2018-11-24, 19:37
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Just i detta nu finns det ett hyfsat bra spel.
Frölunda +2.5 till 1.90 i odds hos Bet365 samtidigt som Färjestad -2.5 ger 2.2 hos Betfair.

20000 kr in på Bet365 och 17000 kr in på Betfair så har man tjänat minst 700 kr bara för att nämna ett exempel...

Betfair limiterar ju direkt dock, kul att dunka 20k hos 365 för att sedan få spela 12,83 hos betfair, eller the other way around.
Citera
2018-11-24, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Betfair limiterar ju direkt dock, kul att dunka 20k hos 365 för att sedan få spela 12,83 hos betfair, eller the other way around.

Nja, inte riktigt direkt. Det tog faktiskt nästan tre månader för mig. Dessutom var ju detta bara ett exempel, folk får ju satsa efter sin plånbok givetvis.
1.90 kombinerat med 2.20 är dessutom ingen jättehöjdare, det går att hitta betydligt bättre kombinationer än så.

Men poängen med denna tråd är förstås att väcka folk så de vet vad spelbolagen sysslar med. Ju fler som blir limiterade eller avstängda helt och hållet desto bättre är det.
Spelbolagen ska sköta sina odds och inte sina kunder. Du som kund spelar ju för fanken bara på de odds som spelbolagen själva erbjuder, precis som du handlar till exempel till de priser som Ica bestämmer på Ica Maxi.
Tänk om Ica skulle limitera eller rent av förbjuda folk att gå in i deras affärer, herregud vilket ramaskri det skulle bli. Men i spelbranschen kan tydligen bolagen bete sig hur fan som helst mot sina kunder...
Citera
2018-11-24, 20:27
Medlem
Luftgevars avatar
Vad intressant! Tack för att du delar med dig Mastermind. Jag spelar inte själv men jag har erfarenhet av företag som är förjävliga med sina kunder, så jag känner av din ilska.
Angående din metod, det krävs ganska ansenliga summor för att tjäna lite stålar?
Jag har inte riktigt förstått det än men ska försöka läsa om dina texter.

Jag skulle mer än gärna vilja vinna pengar från dessa smutsiga skitföretag.
Citera
2018-11-24, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Vad intressant! Tack för att du delar med dig Mastermind. Jag spelar inte själv men jag har erfarenhet av företag som är förjävliga med sina kunder, så jag känner av din ilska.
Angående din metod, det krävs ganska ansenliga summor för att tjäna lite stålar?
Jag har inte riktigt förstått det än men ska försöka läsa om dina texter.

Jag skulle mer än gärna vilja vinna pengar från dessa smutsiga skitföretag.

Det krävs faktiskt inga ansenliga summor för att tjäna lite stålar. Däremot så lär du ju rätt så snabbt bli limiterad eller rent av avstängd och då är det bättre att passa på och spela med ordentliga summor.
Men om vi ponerar att du inte blir limiterad, och kan kombinera till exempel oddsen 1.70 med 2.75 så tar du 1000 kr på 1.70 och 620 kr på 2.75 så har du 80-85 kr garanterat tjänade.

Från första januari så delar ju Lotteriinspektionen ut spellicens (som företagen måste betala för)
Officiellt är det för att skapa en sundare spelmarknad, men sundare för vem? För staten då möjligtvis, för privata personer skiter man högaktningsfullt i. Hur kan man annars bevilja licens till företag som inte bara limiterar utan rent av stänger av sina kunder för att de endast har spelat på de odds som finns till buds?
Citera
2018-11-24, 20:53
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Det krävs faktiskt inga ansenliga summor för att tjäna lite stålar. Däremot så lär du ju rätt så snabbt bli limiterad eller rent av avstängd och då är det bättre att passa på och spela med ordentliga summor.
Men om vi ponerar att du inte blir limiterad, och kan kombinera till exempel oddsen 1.70 med 2.75 så tar du 1000 kr på 1.70 och 620 kr på 2.75 så har du 80-85 kr garanterat tjänade.

Från första januari så delar ju Lotteriinspektionen ut spellicens (som företagen måste betala för)
Officiellt är det för att skapa en sundare spelmarknad, men sundare för vem? För staten då möjligtvis, för privata personer skiter man högaktningsfullt i. Hur kan man annars bevilja licens till företag som inte bara limiterar utan rent av stänger av sina kunder för att de endast har spelat på de odds som finns till buds?
Om man blir limiterad eller avstängd, kommer pengarna bli låsta och försvinna då? Och det man gör är basically att man spelar på alla möjliga utfall?
Citera
2018-11-24, 20:54
Medlem
Citat:
Just i detta nu finns det ett hyfsat bra spel.
Frölunda +2.5 till 1.90 i odds hos Bet365 samtidigt som Färjestad -2.5 ger 2.2 hos Betfair.

20000 kr in på Bet365 och 17000 kr in på Betfair så har man tjänat minst 700 kr bara för att nämna ett exempel...

Edit! 17300 kr på Betfair skulle det vara...

Blir inte klok på dig.. Ena sekunden känns det om om du vet vad du snackar om, nästa sekund menar du att man ska dra iväg 37k för att vinna en sjuhundring, driver du med oss!?
Citera
2018-11-24, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Om man blir limiterad eller avstängd, kommer pengarna bli låsta och försvinna då?

Nädå, så länge du bara spelar till de odds som de själva erbjuder så kommer du naturligtvis att få dina pengar. Jag måste vara rättvis i min kritik, Bet365 må vara skitstövlar men de har alltid betalt ut väldigt snabbt.
Å andra sidan varför skulle de inte det, du gör ju faktiskt inget fel överhuvudtaget. Du spelar ju bara på odds som de själva erbjuder...
Däremot så rekommenderar jag inte att öppna nya konton i olika vänners/flickvänners/mammor och pappor or whatever...
Citera
2018-11-24, 21:01
Medlem
Om läget gör mål i tom kasse?! Då går inte oddset in? Eller?

Som jag förstår dig så är det inga säkra pengar alls utan enbart bet365 som har ett litet högre odds än de andra vid livespel där ett lag ligger under 2 mål o utan målvakt...
Citera
2018-11-24, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Blir inte klok på dig.. Ena sekunden känns det om om du vet vad du snackar om, nästa sekund menar du att man ska dra iväg 37k för att vinna en sjuhundring, driver du med oss!?

Detta var ju bara ett exempel, hur mycket du väljer att dra iväg beror givetvis endast på dig själv och ingen annan. Folk får ju satsa efter egen plånbok, och själva bedöma vilken risk de vill göra och hur mycket de är nöjda med att vinna.
Dessutom så riskerar du inte 37k för att vinna 700 kr ifall du inte fattar det? Det är ett så kallat surebet, i detta fallet var det dessutom paus mellan andra och tredje perioden så det var mer säkert än normalt och då är 700 kr väldigt bra för att trycka på några knappar...
Citera
2018-11-24, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Om läget gör mål i tom kasse?! Då går inte oddset in? Eller?

Som jag förstår dig så är det inga säkra pengar alls utan enbart bet365 som har ett litet högre odds än de andra vid livespel där ett lag ligger under 2 mål o utan målvakt...

Du vinner i så fall hos det bolaget du har spelat på -2.5. Får du igenom bägge spelen så kan du inte förlora, hur svårt är det att förstå det?
Citera
2018-11-24, 21:09
Medlem
Citat:
Du vinner i så fall hos det bolaget du har spelat på -2.5. Får du igenom bägge spelen så kan du inte förlora, hur svårt är det att förstå det?
Yes jag fick inte ihop det först men hajjar nu
Citera
2018-11-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det har snackats om det här mycket i spelforumet så den här tråden lär väl flyttas.

Jag har skrivit det säkert 10 gånger tidigare i diverse trådar men för nya läsare så kan man ju konstatera att man som vinnande spelare inte är välkommen hos någon annan aktör än svenska spel (jag tror inte pinnacle har sökt licens).

Vad som måste till är ett system som ska gälla alla där alla kan spela på samma odds, med samma insats och hela den biten men att bolagen ändå i någon mån måste kunna stoppa vinnare på något vänster genom en maxvinst per år för att sedan få begränsa insatserna i x antal månader eller vad det nu kan vara. Sen kan man ju göra som svenska spel gör också med dagliga maxgränser och lägre maxinsatser på singlar men högre insatser på multispel.

Du är inte direkt välkommen på Svenska Spel heller när du vinner tillräckligt mycket. Tro mig. Dom flaggar kontot så att det är stört omöjligt att t.ex. få in 10k på en trippel innan oddsen är sänkta sönder och samman. Har du väl blivit flaggad så sänks ALLT du spelar på på Oddset inom 30-120 sekunder. Självfallet har dom ju även sin 500-max-per-kupong-idiotgrej också. Enbart därför, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in