Du har en synnerligen falsk och otrevlig debattstil och ignorerar att jag förtydligat vad jag menade.
Jag försöker igen.
Ditt inlägg:
På min ovilja att fortsätta diskussionen påstod du dig ha lura mig i någon slags fälla och du ljög om att du var detektiv:
Jag omformulerar svaret på din fråga:
För övrigt finns inget som tyder på att plantering skett och jag kommer inte ge några förslag på hur man i medicinsk miljö kan förlänga tiden innan blod koagulerar.
Det är okej att citera mig, men inte att förvränga vad jag menar trots förklaring.
Det förvånar mig inte om du hittar någon vinkel att förvränga det jag skrivit nu med, men förhoppningsvis står du vid ditt ord.
Jag försöker igen.
Ditt inlägg:
Citat:
Svarade jag med:Men, låt oss vända på det. Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?
Citat:
för att jag inte ville fortsätta dra diskussionen i långbänk. Jag tyckte diskussionen var färdig i och med att du belagts som lögnare flera gånger om och dina hypoteser fallit samman då de inte höll ens i teorin.På min ovilja att fortsätta diskussionen påstod du dig ha lura mig i någon slags fälla och du ljög om att du var detektiv:
Citat:
varpå jag förtydligade mitt svar:
Tack, Prudent. Jag älskar dig också. Du kunde ha svarat att det inte gick att plantera blod. Du kunde också ha svarat att du inte vet hur det skulle ha kunnat gå till. Istället svarar du att du inte kommer att ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering. Alltså gick det att plantera blod, vilket var exakt vad vi ville veta. Du må vara bättre på medicin än vad jag är men jag är bättre detektiv.
Nej, nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde.
Nej, nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde.
Citat:
Jag har alltså inte påstått att det gick att plantera blod, men förnekar inte att det finns bättre sätt än att tappa blod från en styckad kroppsdel i en glasburk med lock, om man vill förlänga tiden innan det koagulerar, men jag ser ingen rimlig eller möjlig metod till det i praktiken i fetta fall och vill inte föra en hypotetisk diskussion kring det.
Jag har inte hävdat att det är medicinskt omöjligt att få med sig okoagulerat blod från ett dödsoffer, men det blir löjligt att föra hypotetiska resonemang kring något som inte är rimligt eller möjligt rent praktiskt och därför kommer jag inte ge några sådana förslag.
Jag har tålmodigt bemött dina hypoteser kring blodplantering senaste tiden för att visa att du har uppåt väggarna fel och påstår saker som är just medicinskt och praktiskt omöjligt. För varje fel du haft har du anpassat hypotesen och ändå misslyckas du.
Du må vara bättre på mycket inom kriminomogi än vad jag är, men att du skulle vara detektiv tror jag är en lögn.
Jag har tålmodigt bemött dina hypoteser kring blodplantering senaste tiden för att visa att du har uppåt väggarna fel och påstår saker som är just medicinskt och praktiskt omöjligt. För varje fel du haft har du anpassat hypotesen och ändå misslyckas du.
Du må vara bättre på mycket inom kriminomogi än vad jag är, men att du skulle vara detektiv tror jag är en lögn.
Jag omformulerar svaret på din fråga:
Citat:
Det vore inte möjligt.
Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?
För övrigt finns inget som tyder på att plantering skett och jag kommer inte ge några förslag på hur man i medicinsk miljö kan förlänga tiden innan blod koagulerar.
Det är okej att citera mig, men inte att förvränga vad jag menar trots förklaring.
Det förvånar mig inte om du hittar någon vinkel att förvränga det jag skrivit nu med, men förhoppningsvis står du vid ditt ord.