2018-11-20, 13:28
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooonaa9393
Hej, jag sitter i en jätte jobbig sits just nu. Jag har tagit tramadol i snart 1 år och jag har försökt sluta men inte lyckats. Jag vet inte riktigt vad ja ska göra för jag har knappt tramadol kvar och det finns ingenstans att få tag. Jag har aldrig varit i den här situationen, är orolig. kan inte jobba eller klara vardagen utan de. Vad finns det man kan göra för att inte må så dåligt som möjligt? kan man ta något annat som hjälper ? vafan ska jag ta mig till får panik 😫😫

Hej! Jag håller också på att gå igenom en avgiftning i detta nu, är på dag tre. Jag körde i fem veckor på doser mellan 400-600 dagligen. Mitt tips till dig är att bita i det sura äpplet nu! Var smart nu och tänk långsiktigt! Ligger du på högre doser så trappa ned nu, är du på lägre doser så ta din cold turkey. Det är nästan alltid fruktan för AT som får de flesta att fortsätta knapra tramadol.

Du kommer må skit i en period som kan vara allt ifrån 15 dagar till 3 veckor, men det är de VÄRT! Ha som mål att vara ren och kvitt din at och vara glad naturligt fram till jul. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men snälla var smart och ta det nu och förläng inte eländet.
Citera
2018-11-20, 21:28
Medlem
Om nån behöver hjälp med sin avtändning och ligger i höga doser skicka ett pm så kan jag hjälpa till med din nedtrappning
Citera
2018-11-21, 17:27
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Jag har börjat att experimentera med droger den senaste tiden och nu har jag kommit över lite Tramadol Actavis 50mg och undrar hur det funkar då jag är nybörjare på Tramadol. Räcker en kapsel på morgonen för en färsking som mig (jag väger runt 100kg)? Hur funkar det att blanda med Medikinet/Ritalin och Tramadol? Hur funkar Tramadol att blanda med hasch?

Jag ska läsa vidare lite i tråden nu men jag vore glad om någon kunde svara på frågorna ovan.
Citera
2018-11-21, 18:58
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Jag har börjat att experimentera med droger den senaste tiden och nu har jag kommit över lite Tramadol Actavis 50mg och undrar hur det funkar då jag är nybörjare på Tramadol. Räcker en kapsel på morgonen för en färsking som mig (jag väger runt 100kg)? Hur funkar det att blanda med Medikinet/Ritalin och Tramadol? Hur funkar Tramadol att blanda med hasch?

Jag ska läsa vidare lite i tråden nu men jag vore glad om någon kunde svara på frågorna ovan.

Jag vill inte vara en mood-fucker, men chansen är stor att du på Tramadol kommer/kan känna dig jätteeuforisk, energisk, social och sjukt pigg. Se bara till att detta inte resulterar i ett dagligt bruk då man vill ha den där uppåtkänslan dagligen till slut.

Annars räcker 50mg för vissa, skulle säga att 100mg är ett säkrare kort. Många mår riktigt bra på 100mg tramadol, speciellt de som inte testat de tidigare eller har små erfarenheter av det.
Men som sagt, försök inte jaga den där uppåt-feelingen dagligen!
Citera
2018-11-21, 20:39
Medlem
thegodalmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooonaa9393
Hej, jag sitter i en jätte jobbig sits just nu. Jag har tagit tramadol i snart 1 år och jag har försökt sluta men inte lyckats. Jag vet inte riktigt vad ja ska göra för jag har knappt tramadol kvar och det finns ingenstans att få tag. Jag har aldrig varit i den här situationen, är orolig. kan inte jobba eller klara vardagen utan de. Vad finns det man kan göra för att inte må så dåligt som möjligt? kan man ta något annat som hjälper ? vafan ska jag ta mig till får panik 😫😫

Trappa ner såklart, så slipper man ju at.
Citera
2018-11-21, 20:50
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag vill inte vara en mood-fucker, men chansen är stor att du på Tramadol kommer/kan känna dig jätteeuforisk, energisk, social och sjukt pigg. Se bara till att detta inte resulterar i ett dagligt bruk då man vill ha den där uppåtkänslan dagligen till slut.

Annars räcker 50mg för vissa, skulle säga att 100mg är ett säkrare kort. Många mår riktigt bra på 100mg tramadol, speciellt de som inte testat de tidigare eller har små erfarenheter av det.

Tack för hjälpen. Hur många dagar i rad bör man köra max för att slippa få abstinens från helvetet? Och hur länge bör man ha uppehåll mellan varven för att inte bygga upp en för stor tolerans?
Citera
2018-11-21, 22:29
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Tack för hjälpen. Hur många dagar i rad bör man köra max för att slippa få abstinens från helvetet? Och hur länge bör man ha uppehåll mellan varven för att inte bygga upp en för stor tolerans?

Det där är jätteindividuellt, faktiskt. Vissa på detta forum påstår bestämt att du inte kan få en avtändning på 1-2 veckors daglig bruk, medan andra (bland annat mina erfarnare vänner) påstår att jo det kan du, och det är inte kul, men kortvarigt..ett par dagar, någon vecka.

Sen varierar symptomen på olika individer. Jag har aldrig fått abstinenssymptomen (har dock inte kört mer än 6 veckor i streck som max) men mår psykiskt helt jävla skit när jag kliver av giftet.
Jag skulle rekommendera max tre dagars användande i streck. Ja vissa här på forumet kommer att säga att tre dagar är ingenting och att de kört i 7 månader och klivit av och mått super. Kör du tre dagar i rad på en behaglig dos som 100 mg så är du lugn, ta ett par dagars paus sedan kör igen.
MEN, den stora faran är, som jag och bekanta råkat ut för, att man till slut jagar ruset dagligen trots att man i början haft en mycket bra disciplin.
Citera
2018-11-22, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth

Jag tycker att lägre doser Tramadol slår uppåt, medans högre doser slår Nedåt.
Jag gillar Downers så med viss tolerans så föredrar jag doser på runt 6 - 700 mg, dock sällan jag tar det då jag får (försöka) sk*ta ut en "tennisboll" ett par dygn senare : l

Igår kväll tog jag 300 mg och visst slog det (uppåt), men någon sömn fick jag tyvärr inte.
Nåja, då sover jag nog bättre än vanligt inatt.

Mvh
Citera
2018-11-22, 08:40
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Jag slängde i mig 100mg för en timme sedan men känner inte ett skit. Om jag inte känner något den kommande timmen ska jag dra 100mg igen? Jag blir glad för snabbt svar!

Edit: Slängde i mig 100mg till 1h30m efter första intaget. Alltså 200mg hittills. Får se om det kickar in snart annars slänger jag i mig mer.
Senast redigerad av BorkaOdalman 2018-11-22 kl. 09:24.
Citera
2018-11-22, 11:07
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Som nybörjare så har jag nu dragit 300mg Tramadol allt som allt och jag känner knappt något. Jag känner mig bara lite konstig i huvudet och seg, ingen eufori. Några förslag?
Citera
2018-11-22, 11:14
Medlem
Citat:
Som nybörjare så har jag nu dragit 300mg Tramadol allt som allt och jag känner knappt något. Jag känner mig bara lite konstig i huvudet och seg, ingen eufori. Några förslag?
Vad är det för tramadol du tar?
Citera
2018-11-22, 11:15
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbisen
Vad är det för tramadol du tar?

Tramadol Actavis 50mg kapsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera