Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2018-11-01, 15:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Reklam i videoklipp är ju något som uppladdaren av den väljer att ha. Så det är väl bara att sluta titta på dessa kanaler som är så reklamgalna.

Däremot så visas det reklam innan nästan varje jävla video nu för tiden. Visar även massa reklam bland videolistorna när man bläddrar i Youtubes app på android. Så visst har de ökat reklam-spammandet också.
Använd firefox med ublock så slipper du inte all reklam men det mesta, tillräckligt för att göra det uthärdligt.
Citera
2018-11-01, 21:13
Medlem
Jag tror jag har råkat ut för en bot/script på Youtube. Varje gång jag laddar upp en video får jag mellan 3 till 7 dislikes nästan direkt. Detta är något som inte hänt tidigare, jag får sällan dislikes och när det väl händer så brukar det vara för att folk inte tycker om videon. Men nu har jag tyvärr råkat ut för ett troll som skapat en script/bot som gör så att mina videos blir dislike:ade så fort de laddas upp. Jag undrar om det finns något sätt där man kan blocka script/bot så man undviker alla onödiga dislikes?
Citera
2018-11-05, 05:29
Medlem
Kan man stänga av rekommendationerna till höger, som mest är videor jag har sett på tidigare och det blir jävligt tröttsamt? Hade det varit lite nya förslag på videor som utvidgar ens vyer lite, visst kanske, men nu är det bara idioti. Ge mig en helskärm istället.
Citera
2018-11-16, 22:01
Medlem
Joomlas avatar
Är det någon som vet hur man tar sig ur denna helvetesfälla till sunkiga rekommendationer som Youtube har börjat spy ur sig det senaste halvåret? I princip allt verkar vara saker som youtube tror att jag vill kolla på men jag blir galen på att allt det uteslutande är stora kanaler med överproducerad skit man hittar. Även clickbait och kändisar smyger sig in dit, blir nästan arg över att de ens försöker tvinga på mig sådan total innehållslös dynga men kanske framförallt besviken över hur mycket svårare de gör både för mig och för de själva med att göra det svårare att hitta one-off kanaler med lite säreget innehåll

Samma sak på mobilappen också men om jag har tur så kanske jag har kvar någon äldre version på datorn. Sen som ni andra skriver att reklamen har spårat ur till TV4-nivå är ju också rätt irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Använd firefox med ublock så slipper du inte all reklam men det mesta, tillräckligt för att göra det uthärdligt.
Jag kör denna kombo och har ingen reklam alls. Tror att det finns en inställning för att tillåta non-obtrusive reklam eller något sånt.
Citera
2018-11-22, 00:07
Medlem
Reyalisms avatar
Hej! Har en youtube kanal med egna klipp, men skulle vilja fästa ett youtube klipp som jag själv inte laddat upp på framskdan på kanalen, så att man ser det klippet direkt när man går in på min kanal.

Hur gör jag?
Citera
2018-11-24, 16:25
Bannlyst
Inget ljud fast jag ser ljudvågor på högtalaren

Det gäller vissa videor till en youtubekanal

det är denna videon

https://www.youtube.com/watch?v=TE9PO6eS1Uo

och även denna

https://www.youtube.com/watch?v=7g4MetgrCNM

Kan det vara så att han har valt att stänga ner ljudet till region sverige?

För jag har inte videon på mute, har senaste adobe flash player, varken chrome är på mute och jag ser ljudvågor på både chrome och högtalaren men ändå inget ljud

detta är bland det märkligaste jag varit med om!!!

det verkar vara vissa andra videos på hans kanal också! Någon annan som dock hör ljud?
Citera
2018-11-24, 16:33
Medlem
Jag får ljud i båda youtubeklippen så det känns som det är något problem lokalt hos dig.
Har du ljudet inställt på rätt outputenhet så du t.ex. inte spelar över den optiska utgången där inget är anslutet?

edit: eller har du ljud i andra applikationer exempelvis spotify?
Senast redigerad av zed221 2018-11-24 kl. 17:02.
Citera
2018-11-24, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zed221
Jag får ljud i båda youtubeklippen så det känns som det är något problem lokalt hos dig.
Har du ljudet inställt på rätt outputenhet så du t.ex. inte spelar över den optiska utgången där inget är anslutet?

edit: eller har du ljud i andra applikationer exempelvis spotify?

Ja, jag har ljud på spotify och allt annat, andra vidoes på hans kanal har jag också ljud på. Allt har jag ljud på förutom på vissa av hans vidoes, till och med när jag använder min trådlösa sennheiser headset , så får jag inget ljud! Sjukt märkligt!
Citera
2018-11-24, 17:14
Medlem
Okej, då har jag nog ingen lösning tyvärr.
Mitt ip är svenskt så regionen borde vara samma som för dig även om ljudet fungerar här, så teorin om spärrad region är nog inte så trolig.
Citera
2018-11-24, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zed221
Okej, då har jag nog ingen lösning tyvärr.
Mitt ip är svenskt så regionen borde vara samma som för dig även om ljudet fungerar här, så teorin om spärrad region är nog inte så trolig.

Hmm!

helt sjukt!

Allting säger att det ska fungera och ändå får jag inget ljud! första gången det är ett sådant problem jag stöter på.
Citera
2018-11-24, 18:16
Medlem
Trogskalles avatar
Så det är samma problem även om du använder datorns högtalare eller externa högtalare?
Jag hade liknande problem på en laptop. Hörde inte ljud på vissa sidor. Men det hjälpte att koppla in högtalare genom 3.5mm uttaget.
Citera
2018-11-25, 15:42
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
Det gäller vissa videor till en youtubekanal

det är denna videon

https://www.youtube.com/watch?v=TE9PO6eS1Uo

och även denna

https://www.youtube.com/watch?v=7g4MetgrCNM

Kan det vara så att han har valt att stänga ner ljudet till region sverige?

För jag har inte videon på mute, har senaste adobe flash player, varken chrome är på mute och jag ser ljudvågor på både chrome och högtalaren men ändå inget ljud

detta är bland det märkligaste jag varit med om!!!

det verkar vara vissa andra videos på hans kanal också! Någon annan som dock hör ljud?

Jag har ljud.
Har du testat spela dessa videor, som är ljudlösa i Chrome, i en annan webbläsare?

Funderar på om det dessa videos använder nån speciell codec som är trasig på din dator. Eller om det är 5.1-ljud och ljudet då går till nån SPDIF pass-through.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in