Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
D3 S16 utannonserat, säsongs effekten är att alla får RRoG effekt vilket kan vara lite småkul men känns ändå fattigt.
Annars är det buffar på alla "sämre" klass-sets vilket förvisso kan leda till vissa nya sets som är med i endgame, men själv tycker jag det mest ser ut som power-creep.
D3 tåget har seglat, PoE har en stor patch och ny league den 7:e där man faktiskt får helt nya mechanics varje league medans D3 bara känns fattigt. Märks verkligen att det är i underhållsläge nu.
De är ju en PTR bara, och blizzard gjort så här ett par gånger tidigare.. De som synd de att inte kommer nytt content, nya områden, besöka eller nya greater rifts maps.. Om blizzard inte har tid skapa "maps varför inte slänga in "Map Editor som tillåter spelare skapa maps till öka D3 end gamingen.. Man skulle kunna utveckla till seasons event att blizzard plockar ut de 50 bästa kartorna som spelare tillverkat. I SC2 skapas de ju maps till Multiplayer, även i Warcraft3 vill jag minnas. Jag kan inte riktigt förstå varför de är så hemlighetsmakeri på den fronten. Om nu skulle begränsa map editor i D3, exempel spelare kan endast skapa kartor och inget annt, quest, loot, monster är inte tillgängligt så tror jag att spelet skulle få rejäll lyft för varje ny seasons. Jag skulle nog sitta knåpa ihop riktigt coola områden med "North Higland layout med broar och bergpass =).
Path of exile i all ära, men även de tröttnar man på efter tag också, spelet är för mycket "Pay to win game, de märks på högre levels dessvärre.