2018-11-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tycker du att det var fel av polisen att misstänka Kristoffer från början? Tycker du att åklagaren skulle strunta i att Vatchareeyas blod fanns i hans bil ihop med liklukten? Hur skulle de ha gjort istället?
Det var rätt att sätta spaning på KJ därför Bangsuan besökte honom och försvann efter det.
KJ blev misstänkt för mord när kroppsdelarna kom till Gula huset då blev han anhållen häktad och misstänkt för mord.
En fullständig fel anklagelse, som det fanns inga bevis till, helt enkelt en påhittat anklagelse.
KJ blev omhäktad för tejp rullen en fullständig fel anklagelse.
Sedan blev han anklagad för griftefridsbrott därför han blev anklagad att ha kört Bangsuans kroppsdelar i sin bil, en helt vansinnig anklagelse fanns inget bevis för det, utan är påhitt.

När KJ:s bil tömdes den 24 maj och kontrollerades hittades blodspår i bagage utrymmet, det kontrollerades om det kom från Bangsuan som det gjorde, men det gjordes ingen kontroll om blodet kom från kroppsdelar alltså när Bangsuan var avliden.
Bagageutrymmet borde också av rutin skäl ha kontrollerats om det fanns liklukti bilen,som inte gjordes.
Nu fanns KJ:s bil parkerad någonstans tills den 23 juli, när bagageutrymmet skulle testas med hundförare och hunden Uno.

Eftersom det fanns inga bevis på att blodet kom från när Bangsuan var avliden, saknar hundens markering all bevis värde, det är helt värdelöst som bevis.

Hela fallet är ett "virr varr" av anklagelser mot KJ och med alltsammans finns inte ett enda bevis och inga indicier heller.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-23 kl. 14:20.
Citera
2018-11-23, 15:14
Medlem
Det kan inte finnas några bevis eller indicier mot KJ eftersom det var andra personer som utförde mordet på Bangsuan.
Det som helt friar KJ är att kroppsdelarna kom till Gula huset och där i närheten när KJ hade spaning på sig, som ger honom alibi.
Eftersom värnet på Mjösjöberget var gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna, från den 4 maj tills den 20 maj när de påträffades i Gula huset, har KJ ingenting med mordet på Bangsuan att göra.
Citera
2018-11-24, 01:20
Medlem
Det som har en stor och avgörande betydelse i det här fallet är att gömstället och förvaringsplatsen har kunnat fastställas.
När kroppsdelarna kom till Gula huset och i närheten där, kunde inses från skicket som de var i att de måste ha legat i kylrum och det mest logiska var att de legat i ett vattenfyllt värn med is på.
Nu gjordes stor sökinsats med likspårhundar med utgång från Gula huset, och det var hundförarna med hundarna Kompis och Uno som fick markering om liklukt i närheten av värnet som finns på Mjösjöberget.
Det var en skottglugg som hundarna hade speciellt intresse av och då var det logiska att en gärningsman har gått upp på stenmuren som går runt värnet och den andra gärningsmannen skickat upp kroppsdelarna där torson bland annat vägde 33 kg och placerades in genom skottgluggen på isen, som blev rena kylrummet.
Därför måste polisen vänta att isen smälte och de genom Räddningstjänsten kunde tömma värnet på vattnet.
Polisen kunde med hundarna Kompis och Uno gå in i värnet den 24 juli och genom sök där bekräftade hundarna att värnet varit gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna.
Det var mycket kraftiga markeringar även med skall och det var skottgluggen som de visade stort intresse av.
Hundens markering är inget bevis men när man kopplar ihop att kroppsdelarna måste ha legat på is i ett vattenfyllt värn och att det funnits ett gömställeoch förvaringsplas för kroppsdelarna blir det ett mycket starkt indicier att kroppsdelarna förvarades i värnet från den 4 maj tills den 20 maj när de påträffades i Gula huset och däromkring.
Med värnet som gömställe och förvaringsplats för kroppsdelarna hade KJ ingenting med Bangsuans försvinnande att göra, han är helt oskyldig till mordet på henne.

Sanningen är den att det finns massor med falska anklagelser och lögner mot KJ gällande det här fallet.
KJ borde ha rätt till resning och få upprättelse med skadestånd för det som han blivit utsatt för.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-24 kl. 01:38.
Citera
2018-11-24, 04:34
Medlem
Att få resning i ett fall måste det framkommit nya uppgifter som skulle förändra domslutet med de nya uppgifterna.
I det här fallet är det värnet i Mjösjöberget där kroppsdelarna förvarades, som inte tagits upp i åtalet och förändrar hela fallet.
När det gäller liklukten i KJ:s bil har det inget bevisvärde om inte blodet var likblod alltså kom efter att Bangsuan var avliden.
Nu kontrollerades aldrig blodet om det kom från när Bangsuan var avliden och det kan ses som undanhållande av bevismaterial.
Att liklukt skulle ha kommit till bagageutrymmet, att det måste kollas den 23 juli verkar underligt,det borde ha kontrollerats när husrannsakan gjordes på bilen den 24 maj och allting från bagageutrymmet plockades ut.
Jag påstår inte att liklukten var planterat, men kan inte helt uteslutas, en sådan lukt är också mycket lätt att plantera.
Utan liklukten skulle det blivit mycket svårt att åtala KJ, det är sanningen.

Att få resning i ett fall fordras också folkligt stöd med media för en resning, men i fallet KJ saknas det helt.
Om det här fallet hade skett i något tredje världens land skulle det varit ett ramaskri från politiker och media om saknade bevis, skenrättegång m.m.
Citera
2018-11-24, 05:18
Medlem
Jag har det alternativet till mordet på Bangsuan att det var ett beställningsmord med lejda gärningsmän, om så är fallet blir det också politiska problem.
Av mordets mycket brutala utförande kan man inse att det var ett förfarande som inte är vanligt på de här breddgraderna, att det skulle vara en ur bodensare som utfört de.
Misstanken blir att det var gärningsmän som kom utifrån.
Boden har blivit en vändplan för asylsökande de åker upp dit för att invänta uppehållstillstånd och sedan när de fått det åker de ned till större städer i landet och nya sökande kommer upp.
Den här trafiken fick inte störas på något sätt och sannolikt fanns det starka krafter som önskade att en ursvensk skulle få skulden, det var också höga dignitärer från auktoriteten som ett flertal gånger åkte upp till Boden, sannolikt för konsultationer.
Sedan är det också besvärande med organiserad brottslighet och lejda mördare, som är ett nytt fenomen i landet som inte fanns i det gamla Sverige och som är mycket svårt att få bukt med.
Nu sker det mord hela tiden i landet och det är lejda gärningsmän som ligger bakom dem.
Sverige tycks ha valt linjen att allt skall tystas ned som att det inte existerar, men det kommer inte att fungera utan problemet växer.
Jag var tidigare bosatt i ett land där det pratades om lejda mördare , jag försökte få fram uppgifter om det och fick de uppgifterna att polisen hade en svart lista på sådana som sysslade med sådant och när polisen påträffade någon sådan blev de helt enkelt likviderade de försvann.
Inte omöjligt att ryktet var sant därför den gruppen växte inte, utan var mer eller mindre försvunnen.
Man kan påstå att livslängden blev mycket kort för sådana som sysslade med den typ av brottslighet.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-24 kl. 05:23.
Citera
2018-11-24, 08:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jag har redan gett dig förklaringar på det och det har även Combival gjort. Därtill kan tilläggas att DNA bryts ner snabbt i fuktiga och varma miljöer, exempelvis ett badrum.

Du kan lägga ner tjatet om handskarna nu.
Nej, jag tänker inte lägga ner handskarna. Jag vill ha svar på frågorna. Om Kim hade burit hem tejprullen med blodiga handskar hade rullen blivit blodigare än två knappnålsstora blodfläckar. Om han bar hem den med rena handskar måste han ha bytt handskar eftersom handskarna som han hanterade kroppen med måste ha blivit blodiga. Vad Combival skriver är inget att tro på, vilket jag har visat de senaste dagarna.
Citat:
Kaj Linna är ett helt annat fall och hade dessutom inte ett alibi, utan ett vittne mot sig.
Det är ett annat fall, men visar hur polismyndigheten i Norrbotten kunde få en man fälld för mord pga dålig polisutredning, precis som i Kims fall.
Citat:
Det får du nog redogöra för längre i så fall. Du har precis förklarat hur lätt det är att se blodet för KJ, då borde det vara lika lätt när det gäller om det skulle vara planterat.
Nej, om han misstänkte att det fanns blod och letade efter det hade han sett det. Men om han inte misstänkte blod var det lätt att missa.
Citat:
Du har inga större kunskaper om bevisvärdering och tror inte att du är förmögen att ge några lektioner i det. Dessutom har du plockat russinen ur kakan när du citerat Diesen. Jag har läst det material du länkat till som hans skrivit och har inget att invända mot det och det motsäger inget i det jag påstår.

Extra läsning: http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4449805&fileO Id=4469690
Det handlar inte om bevisvärdering, det handlar om eliminationsbevisning, när andra alternativ är uteslutna. Alternativ är inte uteslutna, vem som helst som visste att Vatchareeya var hos Kim den kvällen och har med hennes död att göra kan ha planterat blod i bagageutrymmet.
Citat:
Det var precis det Prudent gjorde. Sen om du vill medge det är en annan sak.
Nej, det gjorde hen inte. Det var först när jag visade att hen hade försagt sig som hen betonade svårigheterna för att försöka överskyla sin miss.
Citat:
Det var inte första gången en ledare mördats generellt, nej.
Det var inte det jag skrev.
Citat:
Det var inte heller rimligt att anta sett till antalet månlandningar innan den, eller att det kommer ske en snart med tanke på antalet år som passerat sedan den sista.
Så det är orimligt att anta att första månlandningen har skett.
Citat:
Det blir på många sätt en idiotisk diskussion om vi inte kan utesluta orimligheterna. Teleportering har inte heller förkommit förut, ska vi räkna in det med?
Enligt ditt sätt att resonera är det orimligt att teleportering kommer att ske om det blir möjligt. Jag påstår motsatsen, om det blir möjligt kommer det att ske.
Citat:
Jag utgår från att ingen tejprulle har redigerats bort. Vart kan man hitta information om de bortredigerade skorna? Fanns det någon illvilja bakom redigeringen? Om inget bevisades iom det så är det ganska meningslöst att hävda att det gjorts med uppsåt att vilseleda.
Resningsansökan, punkt 196. Illvilja eller inte, foton har manipulerats minst en gång och kan ha skett flera gånger i avsikt att stärka bevisningen, "hjälpa rättvisan på traven".
Citat:
Advokaten har en yrkesroll att uppfylla och är en förlängd vilja av KJ, att ta allt han hävdar som sanningar är att bedra sig.
Jag påstår inte att allt advokat Kyrö skrev är sant. Svara på frågan istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tycker att du ska sluta fråga saker. Det hjälper ju inte dig i och med att du gastar SLUTA LJUGA så fort något går emot dina konspirationsteorier. Läs förundersökningen, inte för att jag tror att det hjälper. Har du inte förstått varför Kristoffer fälldes efter så många år lär du inte förstå även om jag förklarar för dig. Du vägrar ju inse fakta.

Det handlar inte om lögner. Det handlar om att kunna läsa mellan raderna och förstå även sånt som är outtalat. Där brister det för dig, bland annat.
Jag förstår varför Kim fälldes.

Du läser inte mellan raderna, du hittar på och ljuger mellan raderna.
Citera
2018-11-24, 08:44
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag tänker inte lägga ner handskarna. Jag vill ha svar på frågorna. Om Kim hade burit hem tejprullen med blodiga handskar hade rullen blivit blodigare än två knappnålsstora blodfläckar. Om han bar hem den med rena handskar måste han ha bytt handskar eftersom handskarna som han hanterade kroppen med måste ha blivit blodiga. Vad Combival skriver är inget att tro på, vilket jag har visat de senaste dagarna.

Jag har som sagt redan redogjort för alternativ till att KJ bär handskar.

Men det talas även om andra handskar i förhöret, några som inte hittas.

Citat:
Det är ett annat fall, men visar hur polismyndigheten i Norrbotten kunde få en man fälld för mord pga dålig polisutredning, precis som i Kims fall.

Du gör fortfarande jämförelsen rakt av när det mesta inte går att jämföra öht.

Det var inte polisen som fällde Kaj.

Citat:
Nej, om han misstänkte att det fanns blod och letade efter det hade han sett det. Men om han inte misstänkte blod var det lätt att missa.

Men det som var så lätt att se, i en sådan pass ren bil, är det inte ens något han undrar över?

KJ:s förmågor ändras än en gång efter vad du vill ha bevisat.

Citat:
Det handlar inte om bevisvärdering, det handlar om eliminationsbevisning, när andra alternativ är uteslutna. Alternativ är inte uteslutna, vem som helst som visste att Vatchareeya var hos Kim den kvällen och har med hennes död att göra kan ha planterat blod i bagageutrymmet.

Jag tror inte du kan förstå om du läst det som Diesen skriver och fortfarande hävdar detta. Släpp autismen och försök att se nyktert på det här.

Citat:
Nej, det gjorde hen inte. Det var först när jag visade att hen hade försagt sig som hen betonade svårigheterna för att försöka överskyla sin miss.

Han betonade hur pass omöjligt det var hela tiden. Var god läs igen. Var det inte du som gapade lögn för några inlägg sedan?

Citat:
Så det är orimligt att anta att första månlandningen har skett.

När vi vet att den skett? Vi pratar om hur rimligt något är med tanke på hur ofta det sker.

Att sannolikheten för att blodet skulle vara planterat är minimal med tanke på svårighet och sannolikhet att det inträffar. Det parat med alla andra indicier skapar en så pass stark väv - för att citera Diesen - så att alla andra gärningsmän kan uteslutas.

Citat:
Enligt ditt sätt att resonera är det orimligt att teleportering kommer att ske om det blir möjligt. Jag påstår motsatsen, om det blir möjligt kommer det att ske.

Sannolikheten att så skett i det här fallet får väl ses som minimal, eller?

Det är sannolikhet vi pratar om, frekvens, inte om det någonsin kommer hända.

Citat:
Resningsansökan, punkt 196. Illvilja eller inte, foton har manipulerats minst en gång och kan ha skett flera gånger i avsikt att stärka bevisningen, "hjälpa rättvisan på traven".

Jag vet inte ens var man hittar resningsansökan. Är det storleken på blodet som du hävdar skett för att hjälpa rättvisan på traven?

Citat:
Jag påstår inte att allt advokat Kyrö skrev är sant. Svara på frågan istället.

Vad bra då kanske du inte ska ta upp det han säger som fakta. Han är partisk i fallet.
Senast redigerad av letspanic 2018-11-24 kl. 08:46.
Citera
2018-11-24, 11:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Att du påstår att jag ljuger när jag citerar vad människor som utrett saker i det här fallet har gått ut med, visar att du inte är trovärdig. Det är inte mig de intervjuat.

Du tolkar saker fel. Du har inte sett att de letat efter fingeravtryck på rullen, därför har det inte hänt enligt ditt sätt att tänka. De har förvissat sig om att det inte fanns några ANVÄNDBARA fingeravtryck varken på rullen eller tejpbitarna. Det räcker för alla utom för dig.

När Kyrö säger att skl aldrig undersökte tejpen för att hitta fingeravtryck talar han sanning. Han utelämnar dock att det har försökts få fram, något han har all rätt att göra.

När en försvarsadvokat säger att ingen annan än hans klient har utretts av polis tolkar du det som att de helt inriktat sig på en person utan att titta på andra alternativ. Försvarsadvokater undviker ofta att säga att ingen annan har varit misstänkt, för då skulle de ljuga. De vet att andra ofta varit misstänkta men de har på olika grunder inte varit intressanta för vidare utredning. Det låter bra i rätten men tyvärr tolkas det fel av människor som dig.
Citera
2018-11-24, 11:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men det talas även om andra handskar i förhöret, några som inte hittas.
Så Kim har alltså bytt handskar för att rädda sin tejprulle och undvika att sätta sitt DNA på den innan han lade den på badrumsskåpet. Det nämns inga handskar i förhöret som inte återfanns.
Citat:
Du gör fortfarande jämförelsen rakt av när det mesta inte går att jämföra öht.

Det var inte polisen som fällde Kaj.
Det kan du inte veta. Huvudvittnet var en alternativ gärningsman. Andra alternativa gärningsmän fanns också, inga av dessa undersöktes. Ett av bevisen som fällde Kaj var ett par försvunna blå byxor. Efter lagakraftvunnen dom hittades de på en plats som polisen hade genomsökt.
Citat:

Men det som var så lätt att se, i en sådan pass ren bil, är det inte ens något han undrar över?

KJ:s förmågor ändras än en gång efter vad du vill ha bevisat.
Uppenbarligen undrade han inte. Om han hade planterat blod och sett det hade han tagit bort det.
Citat:
Han betonade hur pass omöjligt det var hela tiden. Var god läs igen. Var det inte du som gapade lögn för några inlägg sedan?
Prudent sa inte ett ord om att det var svårt i inlägget där hen försa sig.
Citat:
När vi vet att den skett? Vi pratar om hur rimligt något är med tanke på hur ofta det sker.

Att sannolikheten för att blodet skulle vara planterat är minimal med tanke på svårighet och sannolikhet att det inträffar. Det parat med alla andra indicier skapar en så pass stark väv - för att citera Diesen - så att alla andra gärningsmän kan uteslutas.

Sannolikheten att så skett i det här fallet får väl ses som minimal, eller?

Det är sannolikhet vi pratar om, frekvens, inte om det någonsin kommer hända.
Du har inte en aning om hur sannolikt blodplantering är och du bortser från att förhållandena var i det närmaste idealiska för en plantering i det här fallet.

Apropå sannolikhet, anser du, liksom Tage Danielsson, att kärnkrafthaveriet i Harrisburg var så osannolikt att det inte kunde inträffa?
Citat:
Jag vet inte ens var man hittar resningsansökan. Är det storleken på blodet som du hävdar skett för att hjälpa rättvisan på traven?
Du har alltså inte ens läst resningsansökan.

Nej, det är inte storleken på blodet jag menar, det är fortfarande att ett par skor har bortretuscherats på ett foto som jag menar. Varför det är gjort kan man undra. På FP1 hittades fyra skoavtryck, varav tre gick att identifiera till skoägaren. En självklar åtgärd är att undersöka Kims skor i avsikt att hitta skon som gjorde avtrycket. Någon sådan undersökning finns inte i FUP, så den måste finnas i slasken. Uppenbarligen har polisen missat att analysera ett par skor, så fram med Photoshop så är skorna putz weg och ingen upptäcker polisens misstag. På samma sätt kan man gömma en tejp och dölja ett annat misstag. Försvaret hade huggit som en kobra på en tejprulle på bordet.

Intressant är också att vid uppräkning av föremål på vardagsrumsbordet inleds det med "bl.a.", vilket betyder att allt på bordet är inte uppräknat. Uppräkningen av föremålen på sovrumsbordet inleds inte med "bl.a.", vilket betyder att allt är uppräknat. Men allt på bordet är inte uppräknat, mest bara ovanliga saker som inte finns i var mans hem.
Citat:
Vad bra då kanske du inte ska ta upp det han säger som fakta. Han är partisk i fallet.
Avokat Kyrö bevisar fotomanipulationen genom att visa upp originalfotot som finns i extra sidomaterialet.
Citera
2018-11-24, 11:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Så Kim har alltså bytt handskar för att rädda sin tejprulle och undvika att sätta sitt DNA på den innan han lade den på badrumsskåpet. Det nämns inga handskar i förhöret som inte återfanns.

Kristoffer vill först inte kännas vid handskarna som låg i bagaget. Det är uppenbart varför han inte vill det.

Fh1: Det har ju anträffats handskar med blod på, i din bil?
KJ: Nä, jag vet inte. Vad är det för handskar då?
Fh1: Ja, det är ett par handskar som låg i din bil och det är ditt DNA i handskarna.
KJ: Jag har ingen aning.
Fh1: Va?
KJ: Jag har ingen aning.
Fh2: Men någonting måste du fundera ändå?
KJ: Jo, jag funderar, men jag har ingen aning om vad jag ska tänka om det här. Hur mitt DNA
kan ha hamnat i de handskarna.

Under "sök" efter Vatchareeya bar Kristoffer svartvita bygghandskar. Försvann dom sen?
Citera
2018-11-24, 13:00
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Hur han hanterat tejpen är höljt i dunkel och jag har som sagt förklarat avsaknaden av DNA kan skett på annat sätt än med att han burit rullen från bilen med handskar på sig.

Combival har redan kopierat ett stycke om handskarna. Mindes fel om hans farfars bruna skinnhandskar, dessa verkar finnas.

Citat:
Det kan du inte veta. Huvudvittnet var en alternativ gärningsman. Andra alternativa gärningsmän fanns också, inga av dessa undersöktes. Ett av bevisen som fällde Kaj var ett par försvunna blå byxor. Efter lagakraftvunnen dom hittades de på en plats som polisen hade genomsökt.

Som du kan se genom att läsa ditt eget inlägg finns det inget som stämmer överens med fallet vi diskuterar. Det var försvagandet av huvudvittnets utsaga som utgjorde grunden till resningsansökan i Linnafallet, i.e. en omständighet som skulle påverkat resultatet; som även ett alibi skulle göra för KJ.

Citat:
Uppenbarligen undrade han inte. Om han hade planterat blod och sett det hade han tagit bort det.
Prudent sa inte ett ord om att det var svårt i inlägget där hen försa sig.

Vilket härligt cirkelresonemang du börjar med.

Då får du nog läsa igen, han bestred det du sade från första början och visade hur pass svårt det var att få blod att inte koagulera när du försökte tuta i mig felaktigheter.

Citat:
Du har inte en aning om hur sannolikt blodplantering är och du bortser från att förhållandena var i det närmaste idealiska för en plantering i det här fallet.

Apropå sannolikhet, anser du, liksom Tage Danielsson, att kärnkrafthaveriet i Harrisburg var så osannolikt att det inte kunde inträffa?

Du har inte lyckats hitta fall där det förekommer och inte jag heller, trots att jag letat, så det är inte vanligt förekommande iaf.

Det är inte sannolikt att kärnkraftsolyckor inträffar, då skulle vi inte ha kärnkraft.

Citat:
Du har alltså inte ens läst resningsansökan.

Nej, det är inte storleken på blodet jag menar, det är fortfarande att ett par skor har bortretuscherats på ett foto som jag menar. Varför det är gjort kan man undra. På FP1 hittades fyra skoavtryck, varav tre gick att identifiera till skoägaren. En självklar åtgärd är att undersöka Kims skor i avsikt att hitta skon som gjorde avtrycket. Någon sådan undersökning finns inte i FUP, så den måste finnas i slasken. Uppenbarligen har polisen missat att analysera ett par skor, så fram med Photoshop så är skorna putz weg och ingen upptäcker polisens misstag. På samma sätt kan man gömma en tejp och dölja ett annat misstag. Försvaret hade huggit som en kobra på en tejprulle på bordet.

Intressant är också att vid uppräkning av föremål på vardagsrumsbordet inleds det med "bl.a.", vilket betyder att allt på bordet är inte uppräknat. Uppräkningen av föremålen på sovrumsbordet inleds inte med "bl.a.", vilket betyder att allt är uppräknat. Men allt på bordet är inte uppräknat, mest bara ovanliga saker som inte finns i var mans hem.

Avokat Kyrö bevisar fotomanipulationen genom att visa upp originalfotot som finns i extra sidomaterialet.

Det är rätt mycket spekulation från din sida här.

Jag frågar igen: var hittar jag resningsansökan? Har sökt i tråden men hittar inget.
Senast redigerad av letspanic 2018-11-24 kl. 13:03.
Citera
2018-11-24, 13:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Hur han hanterat tejpen är höljt i dunkel och jag har som sagt förklarat avsaknaden av DNA kan skett på annat sätt än med att han burit rullen från bilen med handskar på sig.

Combival har redan kopierat ett stycke om handskarna. Mindes fel om hans farfars bruna skinnhandskar, dessa verkar finnas.

Som du kan se genom att läsa ditt eget inlägg finns det inget som stämmer överens med fallet vi diskuterar. Det var försvagandet av huvudvittnets utsaga som utgjorde grunden till resningsansökan i Linnafallet, i.e. en omständighet som skulle påverkat resultatet; som även ett alibi skulle göra för KJ.

Vilket härligt cirkelresonemang du börjar med.

Då får du nog läsa igen, han bestred det du sade från första början och visade hur pass svårt det var att få blod att inte koagulera när du försökte tuta i mig felaktigheter.

Du har inte lyckats hitta fall där det förekommer och inte jag heller, trots att jag letat, så det är inte vanligt förekommande iaf.

Det är inte sannolikt att kärnkraftsolyckor inträffar, då skulle vi inte ha kärnkraft.

Det är rätt mycket spekulation från din sida här.

Jag frågar igen: var hittar jag resningsansökan? Har sökt i tråden men hittar inget.

Varsågod
https://minfil.com/G1R4m3b9bf/HD___2149-16_Aktbil_1.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in