2018-11-20, 18:25
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollscognac
Sorry för sent svar har varit lite fast i diablo 3, hehe.

Jag har bara kört solo och med en polare, tyckte det var jättekul. längesedan jag spelade ett spel som var så roligt. Är lvl 70 necromancer på normal sensational kör T2 som svårighetsgrad.

Funderar på att pröva en character i sensational HC, någon som har erfaranhet och som vet en lätt klass att spela i HC mode?

Är allt online på PS4? eller kan jag spela HC utan att tänka på DCs? För har inte det stadigaste nätet..

MVH

Låter finfint det!
Köpte precis det på Playstation Store så snart ska det spelas
=)
Citera
2018-11-20, 21:00
Medlem
who-s avatar
Tycker necromancer klassen verkar hittills ganska rolig.
Går snabbt att levla karaktären =)
I morgon ska jag börja köra online första gången på ps4a så det ska bli Nice hehe.

Må bäst alla.
Citera
2018-11-21, 10:13
Moderator
^Eazs avatar
D3 S16 utannonserat, säsongs effekten är att alla får RRoG effekt vilket kan vara lite småkul men känns ändå fattigt.

Annars är det buffar på alla "sämre" klass-sets vilket förvisso kan leda till vissa nya sets som är med i endgame, men själv tycker jag det mest ser ut som power-creep.

D3 tåget har seglat, PoE har en stor patch och ny league den 7:e där man faktiskt får helt nya mechanics varje league medans D3 bara känns fattigt. Märks verkligen att det är i underhållsläge nu.
Senast redigerad av ^Eaz 2018-11-21 kl. 10:19.
Citera
2018-11-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
D3 S16 utannonserat, säsongs effekten är att alla får RRoG effekt vilket kan vara lite småkul men känns ändå fattigt.

Annars är det buffar på alla "sämre" klass-sets vilket förvisso kan leda till vissa nya sets som är med i endgame, men själv tycker jag det mest ser ut som power-creep.

D3 tåget har seglat, PoE har en stor patch och ny league den 7:e där man faktiskt får helt nya mechanics varje league medans D3 bara känns fattigt. Märks verkligen att det är i underhållsläge nu.
Det är en pach som blivit ihopsnickrad i all hast och panik efter blizzcon backlashen, och det märks. Förutom rrog effekten finns det ingen kreativitet, bara power creep med LoN set buffen som sticker ut. Bättre än inget om man fortfarande spelar D3 men inget som kommer att locka tillbaka alla som redan övergivit spelet.

En jämförelse mot PoE har väl i och för sig aldrig varit aktuell med tanke på att PoE har en helt annan modell med microtransactions(som finansierar all ny content) plus att det är GGGs enda spel man satsar allt på(Blizz jobbar väl antagligen på D4 med microtransactions).
Citera
2018-11-21, 22:44
Medlem
Har inte det varit samma meta nu i d3 under typ 3 seasons ?
Citera
2018-11-22, 11:24
Medlem
who-s avatar
Schyssta vingar och pets man kan lägga till om man vill.
Synd att mn inte kunde använda vingarna.
Citera
2018-11-23, 16:15
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

De är ju en PTR bara, och blizzard gjort så här ett par gånger tidigare.. De som synd de att inte kommer nytt content, nya områden, besöka eller nya greater rifts maps.. Om blizzard inte har tid skapa "maps varför inte slänga in "Map Editor som tillåter spelare skapa maps till öka D3 end gamingen.. Man skulle kunna utveckla till seasons event att blizzard plockar ut de 50 bästa kartorna som spelare tillverkat. I SC2 skapas de ju maps till Multiplayer, även i Warcraft3 vill jag minnas. Jag kan inte riktigt förstå varför de är så hemlighetsmakeri på den fronten. Om nu skulle begränsa map editor i D3, exempel spelare kan endast skapa kartor och inget annt, quest, loot, monster är inte tillgängligt så tror jag att spelet skulle få rejäll lyft för varje ny seasons. Jag skulle nog sitta knåpa ihop riktigt coola områden med "North Higland layout med broar och bergpass =).

Path of exile i all ära, men även de tröttnar man på efter tag också, spelet är för mycket "Pay to win game, de märks på högre levels dessvärre.
Citera
2018-11-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Path of exile i all ära, men även de tröttnar man på efter tag också, spelet är för mycket "Pay to win game, de märks på högre levels dessvärre.

Hur är PoE ett pay2win-spel? Finns ju ingenting som ger en högre level advantage över lägre levels. I princip allt som säljs är stash eller cosmetic, och inget ger en fördel för högre levels.
Citera
2018-11-23, 17:04
Medlem
Citat:

Poe har alltid varit överlägset D3. Det är rena skräpet i jämförelse. Jag blir alltid lika chokad när jag ser hur stor D3 tråden är. Spelet är ett skämt jämfört med D2 och när Poe finns som alternativ är det svårt att förstå hur någon kan lira detta. Blizzard förtjänar inte pengarna... Men visst, alla är olika och det är väl tur det.
Citera
2018-11-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Poe har alltid varit överlägset D3. Det är rena skräpet i jämförelse. Jag blir alltid lika chokad när jag ser hur stor D3 tråden är. Spelet är ett skämt jämfört med D2 och när Poe finns som alternativ är det svårt att förstå hur någon kan lira detta. Blizzard förtjänar inte pengarna... Men visst, alla är olika och det är väl tur det.
Diablo är fortfarande(trots senaste tidens skandaler) ett så enormt mycket större IP än Path of exile, därför inte så konstigt om D3 tråden också generar mer intresse trots att spelet mer eller mindre är övergivet av Blizzard.
Citera
2018-11-24, 01:03
Medlem
Diablo 3 påstås enligt en ny rejäl artikel av Jason Schreier(hyfsat seriös journalist)fått sitt andra planerade expansion skrotat till förmån för utvecklingen av Diablo 4, som skall gå under projektnamnet Fenris, påstås vara mörkt samt realistiskt i stil med Diablo 2.

Citat:
They want to make this gross, make it dark, [get rid of] anything that was considered cartoony in Diablo III… Make what people were afraid of in Diablo II, but modern.

Citat:
Uppgiften kommer från en matig Kotaku-artikel om nutid och framtid för Diablo-serien. Artikelförfattaren har talat med elva nuvarande och tidigare Blizzard-anställda som anonymt berättat om Blizzards planer för serien.
https://www.fz.se/nyhet/278400-heta-diablo-4-rykten-liknar-diablo-2-souls-liknande-upplagg-testades

Kan givetvis vara en form av damage control efter blizzcon, samtidigt är det uppenbart anser jag att Blizzard inte bara övergivit D3 och förlitar sig på att ett simpelt mobilspel skall hålla flaggan uppe(Flera bekräftade Diablo projekt, var förmodligen en hint om D4 också '' evil things take longer'').
Citera
2018-11-24, 13:28
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Diablo 3 påstås enligt en ny rejäl artikel av Jason Schreier(hyfsat seriös journalist)fått sitt andra planerade expansion skrotat till förmån för utvecklingen av Diablo 4, som skall gå under projektnamnet Fenris, påstås vara mörkt samt realistiskt i stil med Diablo 2.

https://www.fz.se/nyhet/278400-heta-diablo-4-rykten-liknar-diablo-2-souls-liknande-upplagg-testades

Kan givetvis vara en form av damage control efter blizzcon, samtidigt är det uppenbart anser jag att Blizzard inte bara övergivit D3 och förlitar sig på att ett simpelt mobilspel skall hålla flaggan uppe(Flera bekräftade Diablo projekt, var förmodligen en hint om D4 också '' evil things take longer'').

Spännande !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in