2018-11-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Här har ni svar på varför man inte ska förvandla det hela till en jävla häxjakt. Tyvärr så kan personen inte ta bort ditt namn.

Man blir bara dumförklarad om man ber folk att ta de lugnt med häxjakten och istället anklagad för att vara en fuskare. Folk verkar inte förstå vilka konsekvenser de innebär för studenter som blir felaktigt anklagade att bli uthängda här.
Citera
2018-11-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag missade ironin om det var någon? De sparade registret, vad tror du de tycker som förlorar allt för att deras namn fanns kvar? Vad tycker farbröder och kusiner som ställt upp med kapital om att de anlitat en "oseriös" firma?

Det kommer helt säkert att finnas hotbild mot Gustafssönerna när de kommer ut.

Sådant brukr lägga sig med tiden. När bröderna är ute har agget lagt sig. Ytterst, ytterst få skulle smutsa ner sig och riskera något för att "ge bröderna en omgång". Det är inte värt det.
Fuskarna, familjerna och släkterna har gett sig in i leken. Det vet de. Vedergällningar i detta fall tror jag icke på.
Citera
2018-11-22, 00:17
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Snyggt försök att komma undan. De som är med på listan i förundersökningen är folk som har kommit överens om att köpa fusktjänsten. Det står ju uttryckligen vid varje namn hur mycket var och en ska betala samt hur många HP var och en köpt.

Ja fast nej. Hans namn står inte med, endast hans epostadress. Någon tomte har återigen lekt detektiv och spekulerat i att han fuskat så har häxjakten varit igång.
Citera
2018-11-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror att de blir tvungna att se sig över axeln resten av livet. Åtminstone någon av fuskarna som nu åker dit kommer att antingen själva tillhöra den lättkränkta sorten med långt minne, eller så kommer de att ha bruschor som har det.
Speciellt de gamla kunderna som avslöjats av USB-minnet, varför behöll de detta? Sen ligger nog flickvännen illa till som borde ha en skuld på minst 1,5 miljon. Ja även hon är ju direkt skyldig till att gamla kunder avslöjats.
Citera
2018-11-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Han skriver ju för fan varför han fanns med i listan... Helt seriöst kan du inte bara sluta skriva här.

Om han nu skrev 1,8 sen 1,9 och 2,0 så tror jag på honom eftersom han då skulle spela säkra kortet och betalat över 400k vilket gör honom trovärdig i det avseendet. Sen fattar du själv också att mina frågor är relevanta men du är nog säkert också en bitter fuskare som åkt fast...
Citera
2018-11-22, 00:20
Medlem
Tycker så jävla synd om fuskare från 2017 & 2016 som redan sitter på sina utbildningsplatser. Fan vad surt att lämna allt med skulder till CSN

Det är bara att hoppa av utbildningarna och börja tjäna ihop pengar för att betala av all skuld.
Citera
2018-11-22, 00:22
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Om han nu skrev 1,8 sen 1,9 och 2,0 så tror jag på honom eftersom han då skulle spela säkra kortet och betalat över 400k vilket gör honom trovärdig i det avseendet. Sen fattar du själv också att mina frågor är relevanta men du är nog säkert också en bitter fuskare som åkt fast...

Jag förstod typ inget av det du skrev.
Citera
2018-11-22, 00:23
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Men om jag inte minns fel hade de också kontaktad väldigt många för att kunna anlita de till ligan. Det KAN hända att han hamnade där av misstag.

Nej, de har annonserat. De har inte raggat kunder aktivt. De som är med på listan har självmant hört av sig till de som säljer fusket.
Citera
2018-11-22, 00:23
Medlem
Citat:
Varför finns du med i listan då?
Skulle kunna Screenshota dina resultat? (bara av nyfikenhet)
Varför svara du ens på mailet om det försökte rekrytera dig istället för att underrätta myndigheter?

Han mail-adress står inte med i listan med kunder. Den står separat på ett annat omaskat blad. Helt fristående utan innebörd.
Citera
2018-11-22, 00:26
Medlem
Tropicanans avatar
Vad kan väntas för straff för fuskanordnarna?
kommer dom få 5år< Fängelsestraff eller vad kan väntas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Jag förstod typ inget av det du skrev.

Det jag menar är att om han skrivit 1,8 1,9 och 2,0 så är han väldigt trovärdig eftersom han med liten sannolikhet har råd med fusk 3ggr. Och att du borde förstå varför jag frågar om det.

Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Han mail-adress står inte med i listan med kunder. Den står separat på ett annat omaskat blad. Helt fristående utan innebörd.

Kollade aldrig upp honom i listan utan antog att han fanns då han underströk det i sitt inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Här har ni svar på varför man inte ska förvandla det hela till en jävla häxjakt. Tyvärr så kan personen inte ta bort ditt namn.

Tänkte bara att han kunde sluta länka min FB- profil. Vet inte vart ni hittat min mail i någon förundersökning, men det är klart att jag inte kan försvinna därifrån.

Citat:
Varför finns du med i listan då?
Skulle kunna Screenshota dina resultat? (bara av nyfikenhet)
Varför svara du ens på mailet om det försökte rekrytera dig istället för att underrätta myndigheter?

Screenshot: https://i.imgur.com/Oa1s0Ab.png
Mitt första resultat är tydligen för gammalt för att dyka upp. De tar bara senaste 5 årens. Men fick 1.7 kvant och 1.8 verbal som under det gammla systemet rundades upp till 1.8

Svarade för att jag var nyfiken, tänkte det inte kunde skada. De berättade inte mer än vad som redan fanns tillgängligt. Roligt nog länkade de uppdrag gransknings dokumentär som bevis på att de var ett seriöst företag :P
Senast redigerad av AtTheSpeedOfLight 2018-11-22 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in