Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrikaan2
Visst var det flera i ligan som kom undan?
I början var det flera misstänkta och inblandade.
Kärnan av ligan har dom fatt på, men det saknas några sidopersoner. Spökskrivare och leverantör av provet och eventuellt en manlig springare som LKG hade en period.
Det var fyra spökskrivare som hjälptes åt i HP-Hjälpen, och LKG är en av dom. Dom andra går under namnen "geniet", "Johan" och "H". Jag hittar inget erkännande i FUP om vem dom skulle vara.
Sedan finns det troligen en provledare till som hjälpet ligan med kopior av högskoleprovet. Den personen går som bekant under namnet "Tintin". I början trodde jag att VG var Tintin, främst för att vittne som skulle identifiera VG påpekade att han såg ut som Tintin.
Tintin får skit under provdagen för att denne levererar bilder på provet väldigt sent. Och vad jag förstår är VG och dennes far väldigt snabba på att få upp bilder på provet till spökskrivarna.
Men när LGK börjar klaga på Tintins slöa leverans och vill bryta dealen, så ryter VG till att LKG inte skall lägga sig i. Det beslutet skall VG och OG ta. Om det är för att VG själv är Tintin, eller för att han skyddar Tintin är svårt och säga. Vad tror ni?
Sedan finns det ett litet halvintressant inlägg här på FB, där en av fuskarrangör beskriver fotoutrustningen dom använder för att fota av proven. Och då nämner denne att telefonen som kameran är kopplad till, lätt kan gömmas i BH:n. Detta kopplat till att Tintin är ett unisex-namn gör att man funderar lite.