Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Jag har redan gett dig förklaringar på det och det har även Combival gjort. Därtill kan tilläggas att DNA bryts ner snabbt i fuktiga och varma miljöer, exempelvis ett badrum.
Du kan lägga ner tjatet om handskarna nu.
Nej, jag tänker inte lägga ner handskarna. Jag vill ha svar på frågorna. Om Kim hade burit hem tejprullen med blodiga handskar hade rullen blivit blodigare än två knappnålsstora blodfläckar. Om han bar hem den med rena handskar måste han ha bytt handskar eftersom handskarna som han hanterade kroppen med måste ha blivit blodiga. Vad
Combival skriver är inget att tro på, vilket jag har visat de senaste dagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Kaj Linna är ett helt annat fall och hade dessutom inte ett alibi, utan ett vittne mot sig.
Det är ett annat fall, men visar hur polismyndigheten i Norrbotten kunde få en man fälld för mord pga dålig polisutredning, precis som i Kims fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det får du nog redogöra för längre i så fall. Du har precis förklarat hur lätt det är att se blodet för KJ, då borde det vara lika lätt när det gäller om det skulle vara planterat.
Nej, om han misstänkte att det fanns blod och letade efter det hade han sett det. Men om han inte misstänkte blod var det lätt att missa.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Du har inga större kunskaper om bevisvärdering och tror inte att du är förmögen att ge några lektioner i det. Dessutom har du plockat russinen ur kakan när du citerat Diesen. Jag har läst det material du länkat till som hans skrivit och har inget att invända mot det och det motsäger inget i det jag påstår.
Extra läsning:
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4449805&fileO Id=4469690
Det handlar inte om bevisvärdering, det handlar om eliminationsbevisning, när andra alternativ är uteslutna. Alternativ är inte uteslutna, vem som helst som visste att Vatchareeya var hos Kim den kvällen och har med hennes död att göra kan ha planterat blod i bagageutrymmet.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det var precis det Prudent gjorde. Sen om du vill medge det är en annan sak.
Nej, det gjorde hen inte. Det var först när jag visade att hen hade försagt sig som hen betonade svårigheterna för att försöka överskyla sin miss.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det var inte första gången en ledare mördats generellt, nej.
Det var inte det jag skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det var inte heller rimligt att anta sett till antalet månlandningar innan den, eller att det kommer ske en snart med tanke på antalet år som passerat sedan den sista.
Så det är orimligt att anta att första månlandningen har skett.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det blir på många sätt en idiotisk diskussion om vi inte kan utesluta orimligheterna. Teleportering har inte heller förkommit förut, ska vi räkna in det med?
Enligt ditt sätt att resonera är det orimligt att teleportering kommer att ske om det blir möjligt. Jag påstår motsatsen, om det blir möjligt kommer det att ske.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Jag utgår från att ingen tejprulle har redigerats bort. Vart kan man hitta information om de bortredigerade skorna? Fanns det någon illvilja bakom redigeringen? Om inget bevisades iom det så är det ganska meningslöst att hävda att det gjorts med uppsåt att vilseleda.
Resningsansökan, punkt 196. Illvilja eller inte, foton har manipulerats minst en gång och kan ha skett flera gånger i avsikt att stärka bevisningen, "hjälpa rättvisan på traven".
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Advokaten har en yrkesroll att uppfylla och är en förlängd vilja av KJ, att ta allt han hävdar som sanningar är att bedra sig.
Jag påstår inte att allt advokat Kyrö skrev är sant. Svara på frågan istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jag tycker att du ska sluta fråga saker. Det hjälper ju inte dig i och med att du gastar SLUTA LJUGA så fort något går emot dina konspirationsteorier. Läs förundersökningen, inte för att jag tror att det hjälper. Har du inte förstått varför Kristoffer fälldes efter så många år lär du inte förstå även om jag förklarar för dig. Du vägrar ju inse fakta.
Det handlar inte om lögner. Det handlar om att kunna läsa mellan raderna och förstå även sånt som är outtalat. Där brister det för dig, bland annat.
Jag förstår varför Kim fälldes.
Du läser inte mellan raderna, du hittar på och ljuger mellan raderna.