat 365 dagar per år med dagens nivåer av maxinsatser och liknande. På samma sätt är det ju rimligt att om det är köttfärs för 39kr på ICA så är det max 2 paket för kund så att inte någon restaurangägare eller vad det nu kan vara går och köper upp hela lagret.

Gör någon variant av det svenska spel har bara. Maxinsats som är lika för alla på singelspel, då kommer man åt väldigt många, höj insatsen kanske baserat på oddsen eller hur många matcher man lägger till. Sätt vinsttak eller insatstak per dag osv osv.

Den normala torsken spelar liksom inte 50K på en singel eller liknande utan den goda kunden kör 500kr på en PL-trippel till 4,25 i odds.
Citera
2018-11-25, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Måste och måste, det är väl i någon mån rimligt att de som icke statliga bolag bör kunna ha något att säga till om. Det är ju fullständigt orimligt att alla vinnande spelare ska kunna spela helt obegränsat 365 dagar per år med dagens nivåer av maxinsatser och liknande. På samma sätt är det ju rimligt att om det är köttfärs för 39kr på ICA så är det max 2 paket för kund så att inte någon restaurangägare eller vad det nu kan vara går och köper upp hela lagret.

Gör någon variant av det svenska spel har bara. Maxinsats som är lika för alla på singelspel, då kommer man åt väldigt många, höj insatsen kanske baserat på oddsen eller hur många matcher man lägger till. Sätt vinsttak eller insatstak per dag osv osv.

Den normala torsken spelar liksom inte 50K på en singel eller liknande utan den goda kunden kör 500kr på en PL-trippel till 4,25 i odds.

Du underskattar folks spelberoende. Du får vinna 120 tusen på en match i Premier League på Bet365. Tror du att de har så hög maxvinst endast för seriösa spelare som ändå är limiterade och inte kan vinna så mycket?

Och vad ser jag på TV just nu? Persbrandt som yrar att man som kund kan spela på över 300 tusen liveevents. Jaså kan jag det? Det var en nyhet...
Citera
2018-11-25, 18:55
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det är inte en oslagbar timpenning.
Du sätter ju 40 000 kr på spel för att vinna så lite som 700 kr.
1,75% i vinst är inte mycket o komma med. Vad får man på banken i ränta? Då har du ändå en insättningsgaranti.

Ingenstans skrev jag att det var riskfritt med börsen eller Kinaimport.
Däremot så skrev jag att utdelningen var betydligt högre.

Varför tror du att detta är en engångsföreteelse?

Självklart surebettar man hela tiden, banken ger en ÅRS-ränta - detta är en timmesränta.
Citera
2018-11-25, 18:57
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Du underskattar folks spelberoende. Du får vinna 120 tusen på en match i Premier League på Bet365. Tror du att de har så hög maxvinst endast för seriösa spelare som ändå är limiterade och inte kan vinna så mycket?

Och vad ser jag på TV just nu? Persbrandt som yrar att man som kund kan spela på över 300 tusen liveevents. Jaså kan jag det? Det var en nyhet...

Nejdå, det gör jag inte. Jag förklarade hur den vanliga torsken/spelaren spelar, inte extremfallen. Procentuellt är det väldigt få som spelar bort såna extrema summor men i rena antal är det ganska många, om du förstår vad jag menar.
Citera
2018-11-25, 18:58
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Varför tror du att detta är en engångsföreteelse?

Självklart surebettar man hela tiden, banken ger en ÅRS-ränta - detta är en timmesränta.

Sen så måste du ju dessutom på banken ha ett engångsbelopp, på surebetting eller vanlig betting kan du ju återinvestera oavbrutet. Om man går hårt på betting så kan man ju omsätta ett par miljoner per år utan att ens behöva anstränga sig speciellt mycket och det kan du göra utan att ens ha 100K på kontot.
Citera
2018-11-25, 21:03
Medlem
Citat:

ja kanske är korkad eller trött som inte fattar, men du menar att ja bettar på säg hif -2.5 på bet365 och sen lägger ja ett mindre bet på motståndar laget tex DIf +2.5? hur vinner ja pengarna och när? Tänk så blir de inte över 3 mål?
Citera
2018-11-25, 21:44
Medlem
Mullrets avatar
De är registrerade på Gibraltar sedan 2014. Allt för undgå skatter. Fy....
Citera
2018-11-25, 21:54
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det är inte en oslagbar timpenning.
Du sätter ju 40 000 kr på spel för att vinna så lite som 700 kr.
1,75% i vinst är inte mycket o komma med. Vad får man på banken i ränta? Då har du ändå en insättningsgaranti.

Ingenstans skrev jag att det var riskfritt med börsen eller Kinaimport.
Däremot så skrev jag att utdelningen var betydligt högre.

Där har du helt fel. 1.75% avkastning på ett säkert bet är helt otroligt.
Kan man utföra detta varje dag blir det en årlig avkastning på 562 % (1.0175 ^ 365) !
Det slår alla investeringar. Inom en ganska snar framtid har du tagit över samtliga tillgångar på jorden.
Citera
2018-11-25, 21:58
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Där har du helt fel. 1.75% avkastning på ett säkert bet är helt otroligt.
Kan man utföra detta varje dag blir det en årlig avkastning på 562 % (1.0175 ^ 365) !
Det slår alla investeringar. Inom en ganska snar framtid har du tagit över samtliga tillgångar på jorden.
Jag skrev dessutom fel, avkastningen blir årligen 56200 % (inte helt fel
Citera
2018-11-25, 22:19
Medlem
Den där halvflatan i reklamen som vunnit massa miljoner, vilket betbolag var det?
Citera
2018-11-25, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
ja kanske är korkad eller trött som inte fattar, men du menar att ja bettar på säg hif -2.5 på bet365 och sen lägger ja ett mindre bet på motståndar laget tex DIf +2.5? hur vinner ja pengarna och när? Tänk så blir de inte över 3 mål?

Det är inte över/under vi snackar om här utan handikapp. Om du inte fattar än så är det nog bättre du låter bli att spela.

Jag har förklarat hur man kan vinna, nu är det upp till er hur ni vill göra.
Det jag gärna skulle vilja är att så många som möjligt hör av sig till Lotteriinspektionen och fråga de hur i helsicke de kan dela ut spellicens till bolag som inte bara limiterar sina kunder utan också stänger ner konton av inget annat skäl än att de går plus.
Bet365 tolererar bokstavligen inte vinnande konton. Först limiterar de dig och hoppas att du lämnar frivilligt, gör du inte det så blir du utslängd. Och ett sånt företag ska alltså ha spellicens att verka i Sverige???

Spelbolagen borde givetvis sköta sina odds, och inte sina kunder. Om någon kund vinner regelbundet så ska inte kunden straffas, utan de ska justera oddsen eller inte erbjuda spel på något som de uppenbarligen inte vet ett skit om.
Hela branschen är ett stort jävla skämt, tänk på det nästa gång ni ser spelbolagens patetiska reklam.
Ta bara Betfairs reklam där de skryter att de har bäst odds på de största ligorna i fotboll och att förnuftet säger att man ska spela på Betfair.
Vad i helvete har vi för nytta av höga odds om vi inte får spela på de???

Och nej gott folk, man behöver inte ens vara vinnande spelare för att bli limiterad. Det räcker faktiskt att du visar att du inte är en idiot för att de ska se dig som ett hot och limitera dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in