Citat:
Ursprungligen postat av
Masterblender
Vilka extrema risker pratar du om? Det är ingen som tvingar dig att spela för tiotusentals kronor. Går lika bra med mindre summor, eftersom du plussar varenda gång (om inget går fel) så krävs det inga jättesummor för att tjäna en bra slant.
Ponera att du kan kombinera 2.10 med 2.10. Tar du tusen kronor på vardera sidan så har du ju hundra kronor tjänade på några sekunder utan att på något sätt ha tagit någon extrem risk.
Skulle du mot förmodan bara få igenom ett spel så kan du ju faktiskt vinna 1100 kr på det, det blir ett vanligt spel alltså.
Sen självklart att har man spelat mycket som jag har gjort så har det ibland gått fel, ibland till min fördel ibland till min nackdel. Sånt brukar jämna ut sig i längden.
Var och en får ju göra sin egen riskbedömning, men här i Sverige så vågar ju för fan ingen göra någonting. Det är också därför som staten kan hunsa de feminiserade männen hur de behagar...
Jag skulle vilja se en större lojalitet mellan spelarna. Vi skulle lätt kunna få bort spelbolagens svinerier om vi bara höll ihop och sluta spela hos dessa bolag, så kan de ha sina jävla odds för sig själva.
Om du inte spelar högt på såna här spel så vinner du ju inget, så enkelt är det. Jag tror inte folk orkar hålla på och ta massa risker och slåss mot bolag efter att ha fulat sig med bonusar och vad det var för att vinna någon krona här och där, för att det ska vara värt det måste du omsätta pengar som bara den. Sen har du ju ett annat problem med det där också och det är ju att du har annorlunda regler hos olika bolag, använder man sig av mjukvara, vilket man ju blir illa tvungen om man ska göra sånt seriöst så tar den ingen hänsyn till om det är inkl eller exkl övertid hos ena bolaget på någon hockeymatch eller om du får pengar tillbaka eller vinst rakt av om någon tennisspelare kastar in handduken hos någon annan. Ett annat problem i ditt 2,10-exempel är ju att ena bolaget kan få för sig att "ojdå, här ligger vi uppenbarligen fel" och sen helt enkelt annullera spelet. Kommer just det att hända just där och då? Förmodligen inte, men ska man sätta det här med surebets i system och ägna sig åt det regelbundet så kommer det att hända precis på samma sätt som att man åker dit på Margin Gale eller att den där 1,01-an inte sitter.
Ett annat problem är variationen i vinsterna, du kanske alltid vinner dina pengar hos pinnacle, inte bokstavligt talat då, såklart, men du förstår vad jag menar. Då ska du flytta runt och sätta in och ut en herrans massa pengar på massor av olika sidor hela tiden och ska man hålla på med surebets så ska man ha en jävla rulle om det ska vara värt det.
Jag tror inte direkt att det är jättemånga som vill sitta och dutta med det här och all administration det krävs och alla pengar till höger och vänster, riskerna och ständig uppsikt över marknaden efter att leta efter dessa spel för någon tusenlapp i månaden.
Det jag vill få fram helt enkelt är att folk som läser det här första gången tror att det är gratis pengar utan jobb och det är bara satsa ditten och datten hit och dit och man kan ligga på stranden och suga på en drink samtidigt som det står någon och blåser sedlar i ansiktet på en med en airzooka. Det fungerar alldeles utmärkt i teorin men i praktiken är det inte värt det, det är min åsikt och folk är dumma som fan och borde ha en chans att läsa om problemet med det.