2018-11-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Hm...fullt möjligt att jag är osedvanligt trög. Eller så uttrycker du dig lite luddigt.
Män bygger belöningssystem genom att lära sig själva och inte låta någon myndighet ta hand om deras problem. Hm, men ok.
Sen sitter snubbar och spelar datorspel, eftersom det egentligen är en lika manlig drift som att döda drakar, dock inte uppskattat av samhället...ungefär där är jag lost.

Fattar heller inte vad detta har med att ligga eller inte. Och varför spelar snubbar dataspel om dom blir betraktade som weirdos? Dom ville ju tävla, och då finns det väl betydligt bättre och mer belönande områden att konkurrera på?

Allt har inte ett och samma sammanhang brush. Men det hela leder till en och samma slutsats.

Varför killar inte lyckas på marknaden, varför de flesta gett upp eller helt enkelt inte bryr sig.
Eller varför det kanske blir mer våldsamt, mer kriminalitet, mer psykvård som går åt, etc i samhället.
Killar klarar sig sämre i skolan än tjejer.
Killar förlorar fäste på dejting marknaden.
Killar blir sämre fäder.

Allt.

Och det är för att de flesta unga grabbarna inte får lära sig hur man ska bete sig i livet eller varför.

Sen undrar folk varför dem får dickpicks.
Citera
2018-11-24, 23:01
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Allt har inte ett och samma sammanhang brush. Men det hela leder till en och samma slutsats.

Varför killar inte lyckas på marknaden, varför de flesta gett upp eller helt enkelt inte bryr sig.
Eller varför det kanske blir mer våldsamt, mer kriminalitet, mer psykvård som går åt, etc i samhället.
Killar klarar sig sämre i skolan än tjejer.
Killar förlorar fäste på dejting marknaden.
Killar blir sämre fäder.

Allt.

Och det är för att de flesta unga grabbarna inte får lära sig hur man ska bete sig i livet eller varför.

Sen undrar folk varför dem får dickpicks.

Nej, håller med om att många snubbar (dock långt ifrån alla eller någon majoritet) behöver lära sig hur man ska bete sig i livet och varför. Absolut.

Att killar klarar sig sämre i skolan än tjejer...påverkar det så mycket? Om man tänker på hur det ser ut i arbetslivs-/akademikertoppen, eller inkomstligorna? På ett lika generellt plan som genomsnittsbetyg kan man ju hävda att snubbar klarar sig rätt bra ändå.

Förlorar fäste på dejtingmarknaden: menas Tinder/ragg-appar? Där är nog problemet snubbars överanvändning relativt tjejer, och att för många snubbar är för socialt inkompatibla för att lyckas. Finns bättre arenor att träna på. Och som skulle ge större framgång.

Killar blir sämre fäder: nja på den, va? Män har aldrig haft så mycket tid med sina barn som nu. Föräldraledighet, VAB, allmän närvaro, delad vårdnad som standard vid separation. Där kan jag inte hålla med alls.
Citera
2018-11-24, 23:16
Bannlyst
Citat:
Där kan jag inte hålla med alls.

Well. Så ligger det till.

Citat:
Män har aldrig haft så mycket tid med sina barn som nu.

Det kvittar väl hur mycket mer tid de har, om dom inte får förhållandet med frugan och barnen att fungera?

Citat:
Nej, håller med om att många snubbar (dock långt ifrån alla eller någon majoritet)

Ändå så blir alla tjejers inkorg överfulla med meddelanden och dickpicks. En minoritet som gör det?

Citat:
Förlorar fäste på dejtingmarknaden: menas Tinder/ragg-appar?

Jag syftar på köttmarknaden.

Citat:
och att för många snubbar är för socialt inkompatibla för att lyckas.

Det är ju det jag sitter här och säger.
Citera
2018-11-24, 23:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Det är bara invandrare som är intresserade, visst man får väl ta en tillslut, men kommer inte hålla i längden.

Katter verkar hålla i längden.
Citera
2018-11-25, 00:21
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
1. Well. Så ligger det till.

2. Det kvittar väl hur mycket mer tid de har, om dom inte får förhållandet med frugan och barnen att fungera?

3. Ändå så blir alla tjejers inkorg överfulla med meddelanden och dickpicks. En minoritet som gör det?

4. Jag syftar på köttmarknaden.

5. Det är ju det jag sitter här och säger.

1. End of discussion, liksom? Nja, mig övertygade du inte.

2. Fast varför skrev du "killar har mindre tid med sina barn" om du egentligen menade något annat?

3. Menar du att en majoritet av alla snubbar skickar oönskade dick-pics? Ofta.

4. Aha. Köttmarknaden som i "hitta-ligg-för-kvällen"? Det är nog ett mindre antal tjejer än killar som är intresserade där, och således ett överskott på män så...tja. Kan stämma.

5. Jag med.
Citera
2018-11-25, 00:31
Bannlyst
Citat:
1. End of discussion, liksom? Nja, mig övertygade du inte.

Precis. För jag är inte här för att försöka övertyga någon, utan jag berättar bara hur det ligger till, sen hur vi kan lösa problemen.

Citat:
4. Aha. Köttmarknaden som i "hitta-ligg-för-kvällen"?
Nja, snarare köttmarknaden som i "dit man går för att sex och kärlek nuförtiden". Det är väl trotts allt det den här tråden handlar om?

Citat:
5. Jag med.

Säker på det? Så du inte sitter här och argumenterar för att allt fungerar fin fint.
Citera
2018-11-25, 01:06
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
1. Precis. För jag är inte här för att försöka övertyga någon, utan jag berättar bara hur det ligger till, sen hur vi kan lösa problemen.

2. Nja, snarare köttmarknaden som i "dit man går för att sex och kärlek nuförtiden". Det är väl trotts allt det den här tråden handlar om?

3. Säker på det? Så du inte sitter här och argumenterar för att allt fungerar fin fint.

1. Yes. Problemet för mig är dock att jag inte köper din problembeskrivning.

2. Ok. Och där är jag tveksam till såväl premissen för tråden (att majoriteten av killarna inte får sex), samt graden av killars misslyckanden med att hitta en partner. Samt "samhällets" del i detta.

3. Jorå. Känner mig rätt säker på det.
Citera
2018-11-25, 01:21
Bannlyst
Citat:
1. Yes. Problemet för mig är dock att jag inte köper din problembeskrivning.

2. Ok. Och där är jag tveksam till såväl premissen för tråden (att majoriteten av killarna inte får sex), samt graden av killars misslyckanden med att hitta en partner. Samt "samhällets" del i detta.

3. Jorå. Känner mig rätt säker på det.

1. För 7000 kan jag hjälpa dig att reda ut det.

3. Då kan jag bara beklaga. Din nr 2 i det här inlägget talar nämligen emot den tesen.
Citera
2018-11-25, 01:36
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det som känns så tragiskt är nog att det enda man hör är gnäll om uteblivet sex. Är detta det enda en relation handlar om för många män?

Absolut inte många är nog i behov av närhet och att kunna prata med någon som man kan dela värme och omtanke med, fast de som inte har hop om kärlek sökert säkert bara sex, en del kopplar just sex begär till kärlek och vet dock inte vad det menas att älska.
Senast redigerad av shorty81 2018-11-25 kl. 01:38.
Citera
2018-11-25, 02:53
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Nejdå. Det är allt ifrån såna som du målar upp i det här inlägget. Till jävligt hyggliga män som är fruktansvärt fina, men bara inte lyckas med det motsatta könet. Därför att dom inte har några förebilder som kan visa hur man ska busa med er.

Men det är inte ovanligt att man drar upp den absolut mest extrema änden för att framföra en totalt värdelös och verklighetsfrånvänd poäng.

Tror till o med att det finns ett namn för det?

Hur tror du män som kan ragga upp tjejer lärt sig det? Allvarligt, hur tror du det gått till?
Citera
2018-11-25, 08:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
1. För 7000 kan jag hjälpa dig att reda ut det.

3. Då kan jag bara beklaga. Din nr 2 i det här inlägget talar nämligen emot den tesen.

1. Ok, där hamnade vi tydligen i väggen.

3. Nej, det gör den inte.

Tycker det är lite synd att du krympte diskussionen mer och mer för att avsluta småtramsigt. Men men.
Citera
2018-11-25, 10:17
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Så manlighet finns där. Den har bara riktat in sig på andra ting.
Och det här är ett problem.

Du skriver en smula ymnigt och jag hänger inte alltid med i dina resonemang, men utifrån hur jag tolkar dig, är jag benägen att hålla med.

-När endast rötäggen vågar slå till nån utan risk för att åka på en motsmäll, så blir det skevt.

-När typiskt manliga attribut förlöjligas (trots att kvinnor uppenbarligen attraheras av desamma), så blir det skevt.

Mitt motgift är att stå för det jag gillar! Jag gillar att jaga för att jag är genetiskt kodad att dräpa djur. Jag får ett påslag/rus av det för det är så jag är kodad.

De flesta kvinnor i min akademiska omgivning brukar med ett fint leende köpa mitt resonemang när jag lägger fram det så. ”Naturupplevelse” my ass. Det är dödandet och att ta hand om bytet som ger mig kicken.

Nu svävade även jag ut, men i sak, JA. Män bör uppmuntras att göra manliga saker. Årtusenden av det naturliga urvalet kan inte raderas ut med henkultur och genuspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in