Citat:
Ursprungligen postat av
HumbleOpinion
Hej, liten notering: jag TROR Elli09 nämnt att hemundervisning för A startade hösten 2016, inte mars. Som jag minns det har hon också nämnt att M gick i skolan ett par dagar i veckan efter att hennes hemundervisning startat. Men jag kan minnas fel, och har kanske ingen betydelse i vilket fall som.
Vet inte heller när As hemundervisning startade. Däremot hade man ett skolmöte i mars-16 där man beslutade om hemundervisning för A. Vid detta var endast en förälder, OH, närvarande.
Samma slags skolmöte med samma beslut hade man tydligen också för Moa i juni-17.
Som jag förstått det var bägge föräldrarna närvarande då.
I rektorns uttalande i media efteråt framgår att ingen av flickorna hade besökt skolan under höstterminen. Rektorn uppgav också att båda barnen hade heltids hemundervisning under 4 resp 3 dagar per vecka. Dock finns uppgifter att A gick på skolavslutningen före jul.
Tyvärr har postaren ”Elli09” bevisligen farit med osanning kring HBs släktförhållanden , antal syskon, ev skilsmässor mm. Men det är kanske inte avsiktligt gjort om man blandar ihop det hela.
I vart fall är det sorgligt att de personer som uppgav sig vara mer eller mindre insatta inte längre vill posta här. ”Elli09” skulle ju bara kunna pudla och berätta så skulle ingen mer nämna sammanblandningen och hens återkomst skulle vara väldigt uppskattad, precis som de andras som visste något.