2018-11-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouimgoingtoblowupyrschool
Välkommen till tråden.
Om du läser några sidor eller bara googlar fallet så är VG en av bröderna och kanske huvudmannen i denna härva.
Så slipper tråden bli full av frågor med enkla och självklara svar.

Jag följdd inte med tråden ända från början men har hittat mitt svar på frågan, men tack ändå.
Citera
2018-11-23, 16:31
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Det visar sig vara läkarlinjen och jurist sen finns det en del civilingenjör.

Socionom och tandläkarelinjen finns det fuskare som sökt sig till.
Tandläkarlinjen? Vem är det som fuskat sig till en plats där enligt den information som finns i FUPen?
Senast redigerad av Sellingyourself 2018-11-23 kl. 16:48.
Citera
2018-11-23, 16:32
Medlem
meas19s avatar
Tråkigt att inte få sin dröm, vad göra nu söka jobb...O no är med i brottsregister i fem år, hitta någon som inte begär ut detta

Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Antagligen har dom gått runt och nojjat som fan sen i våras. Förmodligen rätt skönt att till slut torska, slipper man oroa sig.
Citera
2018-11-23, 17:12
Medlem
Alwaysrights avatar
Nej, det är bättre att slöa i skolan och sedan fuska sig in på utbildningar!

De som sliter och får välförtjänta betyg är INTE ALLs upprörda över att MÅNGA fuskare (ofta från icke skidåkande nation) trängt sig förbi i kön.

Jag är förvånad över volymen och hur spritt fuskandet varit. Och då är förmodligen inte hpängeln mfl andra avslöjade heller.

Kul att tråden tog fart när jag började ta namn från ”excel-listan” och tack alla som byggde vidare och granskade!

Jag lämnar nu tråden för att ägna mig åt annat!

En sista reflektion: VARFÖR reagerade inte UHR!? Hela historien rullades upp genom ett tips från försmådd pojkvän där hela ligan serverades på silverfat till EBM. Polisen/UHR har under många år underlåtit att göra ngt effektivt. Hela polisoperationen är mot sittning ducks! Det handlade bara om att dra alla inför skranket med handen i syltburken!

Utredningen är på 1GB !!! och det har gått åt alldeles för mycket resurser för denna ganska enkla brottslighet.

Vad hade (inte) hänt om läckan till EBM inte skett? År från år tillät man hphjälpen bygga upp sin kapacitet utan att göra något effektivt!!!
Bunp
Senast redigerad av Alwaysright 2018-11-23 kl. 17:14.
Citera
2018-11-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Nej, det är bättre att slöa i skolan och sedan fuska sig in på utbildningar!

De som sliter och får välförtjänta betyg är INTE ALLs upprörda över att MÅNGA fuskare (ofta från icke skidåkande nation) trängt sig förbi i kön.

Jag är förvånad över volymen och hur spritt fuskandet varit. Och då är förmodligen inte hpängeln mfl andra avslöjade heller.

Kul att tråden tog fart när jag började ta namn från ”excel-listan” och tack alla som byggde vidare och granskade!

Jag lämnar nu tråden för att ägna mig åt annat!

En sista reflektion: VARFÖR reagerade inte UHR!? Hela historien rullades upp genom ett tips från försmådd pojkvän där hela ligan serverades på silverfat till EBM. Polisen/UHR har under många år underlåtit att göra ngt effektivt. Hela polisoperationen är mot sittning ducks! Det handlade bara om att dra alla inför skranket med handen i syltburken!

Utredningen är på 1GB !!! och det har gått åt alldeles för mycket resurser för denna ganska enkla brottslighet.

Vad hade (inte) hänt om läckan till EBM inte skett? År från år tillät man hphjälpen bygga upp sin kapacitet utan att göra något effektivt!!!
Bunp
Skrev ett svar på ditt inlägg första gången du publicerade det. Missade du det kanske?
Citera
2018-11-23, 17:24
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdzjfk
Går det att få personnummer på ovan nämnda?

Kolla i FUPen om du hittar något där, eller så söker du efter personerna på webbsidor som Merinfo.
Citera
2018-11-23, 17:26
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Skrev ett svar på ditt inlägg första gången du publicerade det. Missade du det kanske?
Vill ha fler inlägg! Tycker man bör backa lite och reflektera vad som framkommit. Rättegång pågår, FUP vederlägger allt, listor är ute o ”jobbar”....
Citera
2018-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Vet någon om Sh*nya *bdulla och n*na yav*ri blivit avskrivna från läkarlinjen vid Göteborgs universitet?

N*na Yav*ri går fortfarande kvar idag (22/11) fredag på Läkarprogrammet vid Göteborgs universitet, men däremot fanns det ingen inskriven student med den andra damens namn enligt studiehandläggare på programmet.
Citera
2018-11-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Vill ha fler inlägg! Tycker man bör backa lite och reflektera vad som framkommit. Rättegång pågår, FUP vederlägger allt, listor är ute o ”jobbar”....
Ok. Förstår det!
Håller med dig, vi borde reflektera mer. Rättegången och domen som väntar fuskligan, detta är vad som intresserar mig.

Visst var det flera i ligan som kom undan?
I början var det flera misstänkta och inblandade.
Citera
2018-11-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det med namnet är ganska lätt fixat genom stt ändra pyttelite i stavningen på sitt namn eller efternamn. Tex dubbla bokstäver någonstans, byta från Ch till C eller K, ändra följden på namnen, ändra tilltalsnamn till andra mellannamn osv. Muhammed kan ta bort ett M eller lägga dit ett tex. Så de lär vara ok med den biten.

Google är duktig på att hitta ändå. "Menade du Hans Henrikssen istället för Hans Henriksson" osv..
Arbetsgivare kollar dessutom personnummer om de är seriösa.
Citera
2018-11-23, 17:42
Medlem
Varför är det så många som vill komma in på läkarlinjen? Läkaryrket är inte lika prestige som det var förr. Studierna är väldigt hårda och tidskrävande och lönen är inget speciellt vidare, ifall man nu inte är en överläkare eller en slitande och slavande jourläkare som bränner ut sig till slut. Hot och våld mot läkare verkar också ha ökat markant dom senaste åren, och lär väl öka..
Citera
2018-11-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Enligt FUPen, polisen och alla USB minnen samt excelldokument så är det en stor andel fuslare som faktiskt har kommit in på både läkarlinjen som andra samhällsbärande utbildningar under alla åren.

Du måste hålla isär antal och andel, för dessa två är inte samma sak.

Ja, det är många som har fuskat sig in på läkarutbildningen. Men andelen av det totala antalet läkarstudenter är fortfarande mycket, mycket liten.

Men som sagt; fuskarna och fusket är vidrigt oavsett omfattning. Fuskarna skall straffas hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in