2018-11-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Hade du däremot tillämpat denna strategi på +-1.5 så hade du kunnat bli bränd ordentligt om matchen ifråga gick till straffläggning.

Fel, går det till förlängning/straffar kommer ett lag vinna med ett mål. Står det t.ex. 2-2 efter förlängning kommer det sluta 3-2 eller 2-3 oberoende hur många straffar lagen gör mål på.
Citera
2018-11-25, 10:51
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde1989
Bet365 är dock en av dom bästa EU-bolagen som finns så ser inte varför du ska kritisera det spelbolaget som faktiskt låter folk vinna mest pengar av alla innan limitering? Bolag som Betsson, William Hill, Coolbet, Unibet eller andra kambibaserade bolag har en mycket striktare limitering än Bet365. Hos Bet365 får du minst vinna 30-50k om du inte sitter och dunkar på finska tredjeligan eller esport.

Det är inte min erfarenhet, Bet365 limiterar ganska tidigt, och när de väl gör det så är det rejält. Ungefär som WillHill. Jag brukar klara mig lite längre på de andra bolagen du nämner.

Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Du tycker inte det är mycket risk att spela för nästan 40 000 kronor för att vinna 700 kr?
Satsa 40 000 på börsen istället så kan du dubbla pengarna på några dagar.
Du kan importera pooler från Kina för 40 000 kr o sälja dem här för betydligt mycket mer vinst än 700 kr. Allt med lite knapptryckningar.

Timpenningen är ju oslagbar i jämförelse.

Börsen och Kinaimport är riskfri? Tjena.
Citera
2018-11-25, 11:37
Medlem
JBernards avatar
Tror du (TS) inte att Bet365 läser detta och därmed ändrar sina odds när dessa surbetkombinationer uppkommer?
Citera
2018-11-25, 11:39
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Du tycker inte det är mycket risk att spela för nästan 40 000 kronor för att vinna 700 kr?
Satsa 40 000 på börsen istället så kan du dubbla pengarna på några dagar.
Du kan importera pooler från Kina för 40 000 kr o sälja dem här för betydligt mycket mer vinst än 700 kr. Allt med lite knapptryckningar.

Att de inte vill ha dig som kund är väl deras rätt. Hela affärsidén går ut på att du ska lämna ifrån dig dina pengar.
Som att gå in på ICA o kräva att du ska få ost gratis. Klart de inte vill ha dig som kund, du är icke lönsam.

Menar du swimmingpooler?
Citera
2018-11-25, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det är inte min erfarenhet, Bet365 limiterar ganska tidigt, och när de väl gör det så är det rejält. Ungefär som WillHill. Jag brukar klara mig lite längre på de andra bolagen du nämner.

700 kr i ren förtjänst för att trycka på några knappar med minimal risk i och med att det är paus i matchen är extremt bra förtjänst.
Även om man bara satsade en tiondel och vann 70 kr så är detta också bra.

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Tror du (TS) inte att Bet365 läser detta och därmed ändrar sina odds när dessa surbetkombinationer uppkommer?

Nej jag tror att de kommer att fortsätta stänga av folk istället, det är ju deras affärsidé att inte tillåta vinnande konton. Sen visst, skulle väldigt många följa mina tips så kanske de skulle vara tvungna att ändra sina odds men svenskarna verkar bry sig mera om vad galna feminister tycker i diverse frågor än att tjäna pengar från spelbolag så det är inte speciellt troligt...
Citera
2018-11-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det är bara att alla som blir utsatta av det här anmäler alla bolag hos diskrimineringsombudsmannen den första januari, en och en, till det blir en ändring.

Det är lotteripinspektionen eller spelinspektionen (1 jan) du anmäler till.
Diskrimineringsombudsmannen hanterar inte sådana frågor.
Citera
2018-11-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777

Det är inte en oslagbar timpenning.
Du sätter ju 40 000 kr på spel för att vinna så lite som 700 kr.
1,75% i vinst är inte mycket o komma med. Vad får man på banken i ränta? Då har du ändå en insättningsgaranti.

Ingenstans skrev jag att det var riskfritt med börsen eller Kinaimport.
Däremot så skrev jag att utdelningen var betydligt högre.
Citera
2018-11-25, 12:41
Avslutad
Citat:
Det är inte en oslagbar timpenning.
Du sätter ju 40 000 kr på spel för att vinna så lite som 700 kr.
1,75% i vinst är inte mycket o komma med. Vad får man på banken i ränta? Då har du ändå en insättningsgaranti.

Ingenstans skrev jag att det var riskfritt med börsen eller Kinaimport.
Däremot så skrev jag att utdelningen var betydligt högre.

Förklara gärna hur man sätter 40000 kr på spel? Alltså att man skulle riskera att förlora BÄGGE insatserna...
Citera
2018-11-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Det var paus i matchen så det var inte mycket till risk där inte. Såvida inte de stänger spelet just när du ska spela och sen inte öppnar det igen eller ändrar oddset kraftigt.
Allt man gör i livet innebär en risk, ska man verkligen behöva förklara sånt?

Detta skulle vara 700 kr i vinst för enbart detta spelet. Man kan också satsa en tiondel och vinna garanterat minst 70 kr, det är upp till var och en. Sen kommer det nya spel så gott som dagligen tills man blir limiterad eller utslängd.

Din jämförelse med ICA är ju bara löjlig. Vad fan har gratis ost med saken att göra?
Spelbolagen vill åt dina pengar, det är helt riktigt och helt okay så länge som du kan försöka komma åt deras pengar. Men att inte ens ge kunderna den möjligheten är enbart svinaktigt, det tycker nog de flesta med lite vett i skallen...

Det jag menar med risk är att du riskerar väldigt mycket pengar för så lite som 1,75 % i vinst.
Det är knappt lönt besväret ens.
Erik Penser bank erbjuder mellan 0,8-1,7% i ränta ned insättningsgaranti.

Du själv gjorde en jämförelse med ica. När någon annan gör en så är det helt plötsligt bara löjligt?
Citat:
Tänk om Ica skulle limitera eller rent av förbjuda folk att gå in i deras affärer, herregud vilket ramaskri det skulle bli. Men i spelbranschen kan tydligen bolagen bete sig hur fan som helst mot sina kunder

Ica erbjuder en vara för ett pris. Vill du inte acceptera det priset så får du heller inte köpa varan.
Det står dig fritt att göra affärer med andra spelbolag.
Citera
2018-11-25, 12:58
Avslutad
Citat:
Det jag menar med risk är att du riskerar väldigt mycket pengar för så lite som 1,75 % i vinst.
Det är knappt lönt besväret ens.
Erik Penser bank erbjuder mellan 0,8-1,7% i ränta ned insättningsgaranti.

Du själv gjorde en jämförelse med ica. När någon annan gör en så är det helt plötsligt bara löjligt?

Ica erbjuder en vara för ett pris. Vill du inte acceptera det priset så får du heller inte köpa varan.
Det står dig fritt att göra affärer med andra spelbolag.

Du kan inte förlora bägge insatserna, det är helt omöjligt. Så du riskerar inga 40000 kr.
I värsta fall kan du förlora den ena insatsen, men den risken är väldigt liten och absolut värt att ta för att tjäna 700 kr på NÅGRA SEKUNDER. Bankräntan som du hela tiden svamlar om får du efter ett år ifall du inte fattar det...
Citera
2018-11-25, 14:08
Medlem
fattar inte riktigt hur det kan vara lagligt att bara bannlysa människor som lär sig hur man bettar rätt och tjänar på det... känns lagom sjukt att dessa betting sajter får existera då man vet att om man lyckats bli bra på att betta så får man inte betta längre, man får alltså endast vara med om man förlorar.
Citera
2018-11-25, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllahAkbarBoom
fattar inte riktigt hur det kan vara lagligt att bara bannlysa människor som lär sig hur man bettar rätt och tjänar på det... känns lagom sjukt att dessa betting sajter får existera då man vet att om man lyckats bli bra på att betta så får man inte betta längre, man får alltså endast vara med om man förlorar.

Ja det är helt sjukt. Och ännu mer sjukt är förstås att Bet365 kommer utan några som helst problem att erhålla spellicens efter årsskiftet. Så mycket är snacket om sundare spelmarknad värt.
Man inför licenssystemet för att håva in pengar till staten, att sen spelbolagen behandlar sina kunder som skit är av ovidkommande karaktär för änglarna på Lotteriinspektionen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in