Citat:
Ursprungligen postat av
Unsolvablemystery
Flashback....psykopaternas näste. Hur kan ni hänga ut personer som har hela livet framför sig? Unga individer som gjort ett fel som de nu tack vare er ska stå för hela sina liv. Ja, mitt namn står med på listan och jag mår inte så bra just nu. Hoppas ni mår bra över att ni gottar er i andras lidande. Bara för att man fuskat på HP så önskar ni livet ur mig. Det är precis det ni har gjort. Jag har ingen livslust och är säker på att jag inte kommer leva nästa vecka ut.
Kom igen, det är klart att du ska leva. Du har gjort en tabbe som kostade dig dyrt. En dyr läropeng skulle man kunna säga. Du har ni lärt dig att den rena/ärliga vägen är den som inte leder till abrupta slut och skamkänslor. Kasta inte bort ditt liv. Om 5 år har du säkert en helt annan syn på saken.
Kanske lyckas ett bra kneg men underbara arbetskompisar nu när det blev som det blev. Man ska leva för dagen sägs det men det hindrar inte en från att tänka framåt ändå. So what, du är en fuskare som nu pkt dit. Du är ju inte paria som jag skulle gå omvägar för att slippa möta. Hade du varit min vän och jag fått reda på det hela så hade jag viljat se dig så snart som möjligt för att få dig bort från de destruktiva tankebanorna. Ibland finns det en mening med allt. Det kanske var meningen att du skulle bli petad nu för att få möjlighet till något som vi ännu inte vet vad det är.
Visst, häng läpp om du vill. Men begränsa det till Max en vecka sedan tar du rejäla friska nya andetag och kanske till och med kan småskratta över vilken idiot (ta det inte för ordagrant) du varit.
Citat:
Ursprungligen postat av
;
Jag var i skolan och blev "inkallad" på möte. Jag och hen jag pratade med som var någon slags samordnare kom fram till att jag skulle sluta. Jag erkände och hen hade bevis som hen visade mig. Jag märkte att något var fel redan när jag kom till skolan dagen innan. De har nog läst mitt namn på Flashback.. det var en studiekamrat som berättat att folk hade pratat om mig och att folk visste att jag fuskat..alla kurskamraterna slutade direkt prata med mig och jag förstår varför. Det blev så stelt och jag såg avskyn i fleras blickar, jag gick hem.
Ingen som inte har varit med i samma karusell och blivit avvisad från sin utbildning som man förvisso på ett fuskande vis ansträngt sig för att komma inpå, ja ingen annan än du och ett fåtal till drabbade vet hur det känns. Alla gör nån miss i livet, misstaget är gjort och det var stort. Inser att det är väldigt svårt nu men om du kan -försök vänd på det hela till något positivt. Du behöver inte längre bära på oron att bli ertappad. Du har en ganska unik erfarenhet. Förhåll dig neutralt till det. Försök fortsätta umgås med samma vänner du hade innan. Ta själv aldrig upp fusket men träna in svar som låter bra. Skulle du vara min privata vän och kom hem till mig och bekände det du gjort hade jag minst gett dig en klapp på axeln och med ett sagt lugnat och sansat-"Unsolvablemystery, nu kan det inte bli värre med detta, du drogs in i nåt som lovade gild och gröna skogar". "Låter något för bra för att vara sant så brukar det vara det med".
Ta lärdom av läxan och tänk ut en ny väg du vill vandra på. Ta ett kneg i kassan på Willys under tiden du tänker så att du får in lite kapital.
Folk glömmer. Om bara några år är det nog mycket få som får en spontan första tanke om dig; "Unsolvablemystery, det var ju han som fuskade på HP".
Livet är mycket av vad vi gör det till. Motgångar oavsett egen skuld eller inte lär oss en hel del om oss själva och våra medmänniskor.
Tycker det var bra att du åkte dit. Tycker så för att fusk ska stävjas men jag känner inget att mot dig eller någon annan som åkt dit på samma sak. Det finns märkligt nog en viss empati till och med. Det har kostat en massa pengar som nu bara gått upp i rök. Andas lugnt, se dig omkring var dag. Plötsligt står du inför någon ny utmaning och kan attackera de med mottot att ärlighet alltid varar längst.
Evt.ella. skitsnackare som vill ha roligt på din bekostnad kan du bjuda dem på. Försöker du gå i klinch med dem kommer du att torska för de sitter med färska trumfkort på handen. Lämna tråden och välkomna ditt nya liv.
mvh