2018-11-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Det betyder alltså att de som finns med i kundlistan från 2015-2016 klarar sig?

Förtydligande finns i denna länk, förmodligen någon utav de åtalade som ställt dessa frågor. https://lawline.se/answers/skriva-under-pa-heder-och-samvete-brott-preskriptionstid?q=osann+f%C3%B6rs%C3%A4kran
Citera
2018-11-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taharahh
Var i FUPen står det om Kaj Tallungs? Tagit bort sin FB men pluggar fortfarande på handels.
Kaj har skrivit här i tråden, han rentvådde sig genom att konstatera att han inte fuskat. Han var på väg att bli anlitad av ligan för att hjälpa de med fusket.
Så han blev alltså oskyldigt uthängd, och säkert flera andra utav de som inte står åtalade.
Sök i tråden så ser du hans inlägg.
Citera
2018-11-24, 21:15
Medlem
Tulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taharahh
Var i FUPen står det om Kaj Tallungs? Tagit bort sin FB men pluggar fortfarande på handels.

Andra sidan i excelbladet
Citera
2018-11-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Kaj har skrivit här i tråden, han rentvådde sig genom att konstatera att han inte fuskat. Han var på väg att bli anlitad av ligan för att hjälpa de med fusket.
Så han blev alltså oskyldigt uthängd, och säkert flera andra utav de som inte står åtalade.

Är detta 100% bekräftat att han är oskyldig? Eller köper alla hans ord rakt av?

Finns många i tråden som uppenbart är fusk-köpare och vill rentvå sig själva och förhindra uthängning.
Citera
2018-11-24, 21:18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ett ”hemma-hos-reportage”? Uppmanar du folk att besöka fuskarna i deras hem?
Det var just det här jag påpekade nyligen.
Du går till överdrift, det är en sak att sprida uppgifter om personen och ja en kursare/ bekant kanske konfronterar (det har jag frågat tidigare i tråden men icke)
Snälla för guds skull uppmana inte folk att söka sig till människorna i listorna.
Ni är inte poliser eller likande, er anonymitet på Flashback blir inte till mycket skydd om ni åker på stryk i verkligheten- ni kan till och med bli polisanmälda.
För andra gången, lek inte vigilanter. Det funkar bakom skärmen men inte irl

Hej du som fuskat. Börjar bli lite svettigt nu va?

Nu vill vi se en riktig häxjakt! Svenska messystemet gör att såna som du kommer undan för lindrigt. Då får mobben göra jobbet!
Citera
2018-11-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt

Finns många i tråden som uppenbart är fusk-köpare och vill rentvå sig själva och förhindra uthängning.
Själv tror jag inte ett dugg på vad någon bakom ett Flashback konto skriver, det är upp till bevis.
Citera
2018-11-24, 21:24
Medlem
Tulliuss avatar
Minah Zuwak, Vårby Gård, som kontaktade dem för att få 1,75 men som sedan gick till HP-ängeln är denna person:

https://www.merinfo.se/person/V%C3%A5rby/Minah-Zuwak-1995/bvlm5-4nih8

Hon verkar ha åkt dit 2016:
(FB) Fuskare på högskoleprovet som blivit underkända

Jag skippar maskning eftersom hon redan finns omaskad i den andra tråden.

Shame on you Minah!
Citera
2018-11-24, 21:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Endryt

Det är ju självklart att snubben är anlitad. "jag tog bara kontakt för att se hur verksamheten fungerade....." fan vilket tjat. Han har inte fuskat på provet. Han har skrivit provet ÅT dem. Svårare än så är det ej. Tror det var Lighten-up som sa något klokt tidigare i tråden: Man är inte med i excel-listan utan anledning.
Citera
2018-11-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius

Jag skippar maskning eftersom hon redan finns omaskad i den andra tråden.

Shame on you Minah!

Tack för din insats i tråden! Bra gräv!!
Citera
2018-11-24, 21:32
Medlem
När får vi resten av excel listan? Dvs. Från 2015, 2016 osv.
Citera
2018-11-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aluminimum
Det var inte där ironin låg, det är bara tråkigt. Det är något alla får leva med när dom plötsligt blir frisläppta.

Men låna en telefon av tingsrätten borde han väl ha fått?

jo det har du rätt i det blir ju så, men om jag minns rätt så fick han be sin advokat om hjälp tror inte han fick låna telefon av tingsrätten men jag kan minnas fel!
Citera
2018-11-24, 21:40
Medlem
Flashback....psykopaternas näste. Hur kan ni hänga ut personer som har hela livet framför sig? Unga individer som gjort ett fel som de nu tack vare er ska stå för hela sina liv. Ja, mitt namn står med på listan och jag mår inte så bra just nu. Hoppas ni mår bra över att ni gottar er i andras lidande. Bara för att man fuskat på HP så önskar ni livet ur mig. Det är precis det ni har gjort. Jag har ingen livslust och är säker på att jag inte kommer leva nästa vecka ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in