Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2018-10-29, 10:16
Medlem
123....s avatar
Har börjat få aviseringar om ”Premiärer” nu där man förut endast blev meddelad om någon svarat på ens kommentar eller gillat något inlägg.

Har fått det från en kreatör som jag inte ens prenumererar på tror jag. Prenumererar på en väldig massa kanaler och vill endast ha aviseringar som förut med endast meddelanden om svar på kommentarer o dyl.
Vad som läggs upp av youtubers jag följer kommer i flödet på ”Mina prenumerationer” och det räcker bra så.

Vad ska jag avaktivera för att slippa dessa spammningar de börjat med?
Citera
2018-10-29, 11:50
Medlem
Man-At-Armss avatar
Datorn dog. Köpt ny dator och nu kan jag inte logga in på mitt Youtube-konto.
Har användarnamnet och tror jag kommer ihåg min kod.
Kontot är registrerat 2010, så det ska väl (?) finnas ett googlemail kopplat till kontot?
Lyckas inte logga in på användarnamnet.

Är det bara att ge upp, eller finns det något sätt att logga in igen?
Citera
2018-10-30, 08:50
Bannlyst
Jag undrar över en sak. Hur fungerar automatisk uppspelning på youtube? Det enda jag kollar på är ASMR-pennklickande, låten "Hold on" av Tom Waits och Therese Lindgrens videor. Innan jag går och lägger mig sätter jag igång någonting av detta. Lik förbannad vaknar jag upp varje morgon av att Jan Björklund står och snackar i nån partiledardebatt. Hur gör jag för att slippa eländet? Att vakna bredvid Janne flera dagar i rad är som en helt ny nivå av att "vakna på fel sida", i alla bemärkelser.

Vill alltså ha igång "autouppspelningsfunktionen", men att videorna som dyker upp enbart tillhör ovanstående kategorier eller sånt som tillhör dessa kategoriers kategorier i bredare bemärkelse - inte något som är totalt orelaterat till det. Går det att fixa på något sätt eller är uppspelningsalgoritmen skapadt för att vara trasig och värdelös och bara bidra till plåga och misär?

Hoppas någon vet hur man råder bot på detta!
Citera
2018-11-01, 08:03
Medlem
Har YouTube spårat ur ? Reklam hela jävla tiden.

Förstår att det är viss reklam på Youtube och har inget problem med en kort reklamsnutt innan klippet startar men på sistone så har det spårat ur totalt. Ett 10-20 min klipp kan ha 3-4 avbrott utspridda i klippet. vet att premium finns som alternativ.

Någon annan som observerat att det spårat totalt på senare tid?

Finns det något alternativ till YouTube?

Kommer detta straffa YouTube i slutändan för att folk väljer annan streamingtjänst ?
Citera
2018-11-01, 08:10
Medlem
Ja, usch vad jobbigt!
Det har gått dom på skallen med all denna reklam..
Citera
2018-11-01, 08:26
Avslutad
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock-for-youtube/cmedhionkhpnakcndndgjdbohmhepckk

Installera detta i Chrome så slipper du reklam.
Citera
2018-11-01, 08:30
Medlem
BNCs avatar
Ja, det har blivit löjligt mycket. Har sett mer än 3-4 avbrott också, snarare 5-6st på 20min. Plus då en reklam innan det börjar, och en när det slutar.

Tacka vet jag AdBlock. Synd bara när man kollar från telefonen.

Känns som att Youtube går mer och mer utför. Trots ökad reklam blir det svårare och svårare att leva på Youtube, i princip alla "heltids" youtubers har tvingats övergå till andra primära inkomstkällor typ sponsorer och Patreon.

Frågan är bara när man börjar se någon annan tjänst ta över, än så länge verkar ingen/väldigt få faktiskt ha lämnat Youtube.
Citera
2018-11-01, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Tacka vet jag AdBlock. Synd bara när man kollar från telefonen.
Du vill nog ha en rootad telefon, installera Magisk och YouTube Vanced. Det är typ YouTube premium, men gratis.
Citera
2018-11-01, 10:29
Medlem
Studsbolls avatar
Ddt lär bara bli värre; de vill sälja sin premiumtjänst och det går bara om folk blir riktigt trötta på mängden reklam.
Citera
2018-11-01, 10:37
Medlem
Erikons avatar
Adblock går att fixa till androider, och Adblock o Ublock går med ett par knapptryck att få till datorn. Ingen mer reklam någonsin. + snabbare dator.
Citera
2018-11-01, 10:47
Medlem
ReiseReises avatar
Minns den tiden då reklam inte fanns på Youtube. Man kunde hoppa mellan tusen olika klipp utan ett enda avbrott.
Citera
2018-11-01, 11:12
Medlem
Hencuckens avatar
Reklam i videoklipp är ju något som uppladdaren av den väljer att ha. Så det är väl bara att sluta titta på dessa kanaler som är så reklamgalna.

Däremot så visas det reklam innan nästan varje jävla video nu för tiden. Visar även massa reklam bland videolistorna när man bläddrar i Youtubes app på android. Så visst har de ökat reklam-spammandet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in