2018-11-24, 18:22
Medlem
Någon i tråden som gjort något ”hemma hos-reportage” hos en identifierad fuskare? Någon som konfronterat en kursare med typ: ”Tjenare! Såg ditt namn i en tråd om HP-fusk på Flashback och nu pluggar du här!?!?!”
Citera
2018-11-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Om denne var jätte nära ett annat resultat men fick samma som skrivet då? Och om inga uttag eller passbilder finns?

Personligen skulle jag säga att han fuskat (hoppas du fattar jag vad jag menar). För varför kontakta dem från första början om han skulle klara det, dock ökar misstankarna om han fått högre eller lika mycket som han beställt (eftersom UHR och EBM är medvetna om att de själva bestämmer felen). Finns det inget uttag eller passbilder så minskas bevisningen såklart. Finns personen med i registret så hoppas jag din polare verkligen har en förklaring till varför han kontakta dem och finns med. Alla som finns med i registret har en anknytning till fusket vad jag vet iaf.
Citera
2018-11-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Personligen skulle jag säga att han fuskat (hoppas du fattar jag vad jag menar). För varför kontakta dem från första början om han skulle klara det, dock ökar misstankarna om han fått högre eller lika mycket som han beställt (eftersom UHR och EBM är medvetna om att de själva bestämmer felen). Finns det inget uttag eller passbilder så minskas bevisningen såklart. Finns personen med i registret så hoppas jag din polare verkligen har en förklaring till varför han kontakta dem och finns med. Alla som finns med i registret har en anknytning till fusket vad jag vet iaf.

Han tyckte det lät för bra för att vara sant och ville se om det verkligen fanns en sådan organisation, därefter har han kastat deras utrustning som han fått och även fått mailhot om att de ska hänga ut honom men han sket i det helt.
Citera
2018-11-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElMachoGrand
Någon i tråden som gjort något ”hemma hos-reportage” hos en identifierad fuskare? Någon som konfronterat en kursare med typ: ”Tjenare! Såg ditt namn i en tråd om HP-fusk på Flashback och nu pluggar du här!?!?!”
Ett ”hemma-hos-reportage”? Uppmanar du folk att besöka fuskarna i deras hem?
Det var just det här jag påpekade nyligen.
Du går till överdrift, det är en sak att sprida uppgifter om personen och ja en kursare/ bekant kanske konfronterar (det har jag frågat tidigare i tråden men icke)
Snälla för guds skull uppmana inte folk att söka sig till människorna i listorna.
Ni är inte poliser eller likande, er anonymitet på Flashback blir inte till mycket skydd om ni åker på stryk i verkligheten- ni kan till och med bli polisanmälda.
För andra gången, lek inte vigilanter. Det funkar bakom skärmen men inte irl
Senast redigerad av Fredrikaan2 2018-11-24 kl. 18:35.
Citera
2018-11-24, 18:33
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Nej, men dessa ställer hårda krav på att studenterna faktiskt lär sig något för att kunna jobba med relevanta jobb.
Absolut, men det gör väl andra utbildningar också?
Citat:
Du behöver t.e.x. inte kunna pedagogik för att jobba som lärare, du behöver inte ens ha ämneskunskaper, man kan jobba som vik ändå.
Det har aldrig slagit dig att just detta kanske är ett problem i sig?
Citat:
Däremot kan man inte stövla in på en advokatbyrå eller ett sjukhus och börja jobba som advokat / läkare utan att man lärt sig något i skolbänken.
Det är redan här problemet uppstår, menar jag. Alla utbildningar bör ha ungefär samma status för att inte upprätthålla gamla mögliga klasskillnader.
Citat:
Berätta gärna du hur man gör utbildningarna jag nämnt enklare utan att det får katastrofala följder?
Om det inte får katastrofala konsekvenser i andra utbildningar får det väl inte i dessa heller? Det är väl bara att prova och se vad som händer.
Citat:
Till att börja med är jag nyfiken på om du tycker att dom ska vara mycket längre, men innehålla lika mycket, eller om dom helt enkelt ska innehålla mindre information.
Mindre information, tänker jag väl. Alla utbildningar borde vara likvärdiga - en termin är en termin.
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Väldigt mycket OF-topic tjafs i tråden för tillfället!
Inte vad jag har märkt.
Citat:
Snälla, håll er till detta specifika ärende! Och inte studentbostäder och fan och hans moster.
För oss med tresiffrig IQ finns det nog plats för mer än en tanke åt gången. Detta råkar faktiskt vara samhällsforumet.
Senast redigerad av Condottieri 2018-11-24 kl. 18:44.
Citera
2018-11-24, 18:33
Medlem
Citat:
Han tyckte det lät för bra för att vara sant och ville se om det verkligen fanns en sådan organisation, därefter har han kastat deras utrustning som han fått och även fått mailhot om att de ska hänga ut honom men han sket i det helt.
Blir upp till bevis, låter som han har fuskat och försöker på något sätt rentvå sig innan åklagare dumpar brevet i brevlådan hos han.
Citera
2018-11-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Ett ”hemma-hos-reportage”? Uppmanar du folk att besöka fuskarna i deras hem?
Det var just det här jag påpekade nyligen.
Du går till överdrift, det är en sak att sprida uppgifter om personen och ja en kursare/ bekant kanske konfronterar (det har jag frågat tidigare i tråden men icke)
Snälla för guds skull uppmana inte folk att söka sig till människorna i listorna.
Ni är inte poliser eller likande, er anonymitet på Flashback blir inte till mycket skydd om ni åker på stryk i verkligheten- ni kan till och med bli polisanmälda.
För andra gången, lek inte vigilanter. Det funkar bakom skärmen men inte irl

Tror inte det var det han menade?
Citera
2018-11-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Blir upp till bevis, låter som han har fuskat och försöker på något sätt rentvå sig innan åklagare dumpar brevet i brevlådan hos han.

Men vad finns det för bevis förutom ett namn och kanske en passbild?
Citera
2018-11-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
På sid 227 och framåt i aktbil. 251 MASKAD del 1 (aktbil. 354) hittar vi paket med fuskutrustning som kommit i retur:
1) *****
2) *****
3) *****

På sidan 698 och framåt i aktbil. 251 MASKAT del 2 (aktbil-355) hittar vi följande jeppar:
4) *****
5) *****
6) *****

De kanske redan framkommit, men jag hittade dem inte i de olika listorna i tråden.

Dom tre första paketen du hänvisar till är som sagt returpaket funna i OGs hem, där posten inte har hittat någon mottagare på den angivna adressen. Inte mycket att gräva i, då inga av dom namnen förekommer bland dom åtalade. Dessa namn förkommer inte heller på de gamla listorna, då dessa beslag gjordes VT2018.

Den andra gruppen du hänvisar till är kända och ingår i gruppen av 23 åtalade fuskare. Just dom tre blev tagna på bar gärning efter delprov 2. Det var på så sätt poliserna kom dom fuskarna på spåret, genom att beslagta de sista paketen ligan skickade och kolla mottagarnas namn och adress. Några av dessa fusktelefoner avlyssnades dessutom under provdagen.
Citera
Medlem
Citat:

Frågan är ju då varför han kontakta ens dem om han kunde klara provet på egen hand?
Citera
Medlem
Neofytens avatar
Citat:

Jag antar att det är sk omvänd bevisbörda här, han/hon måste helt enkelt kunna bevisa varför namnet figurerar på den här listan, kan man inte det trovärdigt ja då åker man dit eftersom det är mer troligt att man fuskat än inte då.
Citera
2018-11-24, 18:41
Medlem
Citat:

Det räcker gott som bevis har jag för mig. Passbilder verifierar att fusket har köpts.

För att besvara din fråga: Det finns kontoutdrag samt postens leveranser som extra bevisföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in