2018-11-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Många är väl rädda för att bli misstänkliggjorda iom #MeToo. Kvinnor är ju också mer på sin vakt. Visst kan det gå bra ändå, men det finns alltid en risk att hamna på fel sida och bli tagen för ett "creep", vilket en snyggare, i kvinnans ögon mer tilltalande person inte hade blivit.
Är man så pass rädd av sig har man en del saker att ta jobba med. Man måste våga ta en del risker för att få kvinnor men att bli uthängd eller polisanmäld är en icke-risk, chansen är nästan obefintlig.
Citera
2018-11-23, 19:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Bra! Du verkar ju ha förstått att det är vissa attribut kvinnor dras till. Nu är det är upp till dig att försöka anamma dessa.

Visst, men återigen: Alla kan inte göra det. Samhällsproblemet att majoriteten män hamnar utanför kvarstår så länge vi har nuvarande samhälssystem.

Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jodå, om de försöker men problemet är att de inte gör det.

Ja där är väl anledningen att jag inte "kan ge de normala svenska killarna en chans"
De raggar inte på mej.

Då får väl du ragga på dom då. Kan garantera att du kommer ha betydligt större framgång än de flesta män som ger sig ut för att ragga.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Duger till vadå? Vad är din definition av en flickvän? För de flesta västerlänningar så är en partner en person som man inte vill eller orkar leva utan.

Jag skulle aldrig bli ihop med någon som bara står ut med mig.

Med "duger" menar jag såklart någon man skulle vara jättenöjd med att ha som partner. Snälla, märker du ord så här mycket IRL också?
Citera
2018-11-23, 19:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Är man så pass rädd av sig har man en del saker att ta jobba med. Man måste våga ta en del risker för att få kvinnor men att bli uthängd eller polisanmäld är en icke-risk, chansen är nästan obefintlig.
Själva misstanken är nog tillräckligt avskräckande för många killar, inte en uthängning eller anmälan i sig, vilket ju sällan sker. Kvinnor är mer rädda idag än för några år sedan så det har nog många i åtanke. Ett hänsynstagande helt enkelt.

Det jag talar om är att det blivit en förändring i mäns mentalitet. Inte så att det finns en rädsla utan att de förväntas uppträda mer reserverat.
Senast redigerad av lakritc 2018-11-23 kl. 19:14.
Citera
2018-11-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Med "duger" menar jag såklart någon man skulle vara jättenöjd med att ha som partner. Snälla, märker du ord så här mycket IRL också?

Jag märker inte ord, jag frågar dig hur du definierar de ord som du själv använder.

Jag vill inte vara ihop med någon som är jättenöjd med mig heller. Jag vill vara ihop med någon som vill ha mig och ingen annan.
Citera
2018-11-23, 19:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag märker inte ord, jag frågar dig hur du definierar de ord som du själv använder.

Jag vill inte vara ihop med någon som är jättenöjd med mig heller. Jag vill vara ihop med någon som vill ha mig och ingen annan.

Ja det är så jag definierar duger.
Citera
2018-11-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ja det är så jag definierar duger.

Då bör du har klart för dig att de flesta svenskar tolkar uttrycken "duger" och "jättenöjd" som att man tycker att man kunde få bättre, men att man är ödmjuk nog att ta någon som inte förtjänar en.
Citera
2018-11-23, 19:19
Medlem
Citat:
Visst, men återigen: Alla kan inte göra det. Samhällsproblemet att majoriteten män hamnar utanför kvarstår så länge vi har nuvarande samhälssystem.
Det har du rätt i och det är orättvist men sån är evolutionen och så har det alltid sett ut. De minst attraktiva männen får inte föröka sig och på så sett rensas deras gener ut ur genpoolen.

Dock behöver det inte vara så många som det är idag, och inte heller de som i övrigt är intelligenta och friska. Bara alldeles för försiktiga av sig.
Citera
2018-11-23, 19:30
Medlem
Citat:
Det har du rätt i och det är orättvist men sån är evolutionen och så har det alltid sett ut. De minst attraktiva männen får inte föröka sig och på så sett rensas deras gener ut ur genpoolen.

Dock behöver det inte vara så många som det är idag, och inte heller de som i övrigt är intelligenta och friska. Bara alldeles för försiktiga av sig.

Att många män inte attraherar kvinnor är en del av samhällsproblemet då många kvinnor söker män genom hela livet utan att hitta någon.

Kvinnor är enkla varelser. Trycker man på rätt knappar blir de intresserade. Det är inte svårare än så.

Förbluffande för mig genom livet har varit att notera att ju mer dominant och bestämd jag blivit mot kvinnor desto mer intresserade har de blivit. Vissa har jag t.o.m. varit småelak mot men intresset ökar likväl. När de sedan får bekräftelse av en beter de sig som att de vunnit på lotto.

Samtidigt kan jag notera att kvinnorna nonchalerar de snälla männen. Tycker synd om dessa män faktiskt.
Citera
2018-11-23, 19:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej, människan har satt evolutionen ur spel genom att införa äktenskapet, kärnfamiljen och monogami som de fundament som samhället bygger på. På detta sätt kan man hålla majoriteten av existerande människor lyckliga och ge deras liv mening och syfte istället för att sträva efter artens ständiga utveckling som naturen vill. Idag har dessa fundament dock raserats och vi börjar återgå till djungelns lag, evolution osv. Med en stor olycklig del av befolkningen och på sikt en raserad civilisation som resultat.
Citera
2018-11-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Själva misstanken är nog tillräckligt avskräckande för många killar, inte en uthängning eller anmälan i sig, vilket ju sällan sker. Kvinnor är mer rädda idag än för några år sedan så det har nog många i åtanke. Ett hänsynstagande helt enkelt.

Det jag talar om är att det blivit en förändring i mäns mentalitet. Inte så att det finns en rädsla utan att de förväntas uppträda mer reserverat.
Ja det är ju ungefär det som jag säger är den stora tragedin bland svenska män. Och den fanns där långt innan metoo.

"Hard times makes hard men" finns det ett ordspråk som säger och dess motsats är lika sann. Vi är uppväxta i ett för tryggt samhälle där risktagande och dominans inte längre eftersöks. Förutom i kvinnors sexualdrift.

Nu är det i stället upp till individen själv att i vuxen ålder främja dessa egenskaper. Till er hjälp har ni internet och ert intellekt, lycka till!
Citera
2018-11-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Att många män inte attraherar kvinnor är en del av samhällsproblemet då många kvinnor söker män genom hela livet utan att hitta någon.

Kvinnor är enkla varelser. Trycker man på rätt knappar blir de intresserade. Det är inte svårare än så.

Förbluffande för mig genom livet har varit att notera att ju mer dominant och bestämd jag blivit mot kvinnor desto mer intresserade har de blivit. Vissa har jag t.o.m. varit småelak mot men intresset ökar likväl. När de sedan får bekräftelse av en beter de sig som att de vunnit på lotto.

Samtidigt kan jag notera att kvinnorna nonchalerar de snälla männen. Tycker synd om dessa män faktiskt.
Människor är enkla varelser. Vi män behöver bara ett par vackra ögon och leende för att gå igång. Ibland räcker det med ett par stora tuttar.

Kvinnor behöver signaler på styrka och status. Felet du gör är att blanda in snällhet och elakhet, det har inget med saken att göra. Är du snäll och signalerar styrka och status får du ännu fler(och bättre) kvinnor. Är du däremot snäll och försynt får du det svårt. Precis som någon som är elak och feg.

Ja det är såklart skitsynd om dessa män, det är därför jag kallar det en tragedi. De är bara produkter av det samhälle de vuxit upp i. Men ingen kan hjälpa dom förutom dom själva. Och att vara bitter är bara destruktivt.
Citera
2018-11-23, 19:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jo, fast det svåra är HUR man trycker på rätt knappar.

Det har hänt ett par gånger att kvinnor i olika sammanhang klagat och gnällt på mig där jag sedan satt ner foten och rytit tillbaka och då har de direkt blivit som undergivna hundar och är snälla och trevliga istället. Men hur lyckas man åstadkomma det t ex på en dejt?

Citat:

Har sett flera exempel i min närhet med kvinnor som förespråkar snälla, trevliga män och tycker att de som är snälla alltid ska fortsätta vara det trots evigt singelliv och absolut inte försöka bli som de där machomännen som de sitter och ondgör sig över. Och trots det så är deras nya pojkvänner som de är så kära i ofta ärkestereotypen av den machoman de alltid säger sig ha avskytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in