2019-07-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Skumt, går du på någon annan medicin eller något liknande?

Kommer ihåg att tram gjorde mig fett illamående och bara trött en viss period men det försvann efter typ 3veckor, orsaken var att jag hade tagit MDMA 1-2 veckor innan.

Vem vet ens. Hade experimenterat med diazepam, clonazepam och bromazepam, varje dag i en vecka innan incidenten.
Citera
2019-07-10, 14:11
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoopgothic
Meningslös drog. Känner inget vidare rus på 300mg, mest på något bättre humör. Värst av allt är den förbannade tröttheten, känns som om jag ska somna när som helst. Noddar inte direkt, bara väldigt trött.

Edit: Någon annan som får lätta hallucinationer?

Vad folk får ut utav tramadol så får jag verkligen motsatsen.
Hallucinationerna beror nog på att du har hamnat i stadiet mellan sömn och vakenhet, dvs "noddar", även om du kanske inte upplever det som sådant. Man kan börja tänka på lustiga och roliga saker, alltså flumma, samtidigt som man har svårt att uppfatta vad som är verklighet och vad som tillhör drömvärlden.

Angående sömn så har opioider den egenskapen att brukaren, i ett passivt tillstånd, oftast blir trött men ändå har svårt för att somna. Är man uppe och rör på sig brukar resultatet bli det omvända, man känner sig i toppform och kan ta sig an hela världens problem och uppgifter.

Det låter som att du inte uppskattar den lugnande känslan som opioider skänker brukaren, du kanske är en person som föredrar regelrätta uppåtdroger?
Citera
2019-07-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Hallucinationerna beror nog på att du har hamnat i stadiet mellan sömn och vakenhet, dvs "noddar", även om du kanske inte upplever det som sådant. Man kan börja tänka på lustiga och roliga saker, alltså flumma, samtidigt som man har svårt att uppfatta vad som är verklighet och vad som tillhör drömvärlden.

Angående sömn så har opioider den egenskapen att brukaren, i ett passivt tillstånd, oftast blir trött men ändå har svårt för att somna. Är man uppe och rör på sig brukar resultatet bli det omvända, man känner sig i toppform och kan ta sig an hela världens problem och uppgifter.

Det låter som att du inte uppskattar den lugnande känslan som opioider skänker brukaren, du kanske är en person som föredrar regelrätta uppåtdroger?

Det stämmer nog det du säger. Älskar dock kodein, ligga och halvsova framför en dokumentär är något jag gillar. Tramadolen satt inget i kroppen hos mig mer än trötthet och tomhetskänsla i huvudet. Kodeinet gör mig varm i kroppen, avslappnad och mysig. Men droger påverkar på ett väldigt individuellt plan.
Citera
2019-07-10, 14:41
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoopgothic
Det stämmer nog det du säger. Älskar dock kodein, ligga och halvsova framför en dokumentär är något jag gillar. Tramadolen satt inget i kroppen hos mig mer än trötthet och tomhetskänsla i huvudet. Kodeinet gör mig varm i kroppen, avslappnad och mysig. Men droger påverkar på ett väldigt individuellt plan.
För mig är det tvärtom, tramadol påverkar min kropp väldigt mycket och frambringar en betydligt större uthållighet. Gällande psykisk påverkan tycker jag att tramadolen står sig rätt slätt jämfört mot andra opioider. Alla andra opioider uppfattar jag som starkare när det kommer till den där behagliga känslan i huvudet.

Kodein är en renodlad opiat som jag anser är ganska värdelös, åtminstone när man har bekantat sig med starkare opioider. När jag hade kodein utskrivet, 25 mg från Meda, så var jag tvungen att äta runt 10 st för att ens känna något. Dessutom var man tvungen att fylla på hela tiden. Dock så är kodein väldigt trevligt om man blandar in lite pregabalin/lyrica!

Kan tillägga att sjukvården i Sverige klassar kodein och tramadol som "svaga opioider". Tyvärr har man på senare tid blivit oerhört restriktiva med att skriva ut opioider, en anledning torde vara massmedias och politikernas hetsande om "opioidkrisen" i USA, där läkare har slängt recept på arbetare som har ett fysiskt ansträngande jobb.
Citera
2019-07-11, 00:49
Medlem
jeppy666s avatar
Tog mina sista tram idag & imorgon blir det och starta en CT igen efter någon månad missbruk, blir min 4de CT på 1år nu.

Önska mig lycka till kära FB.
Citera
2019-07-11, 06:20
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Tog mina sista tram idag & imorgon blir det och starta en CT igen efter någon månad missbruk, blir min 4de CT på 1år nu.

Lycka till vilka standard doser har du gått på?
Citera
2019-07-11, 07:54
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Lycka till vilka standard doser har du gått på?

Vanligt vis 500-800.
Citera
2019-07-11, 08:44
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Vanligt vis 500-800.
Det kmr nog gå bra för dig hoppas,jag har kört 250-550 oftast på senare tid,men förr i tiden körde ja 5-800 ct lycka till
Citera
2019-07-12, 19:58
Medlem
Citat:

Lycka till! Har själv försökt mig på ett par CT genom åren, då ja legat på ca 800-900 ml dagligen i typ 8 år! Försökt me olika grejor o nu kommit fram till att gabapentin (ca 1800 ml under en dag) fungerar mkt bra när ja försökt gå av mig trammen! Men du kanske inte vill ta ngt alls.. Bara ett tips! (tar det dock tsm me 2 ml benzo på morgonen, två imovane till natten)
Citera
2019-07-12, 22:21
Medlem
Ligger på 700mg känner knappt något... ett år sedan vart jag sjukt moffad på 200mg och har inte trammat mer än 3 ggr sen dess! Beror detta på låga serotonin nivåer?
Citera
2019-07-12, 22:30
Medlem
Hur smart vore det att dricka en bärs för att få mer ut av trammet
Citera
2019-07-13, 09:36
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0STR0N
Hur smart vore det att dricka en bärs för att få mer ut av trammet
Man ska inte mixa alkohol o tram även om du bara vill ta 1 öl tror inte det ger mkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in