2018-12-01, 22:10
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Ja, exakt. Enda problemet här är om din motpart kör med fula knep (som bet365 verkar göra). De får väl lägga ner sin verksamhet eller försämra oddsen. Det är inte ok att stänga av användare. Detta borde vara kriminellt och straffbart.

De kör ju inte med fula knep oftast annat än att man blir limiterad då, ibland om oddsen är riktigt fel så har jag varit med om att de har skrivit in oddsen i efterhand, på själva vinstbongen. När det väl har hänt så har det ju varit en orimlig ändring åt andra hållet, säg att man har kört till typ 4,50 när det kanske ska vara 2,00 så har det slutgiltiga vinnaroddset skrivits om till typ 1,22. Det här är problematiskt, den största anledningen till att jag i princip inte håller på med just surebetting är inte för att det inte fungerar utan för att jag helt enkelt inte orkar, det är inte värt det.

Jag vinner hellre 20k rakt av på riktiga värdespel och på kort sikt riskerar att förlora innan jag blir limiterad än att jag lägger några såna här spel för att vinna någon tusenlapp eller två för att sedan bli limiterad. Sen alla "risker" också som jag har skrivit om x antal gånger dessutom.
Citera
2018-12-01, 22:40
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
De kör ju inte med fula knep oftast annat än att man blir limiterad då, ibland om oddsen är riktigt fel så har jag varit med om att de har skrivit in oddsen i efterhand, på själva vinstbongen. När det väl har hänt så har det ju varit en orimlig ändring åt andra hållet, säg att man har kört till typ 4,50 när det kanske ska vara 2,00 så har det slutgiltiga vinnaroddset skrivits om till typ 1,22. Det här är problematiskt, den största anledningen till att jag i princip inte håller på med just surebetting är inte för att det inte fungerar utan för att jag helt enkelt inte orkar, det är inte värt det.

Jag vinner hellre 20k rakt av på riktiga värdespel och på kort sikt riskerar att förlora innan jag blir limiterad än att jag lägger några såna här spel för att vinna någon tusenlapp eller två för att sedan bli limiterad. Sen alla "risker" också som jag har skrivit om x antal gånger dessutom.

Jag tycker det är helt oacceptabelt att man kan bli "limiterad". Det handlar ju om rättvisa. Alla har ju sina egna strategier, men om man inte kan lita på att de bets man gör gäller är ju någonting allvarligt fel...
Citera
2018-12-01, 22:53
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag tycker det är helt oacceptabelt att man kan bli "limiterad". Det handlar ju om rättvisa. Alla har ju sina egna strategier, men om man inte kan lita på att de bets man gör gäller är ju någonting allvarligt fel...

Skriva om oddsen efter att spel är placerat är väl bland det värsta man som spelbolag kan göra, då vågar man ju inte ens placera spel längre.
Citera
2018-12-01, 23:14
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Skriva om oddsen efter att spel är placerat är väl bland det värsta man som spelbolag kan göra, då vågar man ju inte ens placera spel längre.

Helt rätt.. Lite lustigt att jag har träffat skaparna bakom bet365 för några år sedan (på devoxx i London), de använde Erlang som språk. De omsatte mer är Ericsson om jag inte minns fel. 3 personer startade deras firma... Grymt bra om man inte gör felaktigheter mot användarna (då ska man straffas HÅRT).
Citera
2018-12-02, 02:15
Citat:

Fast när ett spelbolag limiterar någon så brukar i 99 av 100 fall personen försvinna. När de som jag väljer att inte försvinna så drar de sig alltså inte för att stänga ner ett konto.
Och varför gör de det? Jo helt enkelt för att de kan. Finns ingen solidaritet spelarna emellan, inga tidningar kommer skriva något kritiskt av rädsla att mista annonsintäkter och Lotteriinspektionen skiter totalt i hur de behandlar sina kunder så länge de betalar sina skatter.

Persbrandt yrar i reklamen om bland annat "djupgående analyser". Jag har alltid undrat vad han yrar om där men han kanske menar djupgående analyser av alla kunders konton , för det håller de verkligen på med...
32 miljoner kunder ska de visst snart ha, undrar hur många av de vet vilka jävla skitstövlar de spelar hos och att deras konton blir limiterad/avstängt om de har fräckheten att gå plus?
Senast redigerad av Masterblender 2018-12-02 kl. 02:18.
Citera
2018-12-05, 19:40
Medlem
hp-sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Okay privata företag får tydligen göra vad de vill. Det kan jag köpa, men då ska de inte...

1. Göra vilseledande reklam. Tillåter man inte vinnande konton ska man vara tvungen att tala om det.
2. De ska självfallet inte få någon spellicens i Sverige. Endast seriösa företag skulle få licens hette det. Hur seriöst (för kunden) är ett företag som inte tillåter kunden att vinna några pengar?
Vill du utveckla detta? Kan du förklara varför i h-lvete ett privat företag med vinstdrivande syfte ska anpassa sin marknadsstrategi utifrån DINA önskemål? Olika spelbolag använder olika strategier för att uppnå sina syften. Det är liksom hela poängen med den fria marknaden. Och detta sker under lagliga premisser eftersom att ekonomisk diskriminering, som det heter, är tillåtet, har alltid varit tillåtet och kommer att vara det - även efter den nya lagens införande. Spelbolagen väljer vilka kunder de vill ha, så enkelt är det. Om det inte passar Dig, är du varmt välkommen att spela hos någon annan aktör, som exempelvis Pinnacle eller Svenska spel.

Money talks.
Citera
2018-12-08, 10:10
Medlem
Verbal.Kints avatar
Så jävla löjligt av bolagen att limitera folk o ha sig.. Det som storspelare plockar ut dagligen lär vara en promille på sin höjd av vad bolaget i fråga får in i inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in