2018-11-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Prudent sa inte ett ord om att det var svårt
Du har en synnerligen falsk och otrevlig debattstil och ignorerar att jag förtydligat vad jag menade.
Jag försöker igen.
Ditt inlägg:
Citat:
Men, låt oss vända på det. Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?
Svarade jag med:
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Finns inget som tyder på att plantering skett och jag kommer inte ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering.
för att jag inte ville fortsätta dra diskussionen i långbänk. Jag tyckte diskussionen var färdig i och med att du belagts som lögnare flera gånger om och dina hypoteser fallit samman då de inte höll ens i teorin.

På min ovilja att fortsätta diskussionen påstod du dig ha lura mig i någon slags fälla och du ljög om att du var detektiv:
Citat:
Tack, Prudent. Jag älskar dig också. Du kunde ha svarat att det inte gick att plantera blod. Du kunde också ha svarat att du inte vet hur det skulle ha kunnat gå till. Istället svarar du att du inte kommer att ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering. Alltså gick det att plantera blod, vilket var exakt vad vi ville veta. Du må vara bättre på medicin än vad jag är men jag är bättre detektiv.

Nej, nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde.
varpå jag förtydligade mitt svar:
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag har inte hävdat att det är medicinskt omöjligt att få med sig okoagulerat blod från ett dödsoffer, men det blir löjligt att föra hypotetiska resonemang kring något som inte är rimligt eller möjligt rent praktiskt och därför kommer jag inte ge några sådana förslag.
Jag har tålmodigt bemött dina hypoteser kring blodplantering senaste tiden för att visa att du har uppåt väggarna fel och påstår saker som är just medicinskt och praktiskt omöjligt. För varje fel du haft har du anpassat hypotesen och ändå misslyckas du.

Du må vara bättre på mycket inom kriminomogi än vad jag är, men att du skulle vara detektiv tror jag är en lögn.
Jag har alltså inte påstått att det gick att plantera blod, men förnekar inte att det finns bättre sätt än att tappa blod från en styckad kroppsdel i en glasburk med lock, om man vill förlänga tiden innan det koagulerar, men jag ser ingen rimlig eller möjlig metod till det i praktiken i fetta fall och vill inte föra en hypotetisk diskussion kring det.

Jag omformulerar svaret på din fråga:
Citat:
Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?
Det vore inte möjligt.
För övrigt finns inget som tyder på att plantering skett och jag kommer inte ge några förslag på hur man i medicinsk miljö kan förlänga tiden innan blod koagulerar.

Det är okej att citera mig, men inte att förvränga vad jag menar trots förklaring.
Det förvånar mig inte om du hittar någon vinkel att förvränga det jag skrivit nu med, men förhoppningsvis står du vid ditt ord.
Citat:
Det är inte konstigt att jag ändrar mig när jag blir rättad. Många på Flashback vägrar att ändra sig oavsett argument, jag är inte sådan.
Citera
2018-11-24, 18:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det kan inte finnas några bevis eller indicier mot KJ eftersom det var andra personer som utförde mordet på Bangsuan.
Det som helt friar KJ är att kroppsdelarna kom till Gula huset och där i närheten när KJ hade spaning på sig, som ger honom alibi.
Eftersom värnet på Mjösjöberget var gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna, från den 4 maj tills den 20 maj när de påträffades i Gula huset, har KJ ingenting med mordet på Bangsuan att göra.

Det är helt omöjligt att två lejda män utifrån mördat henne. I så fall måste de ha känt till Kristoffer väl och de måste veta i förväg vad som ska hända ( och ändå blev det fel då).
För att de ska få dåligt samvete och försöka rädda Kristoffer genom att flytta benen måste de ha vetat att han skulle bli misstänkt, att han hade span, att han kände Vatchareeya, att han inte hade alibi när hon försvann mm. Det hade räckt att han haft en till gäst hemma eller att han varit någon annanstans när hon försvann. Hur visste dom ens att han var i Boden? De måste haft full insyn för att veta allt detta. Det var ingen förutom Kristoffer själv som förstod att han skulle bli misstänkt. Han var den enda som hade full insyn. Därför finns det ingen anledning för några män att flytta benen i ett försök att rädda honom.

Det här gäller även den påhittade Planteraren. Om Kristoffer haft det minsta alibi hade hela planteringen varit misslyckad. Att ta den risken och risken att bli sedd eller lämna egna spår är risker ingen skulle ta.
Senast redigerad av Combival 2018-11-24 kl. 19:08.
Citera
2018-11-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är helt omöjligt att två lejda män utifrån mördat henne. I så fall måste de ha känt till Kristoffer väl och de måste veta i förväg vad som ska hända ( och ändå blev det fel då).
För att de ska få dåligt samvete och försöka rädda Kristoffer genom att flytta benen måste de ha vetat att han skulle bli misstänkt, att han hade span, att han kände Vatchareeya, att han inte hade alibi när hon försvann mm. Det hade räckt att han haft en till gäst hemma eller att han varit någon annanstans när hon försvann. Hur visste dom ens att han var i Boden? De måste haft full insyn för att veta allt detta. Det var ingen förutom Kristoffer själv som förstod att han skulle bli misstänkt. Han var den enda som hade full insyn. Därför finns det ingen anledning för några män att flytta benen i ett försök att rädda honom.

Det här gäller även den påhittade Planteraren. Om Kristoffer haft det minsta alibi hade hela planteringen varit misslyckad. Att ta den risken och risken att bli sedd eller lämna egna spår är risker ingen skulle ta.

Att det var två lejda män som mördade Bangsuan är mycket logiskt, sett till mordet på henne.
Vid överfallet och kidnappningen av Bangsuan bör det ha varit två män som utfrörde dådet.
Mordet och styckningen bör ha skett i en skåpbil därför det fanns inga spår efter gärningen, och en skåpbil är det enda fordonet som kan ha använts,
Enligt polisens likspårhundar Kompis och Uno placerades torson och benen på isen i värnet som finns på Mjösjöberget, därför hundarna gjorde mycket kraftiga markeringar vid värnet och speciellet skottgluggen som finns på baksidan, enligt FUP 397. Eftersom kroppsdelarna var i ett sådant skick när de påträffades den 20 maj, hade de legat på isen, finns ingen tvekan i det.
Torson vägde 33 kg för en ensam man skulle det varit omöjligt att placera den på isen i värnet genom skottgluggen utan det har varit två personer.
De som tog kroppsdelarna och placerade benen i Gula huset och torson i närheten var gärningsmännen och den tiden hade KJ spaning på sig, som helt utesluter honom.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-29 kl. 11:00.
Citera
2018-11-29, 11:22
Medlem
2013 var maj månad mycket varm i Boden topptemperaturen för maj var 27,3 grader, därför fanns det ingen möjlighet att kroppsdelaran legat utomhus eller i någon lokal, eftersom Bangsuan försvann de 4 maj och kroppsdelarna påträffades den 20 maj skulle förruttnelsen gått mycket långt, om de inte legat på isen i ett värn.
Det kan ses som helt uteslutet att KJ hade transporterat några kroppsdelare med sin bil, som skall vara beviset mot honom.
Blodspåren som fanns i bagageutrymmet testades aldrig om de kom från när Bangsuan var avliden.
Hunden Uno skulle ha reagerat på blodspåren och markerat om det var likblod från Bangsuan, men naturligtvis borde blodspåret ha testats som inte gjordes.
När blodspåren inte var likblod blir hundens markering intetsägande, därför ingen vet vad den markerade.
Om det fanns liklukt i bilen påstår jag inte att det var planterat, men de kan inte uteslutas.
Citera
2018-11-30, 02:48
Medlem
Citat:

Det finns en röd tråd i fallet och det är att Bangsuan hade sagt till KJ att hon skulle gå hem och avböjde att KJ ville skjutsa hem henne met motivering att han druckit öl.
Nu fanns det ett vittne som mötte en ung asiatisk tjej på Lejonbacksvägen, där signalementet överensstämde att det var Bangsuan, det fanns ingen tvekan utan det var Bangsuan som vittnet mötte.
Det som borde skett är att polisens spårhundar hade bekräftat spåret och var det slutade, därför där skedde överfallet och kidnappningen.
Att Bangsuan tog vägen till Lejonbacksvägen kan kopplas till SMS som Bangsuan hade hos KJ med någon person, som sannolikt lurade Bangsuan att ta den vägen där gärningsmännen väntade.
Enligt obduktionsprotokollet blev Bangsuan misshandlad som helt säkert skedde på Lejonbacksvägen av gärningsmännen, hon hade skador i ansiktet och fått ett slag med tillhygge i skallen som orsakat blödning.
Bangsuan gjorde motstånd därför hon hade karateutbildning, men sannolikt hade en av gärningsmännen karateutbildning också, och när hon fick slaget i skallen blev hon medveteslös och de kunde släpa in henne i en förmodad skåpbil som de använde.
I obduktionsprotokollet kan ses spår på hennes bak som liknar med att hon blivit släpad medveteslös.
Mordet bör ha skett i skåpbilen som utfördes med mängder av stick med smala knivar för att minska blodflödet som stannadei kroppen, men en mycket plågsam död.
Styckningen skedde för att kunna få in kroppen genom skottgluggen i värnet på Mjösjöberget, därför var värnet lokaliserat sannolikt med beställaren av mordet som kände till värnet.
Gärningsmännen måste hålla sig gömda i området innan de kunde ta sig till värnet och gömma kroppen, som gjorde att en person som sent på kvällen var ute och rastade sin hund observerade en mindre Ford bil som fanns parkerad inne på en liten avtagsväg och en person med mörka solglasögon och huva satt där och bredvid fanns ett gult skynke, sannolikt var det kollegan som gömde sig under det.
Sannolikt satt gärningsmännen och väntade in en senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet på Mjösjöberget.
Att spåra upp den här mindre Ford bilen borde inte varit något problem om intresse fanns för den åtgärden.
Boden är en liten stad med 15-17.000 invånare och kunde inte ha funnits många Ford skåpbilar på orten, sannolikt var det en lånad skåpbil.
Gömstället och förvaringsplatsen var värnet på Mjösjöberget där kroppsdelarna lades på isen som gjorde att de var välbehållna när de påträffades den 20 och 22 maj.
Att KJ skulle ha varit inblandad i mordet och styckningen av Bangsuan är rena skämtet.
KJ kan aldrig ha transporterat några kroppsdelar i bilen sin, utan det kan ses som en omöjlighet.
Citera
2018-11-30, 03:50
Medlem
KJ blev dömd till 10 år fängelse för ett styckmord som han aldrig kunnat ha begått och därför borde han ha rätt till resning.
Beviset mot KJ var att han transporterat kroppsdelar från Bangsuan med sin bil som han fälldes för.
Förutsättningen för en sådan transport är att det var likblod det som fanns i bagageutrymmet, om det inte var likblod faller det påståendet, därför en hunds markering är inget bevis.
Blodspåren i bagageutrymmet testades aldrig om det var likblod, som kan ses som undanhållande av material som kunde friat KJ.
När sådant viktigt material har undanhållits som skulle friat KJ, skall det ge rätt till resning, därför något annat av betydelse fanns inte mot KJ.
Om material med blodspår finns arkiverad skulle det enklaste vara att begära test av blodspåren, om det är likblod, om det inte är likblod faller anklagelsen och beviset mot KJ.

Hunden Uno markerade för det som påstods vara liklukt som inte finns något bevis på, liklukt är mycket lätt att plantera, men jag påstår inte att det är planterat, men kan inte uteslutas.
Däremot tror jag absolut inte att svenska polisen gör planteringar.
Citera
2018-11-30, 04:11
Medlem
Orsaken att KJ fälldes var på grund av åtalet, därför domstolen går efter åtalet, de går inte igenom förundersökningen utan gör sin bedömning efter åtalet.
Åtalet kan ses som miserabelt det finns ingen sammanhängande tråd i det.
Citera
2018-11-30, 08:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Orsaken att KJ fälldes var på grund av åtalet, därför domstolen går efter åtalet, de går inte igenom förundersökningen utan gör sin bedömning efter åtalet.
Åtalet kan ses som miserabelt det finns ingen sammanhängande tråd i det.
Istället för att upprepa samma teori i vartenda inlägg kan du väl bemöta sånt som jag och andra tar upp? Du har bara en monolog med dig själv istället för att diskutera. Det skulle vara både roligare och intressantare om du faktiskt svarade på en del frågor.
Citera
2018-11-30, 09:26
Medlem
Citat:
Istället för att upprepa samma teori i vartenda inlägg kan du väl bemöta sånt som jag och andra tar upp? Du har bara en monolog med dig själv istället för att diskutera. Det skulle vara både roligare och intressantare om du faktiskt svarade på en del frågor.

Jag har svarat på alla frågor som har blivit ställt till mig.
Mordet på Bangsuan kan anses vara ett mycket lättlöst fall det borde inte tagit mer än några veckor att ringa in beställaren och finansiären för mordet.
Med beställaren och finansiäen bakom lås och bom borde det inte vara svårt att krama ut vilka gärningsmännen var.
Min teori är att det var obekvämt för auktoriteten att ta fram gärningsmännen och därför blev KJ en "scape goat" för fallet han blev utsedd att få skulden.
Sedan har fallet blivit en mjölkko att plocka ut saftiga arvoden till höger och vänster, därför är slutnotan sannolikt skyhög i det här fallet.

Helt otroligt att det finns så många lättlurade som gått på det här att KJ är gärningsmannen.
Citera
2018-11-30, 11:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag har svarat på alla frågor som har blivit ställt till mig.
Mordet på Bangsuan kan anses vara ett mycket lättlöst fall det borde inte tagit mer än några veckor att ringa in beställaren och finansiären för mordet.
Med beställaren och finansiäen bakom lås och bom borde det inte vara svårt att krama ut vilka gärningsmännen var.
Min teori är att det var obekvämt för auktoriteten att ta fram gärningsmännen och därför blev KJ en "scape goat" för fallet han blev utsedd att få skulden.
Sedan har fallet blivit en mjölkko att plocka ut saftiga arvoden till höger och vänster, därför är slutnotan sannolikt skyhög i det här fallet.

Helt otroligt att det finns så många lättlurade som gått på det här att KJ är gärningsmannen.
Det är ingen som är lättlurad, varken här eller hos polis och rättsväsendet. Tänk dig in i situationen när mordet skedde. Du påstår att gärningsmännen flyttade på benen för att rädda Kristoffer. Hur visste dom att Kristoffer hade span efter sig och hur kunde de veta att han skulle bli anhållen och senare häktad? Det är omöjligt.
Citera
2018-11-30, 12:48
Medlem
Den första frågan var när Bangsuan hade lämnat KJ:s bostad var hon gick sedan, ett vittne rapporterade den 9 maj att hon mötte en ung tjej där signalementet överensstämde att det var Banguan.
Spaningsledningen ville inte acceptera att vittnet sett Bangsuan, som skulle göra att KJ kunde inte vara gärningsmannen.
Redan här kunde inses att KJ blev utsedd till gärningsmannen för Bangsuan.
Sedan var det personen som rastade hunden och påträffade en liten Ford bil gömd efter en avtagsväg och en man satt där med mörka solglasögon långt efter att solen gått ned, och ett gult skynke bredvid där sannolikt kollegan höll sig gömd.
Spaningsledningen borde skickat ut poliser för att göra gipsavgjutning på däckmönstret och kollat upp alla små Ford skåpbilar i Boden och jämfört mönstret.
Den Ford bilen var inblandad i Bangsuan försvinnandet , men ingenting gjordes för att spåra upp bilen.
När kroppsdelar kom till Gula huset när KJ var under spaning och de började ändra spaningsprotokollet, då var det garanterat att KJ skulle få skulden för mordet på Bangsuan.

Eftersom Bangsuan besökte KJ och efter det var försvunnen var det inget onormalt att han sattes under spaning, som gärningsmännen kände till.
Att flytta benen var ingen hjälp till gärningsmännen, den som drog nytta av det var KJ, men han var redan utsedd till gärningsmannen och ingenting fick förändra det.

Jag anser att alla ni som tror att KJ är gärningsmannen är inte lite lättlurade, utan mycket lättlurade.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-30 kl. 12:54.
Citera
2018-12-01, 03:02
Medlem
Att det var gärningsmännen som placerade kroppsdelarna i Gula huset och där bredvid finns ingen tvekan till.
Nu måste flyttningen av kroppsdelarna skyllas på KJ därför han var utsedd till gärningsmannen för Bangsuan på tidigt stadium, när kroppsdelarna kom till Gula huset och där i närheten var KJ utsatt för spaning, men det togs ingen hänsyn till det utan kördes över.
Av kroppsdelarna framkom att de var i sådant skick att de måste ha legat på isen i ett vattenfyllt värn, och därför blev det sökning efter ett sådant värn.
Hundförarna med hundarna Kompis och Uno fick av bägge hundarna mycket kraftiga markeringar vid värnet på Mjösjöberget som var vattenfyllt och varit isbelagt och det var en skottglugg som var av speciellt intresse för hundarna.
Det fanns ingen möjlighet att göra sök inne i värnet innan det var tömt på vattnet och isen smält ned,som skedde den 24 juli.
Utan tvekan kunde påstås att det var det här värnet där kroppsdelarna varit gömda och förvarade, och för att kunna få in kroppsdelarna och sedan ta ut dem måste det ha varit två personer en person skulle inte ha klarat av det, torson vägde 33 kg med blodsamling inuti.
Det borde uteslutit KJ från att ha placerat dem där och tagit ut dem men det gjorde inte spaningsledningen, utan påstod att KJ placerat dem i Gula huset och där bredvid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in