Citat:
Ursprungligen postat av
BorkaOdalman
Tack för hjälpen. Hur många dagar i rad bör man köra max för att slippa få abstinens från helvetet? Och hur länge bör man ha uppehåll mellan varven för att inte bygga upp en för stor tolerans?
Det där är jätteindividuellt, faktiskt. Vissa på detta forum påstår bestämt att du inte kan få en avtändning på 1-2 veckors daglig bruk, medan andra (bland annat mina erfarnare vänner) påstår att jo det kan du, och det är inte kul, men kortvarigt..ett par dagar, någon vecka.
Sen varierar symptomen på olika individer. Jag har aldrig fått abstinenssymptomen (har dock inte kört mer än 6 veckor i streck som max) men mår psykiskt helt jävla skit när jag kliver av giftet.
Jag skulle rekommendera
max tre dagars användande i streck. Ja vissa här på forumet kommer att säga att tre dagar är ingenting och att de kört i 7 månader och klivit av och mått super. Kör du tre dagar i rad på en behaglig dos som 100 mg så är du lugn, ta ett par dagars paus sedan kör igen.
MEN, den stora faran är, som jag och bekanta råkat ut för, att man till slut jagar ruset dagligen trots att man i början haft en mycket bra disciplin.