Citat:
Ursprungligen postat av
Apollinaire
I de fall det bevisligen går att bevisa att en viss person har fuskat bör den personen förlora sin utbildningsplats. Givetvis finns det många fuskare som kommer undan, men det betyder inte att de som avslöjats ska få hållas.

Inte mej emot, jag tror bara inte att det är praktiskt möjligt om personen nästan är klar med sin utbildning. Nånstans måste även systemet kunna erkänna att det har misslyckats. Men vad rör det mej personligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lalande
Det märks att du aldrig varit i närheten av högskolevärlden,
Ok.
Citat:
om undervisningen sker på svenska så examineras du på svenska.
Annars blir du inte godkänd på kursen.
Jag tror att detta kommer luckras upp i framtiden. Men det får alltså framtiden utvisa.
Citat:
Utländska läkare har studerat på sitt språk i sitt tidigare hemland, det är en lång process för dessa personer att översätta sin legitimation till svensk. Det är många kvällskurser i svenska och en otroligt svår tenta som ska avklaras innan. All heder till de som klarar det.
Ändå finns det läkare som knappt förstår svenska?

Åtminstone inte själva gör sig begripliga.
Citat:
Du har nog aldrig loggat in på någon boendeportal för studenter.
Ingen i tråden bryr sig ett dugg om vad du tror att jag har gjort eller inte gjort. Men just här har du i och för sig rätt, medges.
Citat:
De finns absolut studentlägenheter i Sthlm för 3000kr/månaden, idag 2018. Då delar du kök och badrum med andra, har fri sommarhyra och får kontrakt på relativt kort kötid. Väljer du en nyproducerad studentlägenhet i Hammarby sjöstad blir hyran mer än dubbelt så hög, men då får du skylla dig själv.
Jag har andra (om än inte personliga) erfarenheter. Så enkelt är det.
Citat:
Oj du låter söndercurlad, hur många bidrag lever du på egentligen?
Inga. Hur många lever du på själv?

Det är inte topic i tråden, förövrigt.
Citat:
Ska samhället ta ansvar för människor som väljer en utbildning med låg efterfrågan på arbetsmarknaden? Du kan googla jobbprognoser för din drömutbildning innan du söker in. Menar du att staten inte bara ska hjälpa dig med gratis utbildning, billig bostad och csn, vi ska ordna jobb åt dig också? 😂😂😂😂😂😂😂
Vilka "vi", är du staten?

I övrigt tycker jag så som du föreslår, ja. Alla utbildningar ska ha samma jobbprognoser. Det borde vara ett uttalat mål hos staten och utbildningsväsendet. Detta är min absoluta uppfattning.