2017-01-27, 19:07
Medlem
anonymess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Hur säker är man som köpare av fusket under vårens HP? Är det inte så att man har 25% chans att få fullpott på ett provpass och klara av resterande provpass utan problem m.h.a öronsnäckorna? Kan det vara så att UHR väljer att införa 4 olika provpass för alla provsession istället för enbart en provsession som sist?

Man är aldrig säker men ibland kan det vara avgörande att hitta rätt aktör.
En seriös aktör tar sådana potentiella åtgärder i beaktande och lämnar så lite som möjligt åt slumpen.
Citera
2017-01-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarenn
Har länkats ett par gånger, 51 personer blev tagna och polisanmälda samt avstängda i två år. De flesta spökskrivare har därför försvunnit härifrån. De jag anlitade för ett år sedan klarade sig, känner inte till någon mer jag kan bekräfta gjorde det.

Anledningen att vissa åker fast är att de använder sig av stora aktörer som tar många kunder och därmed går det att spåra resultatet. Mindre aktörer löper mycket mindre risk att åka fast.
Citera
2017-01-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lead1212
Anledningen att vissa åker fast är att de använder sig av stora aktörer som tar många kunder och därmed går det att spåra resultatet. Mindre aktörer löper mycket mindre risk att åka fast.
Skitsnack. Så länge som aktörerna inte ger ut exakt samma svar till sina kunder så finns det ingen fördel med att välja en mindre aktör.

Får man gissa på att du företräder en mindre aktör?
Citera
2017-01-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Hur säker är man som köpare av fusket under vårens HP? Är det inte så att man har 25% chans att få fullpott på ett provpass och klara av resterande provpass utan problem m.h.a öronsnäckorna? Kan det vara så att UHR väljer att införa 4 olika provpass för alla provsession istället för enbart en provsession som sist?

De flesta aktörer har med största sannolikhet tagit det i beräkning redan. De jag anlitade klarade sig förra hösten just genom att säga både frågor och svar. Det hade gått och applicera på alla provdelar oavsett hur de mixar.
Citera
2017-01-29, 14:12
Medlem
Citat:

Fel, de stora aktörerna använder självklart inga metoder som går att spåra till andra kunder. Större aktörer har snarare större budget och är mer immuna mot eventuella förändringar då de kan lägga mer pengar på att säkerställa.
Citera
2017-01-29, 21:46
Medlem
Citat:
Fel, de stora aktörerna använder självklart inga metoder som går att spåra till andra kunder. Större aktörer har snarare större budget och är mer immuna mot eventuella förändringar då de kan lägga mer pengar på att säkerställa.

Så länge de stora aktörerna sätter 160/160 (dvs alla rätt) så håller jag med dig men då ingen får så höga resultat, kommer flera kunder resultera i att alla dessa kunder kommer att få samma fel. Så låt säga att en stor aktör har 20-30 kunder och har 155/160 (vilket är ett bra resultat) så kommer alla dessa kunder ha 5 fel som är exakt samma fel och detta är något UHR kan spåra...
Citera
2017-01-29, 23:49
Medlem
Citat:
Så länge de stora aktörerna sätter 160/160 (dvs alla rätt) så håller jag med dig men då ingen får så höga resultat, kommer flera kunder resultera i att alla dessa kunder kommer att få samma fel. Så låt säga att en stor aktör har 20-30 kunder och har 155/160 (vilket är ett bra resultat) så kommer alla dessa kunder ha 5 fel som är exakt samma fel och detta är något UHR kan spåra...

Detta hade fungerat ifall majoriteten beställt 2.0 eller i dess närhet. Jag förmodar att majoriteten beställer resultat i området kring 1.5-1.6. Det innebär runt 25 fel. Att fem av dessa skulle vara lika hade inte gått att spåra. Dessutom kommer de större aktörerna närmre än så. Vet att de SVT anlitade fick runt 2 fel om jag inte missminner mig. 158/160 kommer du inte kunna spåra någonstans.

Dessutom finns det ju sätt att komma runt att de har samma fel hur enkelt som helst, det är ingen rocket science direkt.
Citera
2017-02-01, 00:18
Medlem
Hur kan man lita på att man inte blir lurad på sin förskottsbetalning? Det blir ju ändå ganska mycket pengar om många anmält sig.
Citera
2017-02-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Hur kan man lita på att man inte blir lurad på sin förskottsbetalning? Det blir ju ändå ganska mycket pengar om många anmält sig.

En bekant till mig betalade med förskottsbetalning, fick inga pengar tillbaka när resultatet blev för dåligt på grund av dåligt ljud i hörsnäckan. Betala inte i förskott.
Citera
2017-02-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy

Genom att bara anlita kända större aktörer. Samt att aldrig betala något oskäligt stort förskott.
Citera
2017-02-05, 13:58
Medlem
Citat:
Genom att bara anlita kända större aktörer. Samt att aldrig betala något oskäligt stort förskott.

Skitsnack, mindre aktörer är lika pålitliga. Och dom är ju mer benägna att inte förstöra sitt rykte. Dom som åkte fast förra våren hade anlitat en större aktör. Och dom som även fick sina resultat strukna provet innan det och som blev utkastade från utbildningar hade anlitat större aktörer.
Citera
2017-02-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Skitsnack, mindre aktörer är lika pålitliga. Och dom är ju mer benägna att inte förstöra sitt rykte. Dom som åkte fast förra våren hade anlitat en större aktör. Och dom som även fick sina resultat strukna provet innan det och som blev utkastade från utbildningar hade anlitat större aktörer.

De stora aktörerna har oftast gjort detta ett bra tag och byggt upp ett långt mycket större rykte. Sen att nästan alla aktörer misslyckades förra provet är ju ett undantag. Det var dessutom ett amatörmässigt misstag. Dessutom är det ganska självklart att små aktörer med få kunder ej uppmärksammas lika mycket i media.

När jag sa större aktör syftade jag egentligen på kända aktörer. Oftast är de största aktörerna de som är kända då de funnits ett tag och kan systemet. Det vore dumt att anlita någon som ber en skicka ett förskott om de ej har bevis på att vara legitima. Det var kontentan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in