2018-11-24, 18:00
Medlem
Tulliuss avatar
På sid 227 och framåt i aktbil. 251 MASKAD del 1 (aktbil. 354) hittar vi paket med fuskutrustning som kommit i retur:
1) Dominic F*rin*m
Höstvädersg*tan 67 lgh 0812
418 35 Göteborg

Googlar man hittar man en Dominic F*rin*m (38 år) som bor på
Höstvädersg*tan 67 lgh 1903
418 35 Göteborg

2) H*n* H*s*n
Tredje Långg*t*n 42
413 27 Göteborg
Har inte lyckats googla något entydigt

3) *mer *l M*wed
Ekl*ndsg*tan 62 B
(borde vara Ekl*nd*gatan)
412 61 Göteborg
Har inte lyckats googla något entydigt

På sidan 698 och framåt i aktbil. 251 MASKAT del 2 (aktbil-355) hittar vi följande jeppar:
4) https://www.ratsit.se/19930601-*thir_Abdulrahman_Najem_Malmo/Sa3NkoT6YV98oBkghMK_1684vIf-j6HPudhAs2-hA_M
(byt ut * mot a)

5) https://www.ratsit.se/19940710-N*dia_Yasmin_Saltsjobaden/HurEv7sRoYLAJt1dGoQ3yhSTjFl92gTQjEUT7i5yw1U
(byt ut * mot a)

6) https://personer.eniro.se/p/s*deq+faizi/134635863?search_word=Sadeq+Faizi

De kanske redan framkommit, men jag hittade dem inte i de olika listorna i tråden.
Senast redigerad av Tullius 2018-11-24 kl. 18:03.
Citera
2018-11-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Bra skrivet. Tror du missförstod mig lite, jag ”försvarar” snarare att det faktiskt ÄR många invandare som är läkare och tandläkare och det är fan grymt.

Håller även med att tråden fokuserar aaalldeles för mycket på fuskarna nu och det börjar bli tröttsamt. Jag vill gräva mer i huvudmännens bakgrund, hur de bar sig åt och sådana detaljer.
Jo, jag måste ha missförstått dig! Sorry, läste så många andra inlägg som vinklade åt det andra hållet. Men du har helt rätt!
Citera
2018-11-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Beror på. Fick han det resultatet han beställde så låter det extremt misstänksamt. Samt om passbilder,kontantuttag finns.
Om denne var jätte nära ett annat resultat men fick samma som skrivet då? Och om inga uttag eller passbilder finns?
Citera
2018-11-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aluminimum
Men jag antar att stofilerna inom UHR har sin lön hur det än går, och vågar inte ta ett enda steg utanför "lagboken" för att komma åt problemet.

Om inte UHR har det i sitt regleringsbrev (dvs regeringens instruktion till vad myndigheten ska göra) så får den inte göra det. UHR har sitt uppdrag och att agera undercover ingår inte i det. Det får man ta till SSI för.
Rent generellt är det bra att inte svenska myndigheter följer sina regleringsbrev och instruktioner, det skulle bli kaos annars.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
En bekant till mig finns med i deras lista, men han har ej köpt fusket utan han ångrade sig. Om man står med i listan, räcker det för att ogiltigförklara ens prov, hur påverkas man om man t ex kastas ut ur sin utbildning pga att man gjort ett misstag och sen ångrat sig men inte fuskat?

Om han inte har fuskat på sitt prov borde det synas i resultatet, tex på utprovningsdelen. Men han ligger onekligen pyrt till.
Citera
2018-11-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aluminimum
Det var också något som slog mig när jag såg en av DOLD dokumentärerna härom dagen. För reportern var det så otroligt lätt att bara köpa ett fusk och se hur det gick till. Det borde något initiativrik person inom UHR ha gjort långt tidigare!

Hade jag jobbat inom UHR, så hade jag lätt tagit 5000kr ur egen plånbok för att köpa ett fusk. Bara för att se vart det leder.

Men jag antar att stofilerna inom UHR har sin lön hur det än går, och vågar inte ta ett enda steg utanför "lagboken" för att komma åt problemet.
Sen är problemet också att (vad jag tror) de som jobbar på UHR är äldre och jobbar på ett utdaterat sätt. De jobbar slentrianmässigt, inget fel med det men de hade behövt ha någon som Samir anställd på UHR eller någon som är skarp och påhugget vad gäller fusket på hp.
Citera
2018-11-24, 18:12
Medlem
Tulliuss avatar
Tar man kontakt med ett fuskföretag saknar man moral och förtjänar att hängas ut. Så enkelt är det. Vi måste höja moralen i landet.

Den som klagar på att folk i tråden fokuserar på högskoleprovsfusk och inte våldtäkter och övergrepp missar att allt hänger ihop. Har samhället nolltolerans mot fusk och kräver att alla håller sig inom normerna så kommer samhället nästan per automatik inte heller acceptera idioter som springer omkring och rånar eller våldtar folk. "Broken window"-teorin. Det är inte mycket man kan göra mot våldtäkter som privatperson, men man kan se till att det straffar sig att inte följa svenska normer i allmänhet.

Så shame on shame on!
Citera
2018-11-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
Om inte UHR har det i sitt regleringsbrev (dvs regeringens instruktion till vad myndigheten ska göra) så får den inte göra det. UHR har sitt uppdrag och att agera undercover ingår inte i det. Det får man ta till SSI för.
Rent generellt är det bra att inte svenska myndigheter följer sina regleringsbrev och instruktioner, det skulle bli kaos annars.

Om han inte har fuskat på sitt prov borde det synas i resultatet, tex på utprovningsdelen. Men han ligger onekligen pyrt till.

Bränn honom! Han hade uppenbarligen uppsåt och begick början på ett försök till fusk. Hur ser hans värdegrund ut egentligen?! Det som nu uppdagas är hur en invandrad korrupt kulturs parasiter äter sig in i det svenska samhället! Hur kan man komma in på attraktiva ”svenska” utbildningar utan att kunna god svenska?!
Citera
2018-11-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Jag kanske tolkar dig aningen strikt här, men bara för att undanröja alla eventuella missförstånd: Är det endast dessa tre (3) program som innebär att den examinerade "måste kunna saker"? Jag tror nämligen inte ett dugg på det du säger: snarare används utbildningssystemet som ett sätt att bibehålla gamla mögliga klassklyftor.

Nej, men dessa ställer hårda krav på att studenterna faktiskt lär sig något för att kunna jobba med relevanta jobb. Du behöver t.e.x. inte kunna pedagogik för att jobba som lärare, du behöver inte ens ha ämneskunskaper, man kan jobba som vik ändå. Däremot kan man inte stövla in på en advokatbyrå eller ett sjukhus och börja jobba som advokat / läkare utan att man lärt sig något i skolbänken.

Berätta gärna du hur man gör utbildningarna jag nämnt enklare utan att det får katastrofala följder? Till att börja med är jag nyfiken på om du tycker att dom ska vara mycket längre, men innehålla lika mycket, eller om dom helt enkelt ska innehålla mindre information.
Citera
2018-11-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
Tar man kontakt med ett fuskföretag saknar man moral och förtjänar att hängas ut. Så enkelt är det. Vi måste höja moralen i landet.

Den som klagar på att folk i tråden fokuserar på högskoleprovsfusk och inte våldtäkter och övergrepp missar att allt hänger ihop. Har samhället nolltolerans mot fusk och kräver att alla håller sig inom normerna så kommer samhället nästan per automatik inte heller acceptera idioter som springer omkring och rånar eller våldtar folk. "Broken window"-teorin. Det är inte mycket man kan göra mot våldtäkter som privatperson, men man kan se till att det straffar sig att inte följa svenska normer i allmänhet.

Så shame on shame on!

Det förfall vi nu betraktar över hela sanhället kommer att bli allt värre innan det blir bättre och att dörren stängs. Kan låta grymt, men när det svenska samhället hotas av en korruptionskultur baserad på lathet, dumhet och invandring är offentliga uthängningar en effektiv medicin!
Citera
2018-11-24, 18:19
Medlem
aluminimums avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Sen är problemet också att (vad jag tror) de som jobbar på UHR är äldre och jobbar på ett utdaterat sätt. De jobbar slentrianmässigt, inget fel med det men de hade behövt ha någon som Samir anställd på UHR eller någon som är skarp och påhugget vad gäller fusket på hp.

Jag är inte så insatt i myndigheternas värld, men kan t.ex. inte en chef inom UHR ringa till SVT och fråga dom lite snällt om ett granskande reportage angående högskolefusk? Jag antar att även SVT lyssnar på tips, för att få bra uppslag till program.
Citera
2018-11-24, 18:21
Medlem
Citat:

När jag gjorde HP för typ 100år sedan så satt jag ganska långt bak och hörde 2st viska mellan varandra om att det var utprovningsdelen under det passet.
Vad finns det för skillnader? Är det olika frågor och olik ordning i hela Sverige?
Citera
2018-11-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pill3
När jag gjorde HP för typ 100år sedan så satt jag ganska långt bak och hörde 2st viska mellan varandra om att det var utprovningsdelen under det passet.
Vad finns det för skillnader? Är det olika frågor och olik ordning i hela Sverige?

Precis, utprövningsdelen räknas inte, och det finns jättemånga olika varianter. Typiskt är att dom som fuskar skriver jättebra på alla delar, utom just den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in